UITKIJKEN !
UITKIJKEN !
Als je wat uitkijkt naar promoties moet je zeer goed op je hoede zijn.
Gewoon even wat me vandaag (op 1 dag !) allemaal is overkomen.
Ging mijn dochtertje naar een feestje doen en kwam voorbij de Delhaize. Mijn vrouw had me gezegd "ik heb gezien dat de bloemkool daar maar 79 cent kost, breng je er eentje mee ?" En idd als ik binnenkwam hing er een affiche : Brocolli 69 cent, Bloemkool 79 cent, stond geen datum op vermeld wanneer geldig, noch enige andere vermelding op gebied van soort bloemkool. Zag echter dat toen ik de bloemkool pakte dat er 99 cent bijstond. De wet op de handelspraktijken in gedachte dat de laagste prijs telt nam ik er toch eentje mee. Aan de kassa werd me 99 cent aangerekend. Toen ik wees op de promo werd er iemand bijgehaald. Die wrong zich in allerlei bochten (is pas geldig vanaf maandag (staat er niet bij), is enkel voor de groene bloemkolen (waar staat dat ?), is toch maar 20 cent dat is 7 fr verschil (ha ja, als het dan toch zo weinig is, geef het me dan aan de aangekondigde prijs, en 20 cent is wel iets meer dan 8 fr)), maar wou niet toegeven. Vroeg naar de verantwoordelijke. Was "in vergadering". Zou zich m.i. beter met de klanten bezighouden.
Ik heb toen al mijn boodschappen laten staan, niets gekocht en een klachtenbrief gevraagd bij de receptie en verder gegaan.
Zag bij het verlaten van de winkel dat ze de affiche aan het verwijderen waren.
Deze namiddag moest ik naar de bibliotheek gaan, en vlakbij is er een GB. Even online naar de promoties gekeken en zag : bloemkool : 69 cent
en gehakt : 4 euro/kilo. En idd. bloemkool nog goedkoper dan aangekondigde prijs in Delhaize. En dan op zoek naar het gehakt aan 4 euro per kilo. Nergens te vinden. Iemand van de beenhouwerij aangesproken : "dat moet ik dan nog maken", geen probleem, "maar je weet het toch dat die wat van mindere kwaliteit en wat vetter is ?", HA JA ? staat nergens in de promo : minder goed gehakt tegen spotprijs, maar niet gelaten, is toch om spaghettisaus te maken. Krijg dan na enkele minuten een pak : 4,2 euro/kilo. Sorry, maar dacht dat het 4 euro was. Kortaf : Neen, het is 4,20, het staat hier toch op het ticket hé. Een folder met die promo lag niet in de winkel, dus thuis gekomen direct online gaan kijken : stond duidelijk 4 euro. Ook nog gemerkt dat de verpakking (30 gr !!) werd mee aangerekend. Alles ingescand (de papieren, niet het gehakt
) en mail naar klantendienst.
Daarna naar de Lidl. Gemengde sla slechts 59 cent voor 200 gr. Is niet duur, is normaal 75 cent, dus pakje mee. En je raadt het al : aan de kassa geeft de scanner 75 cent aan. Iemand bijgeroepen, en die zegt dat die 59 cent een vergissing was, maar hier waren ze wel zo klantvriendelijk mij het pakje aan 59 cent te laten.
Nu is het toevallig dat dit me allemaal op 1 dag is overkomen, maar het gebeurt regelmatig, vooral met promo's en speciale acties. Nu ben ik iemand die zeer goed uitkijkt en aan de kassa nog bijna alle prijzen ken, maar de minder oplettende klant die dacht dat hij een koopje doet is er aan voor de moeite. Nu zullen sommigen hier wel stellen dat dit allemaal maar om een paar centen gaat, maar ik vind correct = correct en vele centjes samen maken toch wel het verschil.
Gewoon even wat me vandaag (op 1 dag !) allemaal is overkomen.
