Stel jezelf hier even voor!
Re: Stel jezelf hier even voor!
Neen, want u bent immers nog maar 29 jaar. Bovendien hebt u reeds een eigen huis en vast werk.BertVWS schreef:Moet ik me nu zorgen maken?
25000 euro sparen doen weinigen op korte termijn. De weg naar boven duurt langzaam. Dat was bij mij niet anders.
Bovendien is gezondheid en gelukzaligheid veel belangrijker dan geld.
P.S.: een auto vind ik alvast geen investering, doch enkel een kost. Een hoge kost zelfs.
€ 100.000 kan idd voor jonge mensen niet mogelijk zijn.
Zeker niet in privé of overheid.
Het kan wel als mensen een forse schenking kregen, of West-Vlamingen die alles oppotten ...
niet alles in het leven moet trouwens een investering zijn: nog beetje leven ook ..dat vergeten veel Belgen blijkbaar te doen.
Zeker niet in privé of overheid.
Het kan wel als mensen een forse schenking kregen, of West-Vlamingen die alles oppotten ...
niet alles in het leven moet trouwens een investering zijn: nog beetje leven ook ..dat vergeten veel Belgen blijkbaar te doen.
Ik ben een 24-jarige west-vlaming werkend in de verzekeringssector.
In hoofdberoep werk ik als schadebeheerder en in bijberoep ben ik ook langzaam mijn eigen cliënteel aan het opbouwen.
Van een redelijk jonge leeftijd had ik al interesse in cijfers en geschiedenis. Toen ik ging verder studeren heeft mijn interesse in cijfers het gewonnen. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat ik al op vroege leeftijd mijn eerste stappen heb gezet in de wereld van aandelen.
Het gevolg van mijn interesse is dat mijn boekenkast aan het uitpuilen is van biografieën van bekende beleggers en ondernemers samen met biografieën van bekende historische figuren.
Ps: West-vlamingen staan inderdaad bekend als verwoede spaarders.
In hoofdberoep werk ik als schadebeheerder en in bijberoep ben ik ook langzaam mijn eigen cliënteel aan het opbouwen.
Van een redelijk jonge leeftijd had ik al interesse in cijfers en geschiedenis. Toen ik ging verder studeren heeft mijn interesse in cijfers het gewonnen. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat ik al op vroege leeftijd mijn eerste stappen heb gezet in de wereld van aandelen.
Het gevolg van mijn interesse is dat mijn boekenkast aan het uitpuilen is van biografieën van bekende beleggers en ondernemers samen met biografieën van bekende historische figuren.
Ps: West-vlamingen staan inderdaad bekend als verwoede spaarders.
West-Vlamingen zijn niet alleen goede spaarders maar ze houden ook van de leuze 'keep it simple'. Het werk staat er op de eerst plaats en de show errond mag gerust achterwege blijven. Eigenlijk zijn het een beetje saaie pieten die sporadisch eens uit de bol gaan. ..
Dat sparen komt deels door de vele oorlogen die in West-Vlaanderen plaats vonden. Bange wezels geworden ?
Deze provincie heeft het minste bossen en dat komt ook door de oorlog. De Duitsers kapten er de weinige oerbossen om het hout te gebruiken in de loopgrachten en voor de spoorlijnen van 1914-1918. Geen enkel koperen stuk of kerkklok was toen veilig.
Dat sparen komt deels door de vele oorlogen die in West-Vlaanderen plaats vonden. Bange wezels geworden ?
Deze provincie heeft het minste bossen en dat komt ook door de oorlog. De Duitsers kapten er de weinige oerbossen om het hout te gebruiken in de loopgrachten en voor de spoorlijnen van 1914-1918. Geen enkel koperen stuk of kerkklok was toen veilig.
