investeren in vastgoed
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: investeren in vastgoed
De vraagprijs staat gewoon niet meer in verhouding tot de waarde voor wat je krijgt, verschil tussen vraagprijs en aankoop zal steeds verder uit elkaar gaan.
http://blogeurope.billionhomes.com/woni ... 5-te-duur/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blogeurope.billionhomes.com/woni ... 5-te-duur/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP member
- Contacteer:
Vastgoed zal wel corrigeren (zeker segment oudere woningen), maar crashen, denk het niet. In Ierland, Spanje,.. werden hele spookdorpen gebouwd, eigenlijk hele nieuwe straten en gemeenten zonder dat ze ook maar een sikkepit idee hadden of ze het ooit zouden kunnen verkopen.
Hier zie je dat toch niet.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het grote voordeel voor de oudere huizen (sloop of sterke renovatie) is dat je een erg laag KI hebt (klein beschrijf) en dat je wel hogere renovatie/bouw-kosten hebt maar dat je een quasi nieuwe woning kan zetten aan 6% BTW ipv 21%.
Grote renovatie aan een "iets" lagere prijs is véél interessanter dan "opfrissen" aan een "iets" hogere prijs. Dan zit je in vele gevallen met 'n goede keuken/badkamer maar die niet echt naar je zin is, en het zit in de prijs.
Grote renovatie aan een "iets" lagere prijs is véél interessanter dan "opfrissen" aan een "iets" hogere prijs. Dan zit je in vele gevallen met 'n goede keuken/badkamer maar die niet echt naar je zin is, en het zit in de prijs.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Newbie
- Contacteer:
Een crash zal er "waarschijnlijk" wel niet komen,
Maar geloof zeker wel in een verder daling van om en bij de 25%
-slecht economisch klimaat (dat nog wel jaren zal duren)
-vergrijzing
-merendeel van de bevolkingsaangroei zijn immigranten en weinig kapitaalkrachtigen,
-vastgoed als investering geeft nu een zeer laag rendement(aandeelfonds brengt al vlug meer op)
-rente zal in nabije toekomst terug gaan stijgen
-fiscale maatregelingen worden afgebouwd(duwt toch enkel maar de prijzen omhoog)
-(herziening KI en huurinkomsten belasten????)
Maar geloof zeker wel in een verder daling van om en bij de 25%
-slecht economisch klimaat (dat nog wel jaren zal duren)
-vergrijzing
-merendeel van de bevolkingsaangroei zijn immigranten en weinig kapitaalkrachtigen,
-vastgoed als investering geeft nu een zeer laag rendement(aandeelfonds brengt al vlug meer op)
-rente zal in nabije toekomst terug gaan stijgen
-fiscale maatregelingen worden afgebouwd(duwt toch enkel maar de prijzen omhoog)
-(herziening KI en huurinkomsten belasten????)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een zware crash verwacht ik ook niet maar wat je zegt van spookdorpen. Bij mij in de buurt staan toch wel enkele nieuwbouwappartementen en -huizen nog steeds leeg terwijl deze gebouwd zijn in 2011. Ik weet zelf niet meer of ze in het begin of op het einde van het jaar gebouwd zijn maar dat is ondertussen wel 1,5 tot 2,5 jaar leegstand... Verre van spookdorpen natuurlijk, maar dit was vroeger toch nooit het geval. Is dit bij nog mensen het geval?Frisse Freddy schreef:Vastgoed zal wel corrigeren (zeker segment oudere woningen), maar crashen, denk het niet. In Ierland, Spanje,.. werden hele spookdorpen gebouwd, eigenlijk hele nieuwe straten en gemeenten zonder dat ze ook maar een sikkepit idee hadden of ze het ooit zouden kunnen verkopen.
-
- VIP member
- Contacteer:
Toch niet waar ik woon. Hier in regio Gent nog niks van gemerkt (is wel een drukbewoond gebied natuurlijk).
Kan me voorstellen dat het regio Limburg of Vlaamse Ardennen of Westhoek anders is.
En zijn ze ondertussen in prijs gezakt?
Kan me voorstellen dat het regio Limburg of Vlaamse Ardennen of Westhoek anders is.
En zijn ze ondertussen in prijs gezakt?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Bij ons zien we dat zeker niet. Wat ik wel gemerkt heb dat we de nieuwe appartementen enkele jaren geleden langer leeg stonden. Reden was een gemeentebelasting in de bebouwde kom op braakliggende gronden. Toen zijn er massaal appartementen neer geplant met een waarschijnlijk overaanbod tot gevolg. Nu is de balans precies weer in evenwicht en gaan ze weer vlot van de hand. Het grote nadeel is nu natuurlijk dat er geen (of quasi geen) nieuwbouwappartementen meer te koop staan. Maar dan heb je ook geen 21% BTW.