Ging mijn dochtertje naar een feestje doen en kwam voorbij de Delhaize. Mijn vrouw had me gezegd "ik heb gezien dat de bloemkool daar maar 79 cent kost, breng je er eentje mee ?" En idd als ik binnenkwam hing er een affiche : Brocolli 69 cent, Bloemkool 79 cent, stond geen datum op vermeld wanneer geldig, noch enige andere vermelding op gebied van soort bloemkool. Zag echter dat toen ik de bloemkool pakte dat er 99 cent bijstond. De wet op de handelspraktijken in gedachte dat de laagste prijs telt nam ik er toch eentje mee. Aan de kassa werd me 99 cent aangerekend. Toen ik wees op de promo werd er iemand bijgehaald. Die wrong zich in allerlei bochten (is pas geldig vanaf maandag (staat er niet bij), is enkel voor de groene bloemkolen (waar staat dat ?), is toch maar 20 cent dat is 7 fr verschil (ha ja, als het dan toch zo weinig is, geef het me dan aan de aangekondigde prijs, en 20 cent is wel iets meer dan 8 fr)), maar wou niet toegeven. Vroeg naar de verantwoordelijke. Was "in vergadering". Zou zich m.i. beter met de klanten bezighouden.
Ik heb toen al mijn boodschappen laten staan, niets gekocht en een klachtenbrief gevraagd bij de receptie en verder gegaan.
Zag bij het verlaten van de winkel dat ze de affiche aan het verwijderen waren.
Deze namiddag moest ik naar de bibliotheek gaan, en vlakbij is er een GB. Even online naar de promoties gekeken en zag : bloemkool : 69 cent
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Daarna naar de Lidl. Gemengde sla slechts 59 cent voor 200 gr. Is niet duur, is normaal 75 cent, dus pakje mee. En je raadt het al : aan de kassa geeft de scanner 75 cent aan. Iemand bijgeroepen, en die zegt dat die 59 cent een vergissing was, maar hier waren ze wel zo klantvriendelijk mij het pakje aan 59 cent te laten.
Nu is het toevallig dat dit me allemaal op 1 dag is overkomen, maar het gebeurt regelmatig, vooral met promo's en speciale acties. Nu ben ik iemand die zeer goed uitkijkt en aan de kassa nog bijna alle prijzen ken, maar de minder oplettende klant die dacht dat hij een koopje doet is er aan voor de moeite. Nu zullen sommigen hier wel stellen dat dit allemaal maar om een paar centen gaat, maar ik vind correct = correct en vele centjes samen maken toch wel het verschil.
Re: UITKIJKEN !
ik weet niet als je zoveel moet rondrijden naar verschillende winkels nog profijt doet aan die promoties i.p.v. alles in 1 winkel te kopen. ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: UITKIJKEN !
Ik rijdt er niet speciaal voor rond hoor.
Er staat toch dat ik voorbij Delhaize kwam omdat ik dochtertje naar feestje moest doen, en de GB is vlak naast de bibliotheek, waar ik toch vandaag moest zijn en Lidl is op die weg.
Maar het gaat me daar niet om, wel ze je pluimen terwijl je er bij staat !
Er staat toch dat ik voorbij Delhaize kwam omdat ik dochtertje naar feestje moest doen, en de GB is vlak naast de bibliotheek, waar ik toch vandaag moest zijn en Lidl is op die weg.
Maar het gaat me daar niet om, wel ze je pluimen terwijl je er bij staat !
Re: UITKIJKEN !
@bruce666: Kan je alleen maar gelijk geven "correct = correct en vele centjes samen maken toch wel het verschil"
En denk dat we bij promoties vaak te veel betalen aan de kassa.
Laatst nog 50% korting maar stond niet op kasticket ging wel over 15euro (zonder probleem terug gekregen) maar ja als je er niet naar kijkt. En 15euro valt ook niet direct op als je bij de 200euro moet betalen.
En denk dat we bij promoties vaak te veel betalen aan de kassa.
Laatst nog 50% korting maar stond niet op kasticket ging wel over 15euro (zonder probleem terug gekregen) maar ja als je er niet naar kijkt. En 15euro valt ook niet direct op als je bij de 200euro moet betalen.
Re: UITKIJKEN !
Ik verschiet een beetje van het standpunt van Delhaize. Ik hoor wel dat er dikwijls foutjes gebeuren aan de kassa maar meestal krijg je de beste prijs als je reclameert. Het is dan meestal wel een hele bedoening omdat er iemand mee naar de ge-afficheerde prijs moet gaan kijken. Vooral voor 11.00 's morgens zouden hun prijzen niet up-to-date zijn.