Hallokes
hierbij zal ik mezelf ook maar even voorstellen nu ik hier ook al enkele weekjes actief ben
zoals al doet vermoeden heet ik dus Wendy , ben 35 jaar , getrouwd , 2 kids , uit de Kempen
ik kwam op deze site terecht naar aanleiding van de eerste herziening van mijn woningkrediet en zo is de bal aan het rollen gegaan
heb hier al veel nuttige tips en informatie op de site gehaald, dus alvast mijn complimenten aan de oprichter van deze site
groetjes en tot schrijfs
hierbij zal ik mezelf ook maar even voorstellen nu ik hier ook al enkele weekjes actief ben
zoals al doet vermoeden heet ik dus Wendy , ben 35 jaar , getrouwd , 2 kids , uit de Kempen
ik kwam op deze site terecht naar aanleiding van de eerste herziening van mijn woningkrediet en zo is de bal aan het rollen gegaan
heb hier al veel nuttige tips en informatie op de site gehaald, dus alvast mijn complimenten aan de oprichter van deze site
groetjes en tot schrijfs
Hey
Ik ben een 31-jarige West-Vlaming een geboren en getogen Knokkenaar . Mijn beide ouders zijn eigenlijk op relatief jonge leeftijd gestorven en als twintiger heb ik een aardig bedrag in roerend en onroerend goed in mijn bezit al zou ik willen dat het leven anders was gelopen. Ik ben gehuwd en we hebben beiden een goed betaalde job bij de overheid in het Brugse. West-Vlamingen zijn verwoede spaarders, maar wij niet. Wij zetten maandelijks een vast bedrag op zij maar schone kledij, elk jaar een nieuwe iPhone, af en toe lekker gaan eten, veel reizen, en om de vier jaar kopen we een nieuwe wagen daar gaat ook een groot deel van ons geld naartoe. Vind het wel belangrijk dat ik nooit te veel betaal voor gas, verzekeringen, elektriciteit, mijn bank etc daarom volg ik die site al eventjes maar nu heb ik besloten om me eens lid te maken.
Ik ben een 31-jarige West-Vlaming een geboren en getogen Knokkenaar . Mijn beide ouders zijn eigenlijk op relatief jonge leeftijd gestorven en als twintiger heb ik een aardig bedrag in roerend en onroerend goed in mijn bezit al zou ik willen dat het leven anders was gelopen. Ik ben gehuwd en we hebben beiden een goed betaalde job bij de overheid in het Brugse. West-Vlamingen zijn verwoede spaarders, maar wij niet. Wij zetten maandelijks een vast bedrag op zij maar schone kledij, elk jaar een nieuwe iPhone, af en toe lekker gaan eten, veel reizen, en om de vier jaar kopen we een nieuwe wagen daar gaat ook een groot deel van ons geld naartoe. Vind het wel belangrijk dat ik nooit te veel betaal voor gas, verzekeringen, elektriciteit, mijn bank etc daarom volg ik die site al eventjes maar nu heb ik besloten om me eens lid te maken.
Hier ene van Antwerpen.
Gepensioneerd, niet rijk, maar met genoeg spaarcenten om bezorgd over te zijn.
Ik hoop dat ik ze nooit zal nodig hebben, en de kinders alles kunnen erven. Enne, hoe meer hoe liever...
Gepensioneerd, niet rijk, maar met genoeg spaarcenten om bezorgd over te zijn.
Ik hoop dat ik ze nooit zal nodig hebben, en de kinders alles kunnen erven. Enne, hoe meer hoe liever...
Ik ben Tom. Een gehuwde dertiger en vader van een dochtertje. Ik werk als statutair ambtenaar en ben woonachtig in de provincie West-Vlaanderen. Ik heb jaren als student in de horeca gewerkt en toen ik ben beginnen werken heb ik dat ook een tijd gedaan. Een huis bouwen kost best veel geld en hoe minder je moet lenen hoe beter natuurlijk vandaar dat ik nog na mijn uren ben gaan werken. Als individu heb ik op relatief jonge leeftijd mijn twee beste vrienden verloren aan ziekte. Zowel mijn vader en mijn beste vriend zijn het slachtoffer geworden van een verschrikkelijke kanker. Iets wat ik heb kunnen 'plaatsen' maar in mijn dromen kom ik ze nog altijd tegen en af en toe kom ik nog eens badend in het zweet wakker en dan stelt een mens zich toch direct de waarom vraag.
Mijn hobby's zijn XBox en PC-gaming, uitstapjes met mijn vrouw en dochtertje, lekker gaan eten, fitness en vrij regelmatig gaan fietsen en wandelen en .. uiteraard het volgen van sport op de televisie en sleutelen en rijden met mijn trots namelijk een nog altijd volledig authentieke Audi Quattro uit 1988. Een fantastische wagen uit de tijd waar de assemblage nog volledig in de deelstaat Beieren werd gedaan. Een wagen die qua betrouwbaarheid mag pronken naast Toyota en Honda. Een Duitser die de naam Duitser nog waardig is. Geen Audi die gemaakt is in Egypte, China of Brazilië maar een Audi die gemaakt is in het fiere Beieren. Maw een volwaardige Duitser .
