Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij
Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij
Hey,
Ik vind de procedure die rabobank handteerd voor de vervanging van de digipas bij platte batterij onnodig ingewikkeld.
Waarom niet gewoon een simpel form in de online beveiligde omgeving? Bij de meeste mensen werkt de pas toch nog even.
Nu moet je een blad afprinten, invullen, inscannen en samen met een copy van de identiteitskaart opsturen naar rabobank.
Redelijk snel krijg je dan een antwoord, dat de nieuwe digipas wordt opgestuurd.
Maar in de mail staat, dat even de rekeningen geblokkeerd worden voor de veiligheid.
Indien ik mijn digipas kwijt was zou ik dit kunnen aannemen, maar de oude digipas is nog in mijn bezit en werkt nog...
Waarom blokkeren ze dan voor een week mijn toegang? In mijn opzicht heeft dit niets met veiligheid te maken maar met een tekortkoming in het systeem.
Kortom ik ben altijd tevreden geweest van rabobank maar dit vind ik toch voor verbetering vatbaar.
Ik vind de procedure die rabobank handteerd voor de vervanging van de digipas bij platte batterij onnodig ingewikkeld.
Waarom niet gewoon een simpel form in de online beveiligde omgeving? Bij de meeste mensen werkt de pas toch nog even.
Nu moet je een blad afprinten, invullen, inscannen en samen met een copy van de identiteitskaart opsturen naar rabobank.
Redelijk snel krijg je dan een antwoord, dat de nieuwe digipas wordt opgestuurd.
Maar in de mail staat, dat even de rekeningen geblokkeerd worden voor de veiligheid.
Indien ik mijn digipas kwijt was zou ik dit kunnen aannemen, maar de oude digipas is nog in mijn bezit en werkt nog...
Waarom blokkeren ze dan voor een week mijn toegang? In mijn opzicht heeft dit niets met veiligheid te maken maar met een tekortkoming in het systeem.
Kortom ik ben altijd tevreden geweest van rabobank maar dit vind ik toch voor verbetering vatbaar.
Re: Procedure voor vervangen digipas vanwege platte batterij
Ik heb geen blad moeten invullen en een copie van mijn identiteitskaart moeten opsturen. Vorige donderdag aanvraag ingediend,gisteren de nieuwe digipass ontvangen en vermoedelijk morgen de nieuwe code...Wanneer je dit aanvraagt wordt je wel degelijk verwittigd dat je acoount tijdelijk onbereikbaar is. Dus hou daar dan rekening mee.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nogthans is dit de procedure die ze bij vraag en antwoord aangeven.
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ncode.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ncode.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Newbie
Bijkomende opmerking aan Rabobank:
Het formulier dat men moet invullen bij een lege batterij vermeldt twee mogelijkheden: (i) digipas is geblokkeerd of (ii) digipas is zoek of stuk.
Een optie (iii) de batterij van de digipas is leeg, ontbreekt.
Het formulier dat men moet invullen bij een lege batterij vermeldt twee mogelijkheden: (i) digipas is geblokkeerd of (ii) digipas is zoek of stuk.
Een optie (iii) de batterij van de digipas is leeg, ontbreekt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Dan zal ze stuk zijn zeker?
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
in al de drie gevallen ( stuk - kwijt - lege batterij -) kun je niet meer inloggen. Maakt dan al ni uit welke reden je opgeeft, je zal sowiezo een andere digipass moeten krijgen. Soms kan je wel de batterij zelf vervangen, bij de digipass van ING is dat standaard zo. Bij andere wordt dan weer de digipass geblokkeerd als je de batterij vervangt. Hangt van het type digipass af. Als je technisch beetje onderlegd bent, kan je mits overbrugging als je digipass " BATTERY LOW " aangeeft, of een cijfer, zelfs dan nog de battery vervangen. Maar waarom zou je dat doen, als je er gratis een nieuwe toegestuurd krijgt. Geen problemen zoeken als het niet nodig is. Misschien kan je hem ook zelf afhalen in het kantoor in Berchem????
In mijn specifiek geval was de batterij nog niet leeg, maar het het was al de tweede keer dat Rabobank me zelf mailde of het , gezien ik lang klant ben, niet best zou zijn een nieuwe digipass aan te vragen. Nu, na de tweede aanmaning, heb ik dat dan ook gedaan, goed wetende dat ik enkele dagen niet zou kunnen inloggen. Ik moest enkel online in de gebruikersgegevens de aanvraag plaatsen. Van zodra de pincode er is ( ik vermoed vandaag) kan ik via e-mail de rekeningen terug laten deblokkeren wanneer ik de ontvangst gemeld heb.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wanneer u een digipass gratis wenst te laten vervangen omdat de batterij bijna leeg is, dan is het invullen, ondertekenen en per post opsturen van een formulier niet nodig. U kan dan immers nog steeds met uw oude digipass inloggen in de beveiligde website en ons via die weg een beveiligd bericht versturen met uw vraag om een nieuwe digipass te ontvangen.
Wanneer de batterij van de digipass echter volledig leeg is en u de digipass niet meer kan aanzetten, dan is inloggen uiteraard niet meer mogelijk en is het invullen, ondertekenen en versturen van het aanvraagformulier voor een nieuwe digipass wèl noodzakelijk. In dat geval duidt u op het formulier gewoon aan dat de digipass stuk is.