Voor al die miserie zouden ze beter de klant de bloemkool gratis meegeven als belonging. Tenslotte heb je als klant een deel van hun werk gedaan: nagekeken of hun promoprijzen kloppen aan de kasse !
Voor al die miserie zouden ze beter de klant de bloemkool gratis meegeven als belonging. Tenslotte heb je als klant een deel van hun werk gedaan: nagekeken of hun promoprijzen kloppen aan de kasse !
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Re: UITKIJKEN !
Je hebt daarin wel gelijk.Pierre schreef: @bruce666: Kan je alleen maar gelijk geven "correct = correct en vele centjes samen maken toch wel het verschil"
En denk dat we bij promoties vaak te veel betalen aan de kassa.
Laatst nog 50% korting maar stond niet op kasticket ging wel over 15euro (zonder probleem terug gekregen) maar ja als je er niet naar kijkt. En 15euro valt ook niet direct op als je bij de 200euro moet betalen.
Je moet altijd je ticket controleren anders betaal je soms teveel.
Zeker in de vakantieperiode wanneer er jobstudenten aan de kassa zitten.
Re: UITKIJKEN !
Idd ik heb het ook al vaak gehad dat ik aan de kassa sta en dat er korting niet verrekend werd. Ik kijk alles op het ticket goed na!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: UITKIJKEN !
Vrijdag naar de Colruyt geweest, 1 flesje leeggoed verteld...zuur gezicht van de kassadame. Bij buitengaan, dezelfde dame ganse karton icethee vergeten te scannen...maar heb het toch maar gezegd.....weer zuur gezicht van de kassadame.Vaganzza schreef: Idd ik heb het ook al vaak gehad dat ik aan de kassa sta en dat er korting niet verrekend werd. Ik kijk alles op het ticket goed na!
Re: UITKIJKEN !
@Bruce
Je hebt volkomen gelijk! Het gaat niet om die paar centen, wel om het principe en je staat volledig in je recht als je het aanklaagt. De betrokken winkels zijn wettelijk verplicht je de produkten aan de aangekondigde prijs te verkopen. Als zij zich vergissen of te laat hun affiches vervangen, moeten zij daar voor opdraaien. Het is trouwens een bewuste vorm om de consument te bedriegen en dit kan niet!
Je hebt dus gelijk als je een klachtenbrief stuurt , maar ik zou er een cc aan toevoegen....aan het betrokken ministerie voor consumentenzaken en/of Testaankoop en zet dat in je brief , zo zien ze maar dat je niet met je laat sollen.
De meeste mensen controleren zulks zelden en ikzelf doe het maar af en toe, vooral bij Delaize omdat ik ze daar inmiddels al ken voor dat soort praktijken. Het is wel zo, dat ze altijd de correctie doorvoeren zonder problemen , soms wel met een scheef gezicht....
Je hebt volkomen gelijk! Het gaat niet om die paar centen, wel om het principe en je staat volledig in je recht als je het aanklaagt. De betrokken winkels zijn wettelijk verplicht je de produkten aan de aangekondigde prijs te verkopen. Als zij zich vergissen of te laat hun affiches vervangen, moeten zij daar voor opdraaien. Het is trouwens een bewuste vorm om de consument te bedriegen en dit kan niet!
Je hebt dus gelijk als je een klachtenbrief stuurt , maar ik zou er een cc aan toevoegen....aan het betrokken ministerie voor consumentenzaken en/of Testaankoop en zet dat in je brief , zo zien ze maar dat je niet met je laat sollen.
De meeste mensen controleren zulks zelden en ikzelf doe het maar af en toe, vooral bij Delaize omdat ik ze daar inmiddels al ken voor dat soort praktijken. Het is wel zo, dat ze altijd de correctie doorvoeren zonder problemen , soms wel met een scheef gezicht....
Re: UITKIJKEN !
het (bewust ?) verkeerd prijzen in warenhuizen komt superveel voor.
Re: UITKIJKEN !
Eigenlijk zouden warenhuizen het dubbel van het vastgestelde prijsverschil moeten toekennen aan elke klant die dit vaststelt ... (in het geval de aangerekende prijs hoger is dan geafficheerd...)
olleke
olleke
Re: UITKIJKEN !