Ze hebben andere prioriteiten. Als je bij ons door de straten rijdt met 'n hoge concentratie immigranten zou je denken dat het allemaal bankdirecteurs zijn die daar wonen, afgaand op de auto's. Ik denk dat je serieus gaat moeten zoeken om d'er eentje te vinden onder de 50.000€. Rijen dure wagens en allemaal geparkeerd voor gewone rijhuisjes.technics78 schreef:-merendeel van de bevolkingsaangroei zijn immigranten en weinig kapitaalkrachtigen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- VIP member
- Contacteer:
In tegenstelling tot wat ik eerder mss liet uitschijnen, hoop ik natuurlijk wel voor de jonge mensen dat het vastgoed wat zakt, want eerlijk gezegd moet je toch toegeven dat je weinig waar voor je geld krijgt tussen de 150 000 en 200 000 euro (segment waar jan-en-alleman in aan het vissen is)
Heb je iets meer te besteden, 300 000 euro of 350 000 euro krijg je plots een héél ander plaatje.
Heb je iets meer te besteden, 300 000 euro of 350 000 euro krijg je plots een héél ander plaatje.
-
- Newbie
- Contacteer:
bij een langdurige verzwakkende(krimpende) economie zal ook vastgoed(hetzij met vertraging) niet gespaard blijven
Laatst gewijzigd door technics78 op 17 juni 2013, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad Frisse Freddy, maar het is dan de vraag of je niet beter bent dat je gaat voor 'n oude woning (130-150.000) aan klein beschrijf en ze voor 150.000€-175.000€ renoveert of plat smijt en herbouwt (aan 6%) en dat je daarna met 'n woning zit met een energiezuinige woning (naar je smaak) ipv met een woning uit de categorie van 300.000-350.000€ en met een EPC vanuit de jaren '70.
-
- VIP member
- Contacteer:
Het eerste natuurlijk. Kijk ik naar de woning van m'n ouders (jaren 70: véél te grote salon, véél te grote living, véél te grote slaapkamers, dubbel glas eerste generatie, muren niet geisoleerd, dak nu wel, maar....). Hun living is zo groot als onze salon en living samen.
Onze woning is kleiner, maar we werken allebei dus overdag zijn we er niet en 's avonds is het sneller warmer en gezelliger in onze kleinere woning
De woning van m'n ouders daarentegen krijg je tijdens de koude winterdagen gewoon niet opgewarmd met de stookolie.
Onze woning is kleiner, maar we werken allebei dus overdag zijn we er niet en 's avonds is het sneller warmer en gezelliger in onze kleinere woning
De woning van m'n ouders daarentegen krijg je tijdens de koude winterdagen gewoon niet opgewarmd met de stookolie.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Inderdaad. In de woningen van de jaren '70 (de eerste "oliecrisis") zijn allemaal héél ruim met salon/living-combinaties van 60m² en meer. Handig om te poetsen maar duur om te verwarmen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nope, dat is eigenlijk het straffe. Zelfs aan de huidige interestvoeten brengt een kapitaal van 200.000 of 300.000 EUR toch nog 8.080 of 12.120 EUR respectievelijk op de betere spaarrekening op. En in feite zou je dit nog moeten vergelijken met de interestvoeten van de jaren 2011... Zo loop je toch snel + 10.000 EUR mis voor een beetje vastgoed. Dan is een snellere herziening naar beneden toch wel aangewezen.Frisse Freddy schreef:En zijn ze ondertussen in prijs gezakt?
Beste,
Ik wil toch graag vermelden dat Chateau Promotion werkt onder de erfpachtconstructie. Ze komen aan een mooi rendement doordat je goedkoper aankoopt via erfpacht. Adder onder het gras is dat je eigenaar bent voor 99 jaar. Je zal ieder jaar een erfpachtvergoeding moeten betalen. Als het ware een huurprijs voor de grond die niet van jou is. Deze kan je voorlopig wel nog fiscaal inbrengen.
Let wel dat deze erfpachtvergoeding na een aantal jaar kan herschat worden en deze dus kan stijgen. Vaak staat in het contract niet op welke basis deze herschatting kan gebeuren. Je weet dus niet waar je hiermee gaat eindigen.
Mijn inziens toch behoorlijk risico.
Ik wil toch graag vermelden dat Chateau Promotion werkt onder de erfpachtconstructie. Ze komen aan een mooi rendement doordat je goedkoper aankoopt via erfpacht. Adder onder het gras is dat je eigenaar bent voor 99 jaar. Je zal ieder jaar een erfpachtvergoeding moeten betalen. Als het ware een huurprijs voor de grond die niet van jou is. Deze kan je voorlopig wel nog fiscaal inbrengen.
Let wel dat deze erfpachtvergoeding na een aantal jaar kan herschat worden en deze dus kan stijgen. Vaak staat in het contract niet op welke basis deze herschatting kan gebeuren. Je weet dus niet waar je hiermee gaat eindigen.
Mijn inziens toch behoorlijk risico.
Frisse Freddy schreef:Vastgoed zal wel corrigeren (zeker segment oudere woningen), maar crashen, denk het niet. In Ierland, Spanje,.. werden hele spookdorpen gebouwd, eigenlijk hele nieuwe straten en gemeenten zonder dat ze ook maar een sikkepit idee hadden of ze het ooit zouden kunnen verkopen.
Wandel eens op het strand van onze kust, kilometerslang appartementsblokken, 10 en meer verdiepingen hoog ! Geen over bouwen in Vlaanderen zeg je !