De opmerking met de vraag waarom uw oude, nog werkende digipass een aantal dagen wordt geblokkeerd bij het opsturen van een nieuwe digipass is zeker terecht. Het zou handiger zijn als u de oude digipass zou kunnen blijven gebruiken tot uw nieuwe digipass per post is toegekomen om hier zo weinig mogelijk hinder van te ondervinden.
Helaas laten onze systemen dat momenteel nog niet toe. Wij kunnen pas een nieuwe digipass koppelen aan uw rekeningen van zodra de oude digipass van uw rekeningen werd losgekoppeld. U kan dan effectief enkele dagen niet inloggen. Daarom waarschuwen we ook dat u een digipass waarvan de batterij bijna leeg is best kan laten vervangen in een periode waarin u enkele dagen zonder toegang tot uw rekeningen kan.
Omwille van het feit dat de nieuwe digipass vervolgens per post naar u wordt opgestuurd blokkeren wij voor uw veiligheid ook altijd tijdelijk de rekeningen. We zouden immers niet willen dat als de opgestuurde digipass door iemand met verkeerde intenties onderschept wordt, deze daadwerkelijk gebruikt kan worden om transacties uit te voeren op uw rekeningen.
We zijn ons uiteraard bewust van de ongemakken die hierbij komen kijken en we zijn bezig met de uitwerking van gebruiksvriendelijkere oplossingen die het u in de toekomst ongetwijfeld gemakkelijker zullen maken.
Wanneer de batterij van de digipass echter volledig leeg is en u de digipass niet meer kan aanzetten, dan is inloggen uiteraard niet meer mogelijk en is het invullen, ondertekenen en versturen van het aanvraagformulier voor een nieuwe digipass wèl noodzakelijk. In dat geval duidt u op het formulier gewoon aan dat de digipass stuk is.
De opmerking met de vraag waarom uw oude, nog werkende digipass een aantal dagen wordt geblokkeerd bij het opsturen van een nieuwe digipass is zeker terecht. Het zou handiger zijn als u de oude digipass zou kunnen blijven gebruiken tot uw nieuwe digipass per post is toegekomen om hier zo weinig mogelijk hinder van te ondervinden.
Helaas laten onze systemen dat momenteel nog niet toe. Wij kunnen pas een nieuwe digipass koppelen aan uw rekeningen van zodra de oude digipass van uw rekeningen werd losgekoppeld. U kan dan effectief enkele dagen niet inloggen. Daarom waarschuwen we ook dat u een digipass waarvan de batterij bijna leeg is best kan laten vervangen in een periode waarin u enkele dagen zonder toegang tot uw rekeningen kan.
Omwille van het feit dat de nieuwe digipass vervolgens per post naar u wordt opgestuurd blokkeren wij voor uw veiligheid ook altijd tijdelijk de rekeningen. We zouden immers niet willen dat als de opgestuurde digipass door iemand met verkeerde intenties onderschept wordt, deze daadwerkelijk gebruikt kan worden om transacties uit te voeren op uw rekeningen.
We zijn ons uiteraard bewust van de ongemakken die hierbij komen kijken en we zijn bezig met de uitwerking van gebruiksvriendelijkere oplossingen die het u in de toekomst ongetwijfeld gemakkelijker zullen maken.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik ben nog bezig met mijn eerste digipass, krijg je op scherm een melding vanaf dat batterij bijna leeg is of krijg je gewoon mindere zichtbaarheid van de cijfertjes waardoor je kan afleiden dat hij bijna leeg is?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Een digipass van Rabobank.be heeft bij normaal gebruik een levensduur van 5 tot 7 jaar. Na verloop van tijd kan de batterij van de digipass leeg raken. Uw digipass toont dan de melding 'BATT' gevolgd door een nummer. Bij de melding 'BATT-5' heeft u nog ruim de tijd om uw digipass te laten vervangen. 'BATT-0' geeft aan dat de batterij volledig is opgebruikt en dat uw digipass op elk ogenblik kan uitvallen. Krijgt u de code LOCK DISABLE 2 te zien, dan is uw digipass volledig leeg.
In bovenstaande gevallen vraagt u bij ons zo snel als mogelijk gratis een nieuwe digipass aan.
Uw digipass is uitgerust met een speciale batterij, die u niet zelf kunt vervangen. Met het oude toestel kunt u terecht bij inzamelpunten voor batterijen. Gooi een onbruikbare digipass nooit bij het gewone afval.
In bovenstaande gevallen vraagt u bij ons zo snel als mogelijk gratis een nieuwe digipass aan.
Uw digipass is uitgerust met een speciale batterij, die u niet zelf kunt vervangen. Met het oude toestel kunt u terecht bij inzamelpunten voor batterijen. Gooi een onbruikbare digipass nooit bij het gewone afval.
Dit lijkt me nuttige informatie, kan dit opgenomen worden in de faq's waar ik eerder naar verwees?Rabobank.be schreef:Wanneer u een digipass gratis wenst te laten vervangen omdat de batterij bijna leeg is, dan is het invullen, ondertekenen en per post opsturen van een formulier niet nodig. U kan dan immers nog steeds met uw oude digipass inloggen in de beveiligde website en ons via die weg een beveiligd bericht versturen met uw vraag om een nieuwe digipass te ontvangen.
http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ncode.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; onder wat als de batterij van van mijn digipass leeg is
Ook dat de rekeningen zullen geblokkeerd worden staat nergens op de faq vermeld en ook niet op het invulformulier. Het lijkt me toch belangrijk dat de klant hiervan op de hoogte. Alvorens het proces te starten.