Ik ben zelf ook iemand met een paardengeheugen als het op prijzen aankomt. Ik let hier ook zeer bewust op.
Bij Lidl kochten we een karton Ravioli blikken waarvan de prijs aangegeven stond als 0,79 euro/stuk. Aan de kassa werd echter 0,99 euro/stuk aangerekend. Heb direct gezegd dat dit in de winkel aan 0,79 stond aangegeven. Werd onmiddellijk gecontroleerd en heb het verschil terugbetaald gekregen. Blijkbaar is men hier bij Lidl zeer correct in.
Een van de zaken waar ik me ook aan erger is de zogenaamde "laagste prijs garantie" van winkels. Tegenwoordig zijn er tal van winkels die de laagste prijs garanderen (Colruyt, Vandenborre, Krefel, Mediamarkt, Dreamland,...).
Echter, geen ENKELE van die winkels geeft standaard de laagste prijs. Integendeel, sommigen (o.a. Dreamland en Mediamarkt) zijn een pak duurder. Schandalige praktijken.
Dus heb ik een keer de proef op de som genomen en mijn slecht karakter getoond. Op een zaterdag stap ik in het Century Center in Antwerpen de winkel van Bart Smit binnen. XBox 360 games zijn daar meestal het goedkoopst. Netjes de prijs van een game die ik wou kopen gememoriseerd en dan naar Mediamarkt er vlak boven gegaan. Bij Mediamarkt kostte hetzelfde spel 59,95 euro, maar liefst 20 euro meer dan bij Bart Smit (!). Een verkoper erbij geroepen, het spel laten zien en gezegd dat ik het wou kopen voor de prijs van 39,95 euro. Hij lachte eerst even, maar toen ik zei dat Mediamarkt de laagste prijs garandeert en het spel bij de Bart Smit winkel 1 verdieping lager 20 euro goedkoper was, ging de grijns snel van zijn gezicht... "Sorry, maar u zal eerst moeten bewijzen dat het daar 20 euro minder kost...", probeerde hij. "Ga dan kijken hier beneden..." "Sorry, maar het is zaterdag, het is druk..." "Ik moet werken tijdens de week en kan dus enkel 's zaterdags komen, ik wil dit spel aan de door Mediamarkt gegarandeerde laagste prijs, en wel vandaag...!" Na heel wat gemompel is hij dan naar beneden gegaan en uiteindelijk heb ik het spel voor 38,95 euro meegekregen (volgens hem deden ze er aan die prijs verlies op...)
Om maar te zeggen: als consument moet je je niet zomaar laten afschepen. Er heeft nog nooit iemand mij in een winkel onwettelijk behandeld, maar indien men bv. bij Mediamarkt dat spel niet had willen verkopen aan dezelfde prijs als Bart Smit had ik vast en zeker gedreigd met het opbellen van de politie en het laten opstellen van een PV wegens inbreuk op de wetgeving rond handelspraktijken (misleidende reclame). Gegarandeerd dat je dan je slag thuishaalt, niemand wil de politie over de vloer krijgen als ze weten dat je recht in je schoenen staat...
Ik ben van nature uit een vriendelijk persoon, maar winkels die de laagste prijs garanderen moeten zich daar ook aan houden, anders is het gewoon een marketingtruc en worden de meeste klanten zonder dat ze het zelf beseffen belazerd.
Bij Lidl kochten we een karton Ravioli blikken waarvan de prijs aangegeven stond als 0,79 euro/stuk. Aan de kassa werd echter 0,99 euro/stuk aangerekend. Heb direct gezegd dat dit in de winkel aan 0,79 stond aangegeven. Werd onmiddellijk gecontroleerd en heb het verschil terugbetaald gekregen. Blijkbaar is men hier bij Lidl zeer correct in.
Een van de zaken waar ik me ook aan erger is de zogenaamde "laagste prijs garantie" van winkels. Tegenwoordig zijn er tal van winkels die de laagste prijs garanderen (Colruyt, Vandenborre, Krefel, Mediamarkt, Dreamland,...).