Mijn hobby's zijn XBox en PC-gaming, uitstapjes met mijn vrouw en dochtertje, lekker gaan eten, fitness en vrij regelmatig gaan fietsen en wandelen en .. uiteraard het volgen van sport op de televisie en sleutelen en rijden met mijn trots namelijk een nog altijd volledig authentieke Audi Quattro uit 1988. Een fantastische wagen uit de tijd waar de assemblage nog volledig in de deelstaat Beieren werd gedaan. Een wagen die qua betrouwbaarheid mag pronken naast Toyota en Honda. Een Duitser die de naam Duitser nog waardig is. Geen Audi die gemaakt is in Egypte, China of Brazilië maar een Audi die gemaakt is in het fiere Beieren. Maw een volwaardige Duitser .
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je tweede zinsdeel maakt het eerste overbodigGroupB schreef:Ik werk als statutair ambtenaar en ben woonachtig in de provincie West-Vlaanderen.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
100.000 euro op de rekening ? Heb moeten wachten tot mijn vijftigste om dit op de rekening te zien . En daarvoor heb ik mijn huis moeten verkopen . Vroeger regelmatig zwarte sneeuw gezien . Wat wil je ....bijna iedere dag pinten drinken en 2 pakjes sigaretten roken per dag ...dan duik je onvermijdelijk iedere maand in het rood . Nu gestopt met dit alles ....maar voel me gelukkig fitter als vroeger en ga me uiteindelijk na enkele jaren van twijfel en piekeren weer een eigen woonst ( appartement ) kopen .Tja , dan verdwijnen de getallen met 5 nullen terug van mijn rekening ....en blijft er alleen nog een klein bedrag met 4 nulletjes over .Maar soit ...heb toch ook veel lol beleefd in dit leven en probeer nog verder te genieten ...zolang het nog duurtBertVWS schreef:Ik ben Bert en ben 29 jaar.
Wat ik me wél soms afvraag is het volgende: 100.000€ wordt hier op de site getypt alsof het niets is.
Ik denk dat wij nog héééél lang gaan moeten sparen om ooit dit bedrag op de rekening te zien.
Moet ik me nu zorgen maken?
Coike, je hebt je kar gekeerd ?Coike schreef:100.000 euro op de rekening ? Heb moeten wachten tot mijn vijftigste om dit op de rekening te zien . En daarvoor heb ik mijn huis moeten verkopen . Vroeger regelmatig zwarte sneeuw gezien . Wat wil je ....bijna iedere dag pinten drinken en 2 pakjes sigaretten roken per dag ...dan duik je onvermijdelijk iedere maand in het rood . Nu gestopt met dit alles ....maar voel me gelukkig fitter als vroeger en ga me uiteindelijk na enkele jaren van twijfel en piekeren weer een eigen woonst ( appartement ) kopen .Tja , dan verdwijnen de getallen met 5 nullen terug van mijn rekening ....en blijft er alleen nog een klein bedrag met 4 nulletjes over .Maar soit ...heb toch ook veel lol beleefd in dit leven en probeer nog verder te genieten ...zolang het nog duurtBertVWS schreef:Ik ben Bert en ben 29 jaar.
Wat ik me wél soms afvraag is het volgende: 100.000€ wordt hier op de site getypt alsof het niets is.
Ik denk dat wij nog héééél lang gaan moeten sparen om ooit dit bedrag op de rekening te zien.
Moet ik me nu zorgen maken?
Ja , ik kon niet anders ......het risico van spaargeld op de banken vond ik veel te groot geworden . Tot 100,000 gewaarborgd ? Sorry , maar ik geloof dat niet meer .Plus , binnenkort moet je nog gaan betalen om geld op je spaarrekening te mogen " bewaren " . Hoe lang gaan ze de mensen met hun Arco aandelen ( of wat mag dat ook zijn ?) nog aan het lijntje houden ?evita schreef:
Coike, je hebt je kar gekeerd ?
Coike, je moet doen waar je, je voelt bij voelt that's all !Coike schreef:Ja , ik kon niet anders ......het risico van spaargeld op de banken vond ik veel te groot geworden . Tot 100,000 gewaarborgd ? Sorry , maar ik geloof dat niet meer .Plus , binnenkort moet je nog gaan betalen om geld op je spaarrekening te mogen " bewaren " . Hoe lang gaan ze de mensen met hun Arco aandelen ( of wat mag dat ook zijn ?) nog aan het lijntje houden ?evita schreef:
Coike, je hebt je kar gekeerd ?
Yaris schreef:Van wie zich hier komt voorstellen horen we daarna gewoonlijk niet veel meer.
Conclusie : spaargidsleden die in Thailand of in een Kalifaat wonen, zijn gewoonlijk geen lang leven meer beschoren
het is erg (on)belangrijk dat je hier wat neerpent. Als je toch zo graag iets zegt, probeer dan het allerslimste uit je verstand te persen, zodat we allemaal eens goe kunnen lachen!