Termijnrekening in dollars
TIP
Termijnrekening in dollars
Ik heb in augustus een bedrag laten omzetten in dollars en dit voorlopig op een dollar termijnrekening geplaatst (maandelijkse ).De vervaldag is ergens volgende week .
Volgende week zal ik de dollars dan op een dollar zichtrekening plaatsen.
Nu met deze crisis die aan de gang is ,heb ik uiteraard de bank gecontacteerd .Ik wilde wel eens weten in hoeverre mijn dollars gevaar lopen .Volgens de beleggingsadviseur zou de banken waarmee zijn zaken doen geen moeilijkheden hebben en zegt ze daarbij dat als in geval van faillisement ,ik steeds kan beroep doen op het beschermingsfonds .
Lees ik een dag later ,ergens in de krant dat dit beschermingsfonds alleen munten uit de EU dekt en geen dollar of yen rekeningen .
Ben dus precies wel in de maling genomen door de dame van de bank .
Gezien ik dus niet kan terugvallen op een eventuele schadeloosstelling groeit bij mij de gedachten meer en meer om deze dollars af te halen .
Over de anderen bankrekeningen maak ik me minder zorgen gezien die gewoon in Euro zijn maar deze dollars zou ik niet graag in rook zien opgaan.Ben ik nu te ongerust of zit mijn gevoel nu toch goed ?
Groetjes,
Volgende week zal ik de dollars dan op een dollar zichtrekening plaatsen.
Nu met deze crisis die aan de gang is ,heb ik uiteraard de bank gecontacteerd .Ik wilde wel eens weten in hoeverre mijn dollars gevaar lopen .Volgens de beleggingsadviseur zou de banken waarmee zijn zaken doen geen moeilijkheden hebben en zegt ze daarbij dat als in geval van faillisement ,ik steeds kan beroep doen op het beschermingsfonds .
Lees ik een dag later ,ergens in de krant dat dit beschermingsfonds alleen munten uit de EU dekt en geen dollar of yen rekeningen .
Ben dus precies wel in de maling genomen door de dame van de bank .
Gezien ik dus niet kan terugvallen op een eventuele schadeloosstelling groeit bij mij de gedachten meer en meer om deze dollars af te halen .
Over de anderen bankrekeningen maak ik me minder zorgen gezien die gewoon in Euro zijn maar deze dollars zou ik niet graag in rook zien opgaan.Ben ik nu te ongerust of zit mijn gevoel nu toch goed ?
Groetjes,
Re: Termijnrekening in dollars
5. Welke munten worden gedekt door het Beschermingsfonds?
Het Beschermingsfonds dekt deposito's van gelden uitgedrukt in euro, in de munteenheid van een lidstaat van de Europese Unie die de euro niet heeft aangenomen en de Noorse en Ijslandse kroon.
Financiële instrumenten vallen onder de dekking welke ook de munt is waarin ze zijn uitgedrukt. Dit geldt ook voor gelden die de financiële instelling aanhoudt met het oog op de aankoop van financiële instrumenten of die het resultaat zijn van een verkoopverrichting van financiële instrumenten.
http://www.protectionfund.be/nl/mod_faq.html
Depositos = spaar en termijn
financiele instrumenten = aandelen, obligaties, ...
Die dame heeft je dus blaasjes wijsgemaakt. USD vallen niet onder het beschermingsfonds.
Het Beschermingsfonds dekt deposito's van gelden uitgedrukt in euro, in de munteenheid van een lidstaat van de Europese Unie die de euro niet heeft aangenomen en de Noorse en Ijslandse kroon.
Financiële instrumenten vallen onder de dekking welke ook de munt is waarin ze zijn uitgedrukt. Dit geldt ook voor gelden die de financiële instelling aanhoudt met het oog op de aankoop van financiële instrumenten of die het resultaat zijn van een verkoopverrichting van financiële instrumenten.
http://www.protectionfund.be/nl/mod_faq.html
Depositos = spaar en termijn
financiele instrumenten = aandelen, obligaties, ...
Die dame heeft je dus blaasjes wijsgemaakt. USD vallen niet onder het beschermingsfonds.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja dat had ik ook al door .Erg ,ik ben namelijk net van hun klant geworden ,is niet bepaald een goede indruk dat zij geeft.Dan moet je namelijk weten dat zij een beleggingsadviseur is .Ik heb haar nog verteld dat mijn huis te koop staat en ik verder beleggingsadviezen kan gebruiken ,temeer ik voorlopig geena nder in de plaats zal kopen .Weet ik ineens hoe vertrouwbaar zij wel is.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
persoonlijk zou ik me meer zorgen maken over wisselkoersverlies dan dat de bank waarbij je dollars op rekening staan failliet gaat.
Ik neem de dollars in dollars af en ruil ze zeker niet om in euro's .Er zou geen kosten aan verbonden zitten tenzij zij daar ook over heeft gelogen natuurlijk ![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
- centenkliever
- Hero Member
- Contacteer:
Je mag hier gerust wat namen noemen hoor. Dan hebben de forumlezers er ook een betere boodschap aan, en weten we bij wie je je bedrogen voelt.