Echter, geen ENKELE van die winkels geeft standaard de laagste prijs. Integendeel, sommigen (o.a. Dreamland en Mediamarkt) zijn een pak duurder. Schandalige praktijken.
Dus heb ik een keer de proef op de som genomen en mijn slecht karakter getoond. Op een zaterdag stap ik in het Century Center in Antwerpen de winkel van Bart Smit binnen. XBox 360 games zijn daar meestal het goedkoopst. Netjes de prijs van een game die ik wou kopen gememoriseerd en dan naar Mediamarkt er vlak boven gegaan. Bij Mediamarkt kostte hetzelfde spel 59,95 euro, maar liefst 20 euro meer dan bij Bart Smit (!). Een verkoper erbij geroepen, het spel laten zien en gezegd dat ik het wou kopen voor de prijs van 39,95 euro. Hij lachte eerst even, maar toen ik zei dat Mediamarkt de laagste prijs garandeert en het spel bij de Bart Smit winkel 1 verdieping lager 20 euro goedkoper was, ging de grijns snel van zijn gezicht... "Sorry, maar u zal eerst moeten bewijzen dat het daar 20 euro minder kost...", probeerde hij. "Ga dan kijken hier beneden..." "Sorry, maar het is zaterdag, het is druk..." "Ik moet werken tijdens de week en kan dus enkel 's zaterdags komen, ik wil dit spel aan de door Mediamarkt gegarandeerde laagste prijs, en wel vandaag...!" Na heel wat gemompel is hij dan naar beneden gegaan en uiteindelijk heb ik het spel voor 38,95 euro meegekregen (volgens hem deden ze er aan die prijs verlies op...)
Om maar te zeggen: als consument moet je je niet zomaar laten afschepen. Er heeft nog nooit iemand mij in een winkel onwettelijk behandeld, maar indien men bv. bij Mediamarkt dat spel niet had willen verkopen aan dezelfde prijs als Bart Smit had ik vast en zeker gedreigd met het opbellen van de politie en het laten opstellen van een PV wegens inbreuk op de wetgeving rond handelspraktijken (misleidende reclame). Gegarandeerd dat je dan je slag thuishaalt, niemand wil de politie over de vloer krijgen als ze weten dat je recht in je schoenen staat...
Ik ben van nature uit een vriendelijk persoon, maar winkels die de laagste prijs garanderen moeten zich daar ook aan houden, anders is het gewoon een marketingtruc en worden de meeste klanten zonder dat ze het zelf beseffen belazerd.
- centenkliever
- Hero Member
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 29 feb 2008
- Contacteer:
Re: UITKIJKEN !
@Jay
hoedje af voor uw houding.
hoedje af voor uw houding.
-
- Sr. Member
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 10 okt 2008
- Contacteer:
Re: UITKIJKEN !
inderdaad...
Re: UITKIJKEN !
ben van hetzelfde principe,bruce1 schreef: Maar het gaat me daar niet om, wel ze je pluimen terwijl je er bij staat !
ging een paar weken geleden naar de spar , op een zondagvoormiddag, dus lekker druk. De becel in reclame 0,99 euro ipv 1,19 euro. Dus twee doosjes voor mij, bij het afrekenen bekijk ik vlug het kassaticket en jawel hoor er staat ergens een streepje op het kassaticket dus de korting is ok. Ik kom in de auto bekijk mijn kassaticket en ... groot is mijn verbazing de 1,19 is doorgestreept, en de nieuwe prijs is... 1,09 euro. Ongelooflijk toch, ze passen de prijs aan, maar niet correct 10 cent korting ipv 20 cent. Gewoon uit principe ben ik terug uitgestapt naar de zeer drukke kassa gewandeld, heel beleefd uitgelegd dat er wel een probleem was, 't was juist de dochter van de "baas", die eerst aan een andere kassierster de folder gevraagd, bekeken, naar achter in de winkel gelopen want ze moest het toch gaan vragen , ondertussen allemaal ontevreden wachtende klanten aan de kassa, en uiteindelijk heb ik mijn 20 cent ( hiephiep hoera) ontvangen met de mededeling dat het ging aangepast worden in de kassa. Dit voorval lijkt mij verdacht veel op bewust foutief ingegeven korting, 1,09 of 0,99 kan geen tikfout zijn?? ofwel???