aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangeg
Wat er veel niet bij vertellen met hun lage rentes zijn de extra voorwaarden die daar vaak aan gekoppeld zijn.
Ik ondervind toch wat moeilijkheden en geen scherpe tarieven onder de 3% op 15j als ik hen erbij zeg geen brand of maandelijkse ssv eraan verbonden wil als ik mijn hypotheek wil verplaatsen/heronderhandelen.
Een voordelig tarief met daaraan een (dure) mandelijkse ssv/brand komt nog steeds duurder dan mijn huidig tarief en de ssv reeds volledig betaald.
Ik ondervind toch wat moeilijkheden en geen scherpe tarieven onder de 3% op 15j als ik hen erbij zeg geen brand of maandelijkse ssv eraan verbonden wil als ik mijn hypotheek wil verplaatsen/heronderhandelen.
Een voordelig tarief met daaraan een (dure) mandelijkse ssv/brand komt nog steeds duurder dan mijn huidig tarief en de ssv reeds volledig betaald.
@reppie,
Gewoon rekening openen en daar loon op laten storten (geen enkel probleem mee), ssv (die goedkoper was dan huidige bank), brandverzekering niet verplicht.
Gewoon rekening openen en daar loon op laten storten (geen enkel probleem mee), ssv (die goedkoper was dan huidige bank), brandverzekering niet verplicht.
Is dit bij een grootbank moneyman? Kunnen kleinere banken betere rentevoeten geven dan de grootbanken of maakt dit niets uit?
djtw...mag ik weten bij welke bank je die voorwaarden hebt gekregen..
wij hebben een lening aan 3.67 % ,dus zover zitten wij niet van wat jij oorspronkelijk betaalde, maar voor de brandverzekering hangen wij wel vast aan een blokpolis.....hopelijk is dat niet de bottleneck
wij hebben een lening aan 3.67 % ,dus zover zitten wij niet van wat jij oorspronkelijk betaalde, maar voor de brandverzekering hangen wij wel vast aan een blokpolis.....hopelijk is dat niet de bottleneck
-
- VIP member
- Contacteer:
Proficiat djtw. Ik wacht nog op een paar antwoorden, hopelijk lukt t ook nog dit jaar.
Maar wij moeten nog 17j en ne kluts. Ga wsch naar 15 j verminderen.
Crelan zeker?
Maar wij moeten nog 17j en ne kluts. Ga wsch naar 15 j verminderen.
Crelan zeker?
Op dit moment bij Crelan 2,58% tegen 15 jaar (kan gisteren nog gewijzigd zijn)
Heeft er iemand ervaring met het ING combitarief hypothecair krediet. Voor 20 jaar vast, hebben zij voor ons de laagste rente.
brand verzekering gebouw = blokpolissilvester schreef:djtw...mag ik weten bij welke bank je die voorwaarden hebt gekregen..
brand verzekering inboedel = prive polis
Estate Guru believer.
We zijn al enkele weken een ronde van de banken aan het doen. Enkele banken lieten ons deze week weten dat de rente terug omhoog zal gaan.
Wij hebben in 2010 een hyp. lening afgesloten bij BELFIUS aan een vaste rentevoet van 3.9%, op een bedrag van €180.000 op 25jaar. (= +/- € 933/maand).
Zou het de moeite waard zijn om een herziening aan te vragen?
Zou het de moeite waard zijn om een herziening aan te vragen?
Ik denk het wel, best eens navragen voor een interne herfinanciering. Het zou natuurlijk ook goed zijn moest je per maand iets extra kan afbetalen, daardoor zou je een kortere looptijd kunnen hebben (wat een extra effect kan hebben op de rente).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Gaat BELFIUS willen meewerken aan een herfinanciering? Want voor hun is dit wss niet voordelig?
De kans is inderdaad zeer klein dat ze daar gewillig aan gaan meewerken.
Ze weten ook dat als je naar een andere bank zou willen herfinancieren er een boel notariskosten bijkomen. In dat geval zou je bij die andere bank al een zeer interessante rentevoet moeten krijgen.
Het hangt er natuurlijk vanaf welke andere zaken je nog bij Belfius staan hebt. Daar kan je wel mee dreigen die xweg te halen.
Maar ik vermoed dat het meest interessante een gedeeltelijke aflossing gaat zijn.
Ze weten ook dat als je naar een andere bank zou willen herfinancieren er een boel notariskosten bijkomen. In dat geval zou je bij die andere bank al een zeer interessante rentevoet moeten krijgen.
Het hangt er natuurlijk vanaf welke andere zaken je nog bij Belfius staan hebt. Daar kan je wel mee dreigen die xweg te halen.
Maar ik vermoed dat het meest interessante een gedeeltelijke aflossing gaat zijn.
Dat is een vast onderhandelingstrucje van elke bank. Ze willen je aanzetten om snel te beslissen.3,1415 schreef:We zijn al enkele weken een ronde van de banken aan het doen. Enkele banken lieten ons deze week weten dat de rente terug omhoog zal gaan.
Geen acht op slaan en je niet laten opjagen.
Wie niet waagt, niet wint. Maar ik geef het een goede kans op slagen.BertVWS schreef:Gaat BELFIUS willen meewerken aan een herfinanciering? Want voor hun is dit wss niet voordelig?
Het voordeel aan die interne financiering is dat je geen notariskosten moet betalen, enkel dossierkosten en 3 maanden wederbeleggingsvergoeding.
vaganzza[at]spaargids[punt]be