Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
Maarten schreef:Ik zou ze niet verkopen, maar ik zou ze wel van je kooplijstje halen.Piper schreef: Maarten, zijn we nu niet te laat om CFE nog te verkopen? En had u CFE zelf of heeft u ze nog?
Persoonlijk behoud ik mijn positie in CFE.
Dat de bouwactiviteiten niet goed ging zijn, dat had ik ingecalculeerd. Had wel niet gedacht dat die resultaten zo slecht gingen zijn.
Deme neemt 85% van de winst van CFE voor hun rekening. Bouwactiviteiten zullen nu wellicht wel met verlies dragen en gecompenseerd moeten worden door de winsten van Deme.
Voor mij blijft de hamvraag hoeveel winst per aandeel we nog mogen verwachten.
De vooropgestelde 4,8 euro zullen we niet meer halen. Dat is duidelijk, maar 4 euro winst per aandeel zou toch nog moeten kunnen.
Ik heb ze en blijf erin, maar ben wel weeral eens teleurgesteld in de bouwpoot.
CFE staat goedkoop genoteerd, maar dat is op den duur ook logisch als DEME moet compenseren voor het verlies van de bouwpoot. Als ze zouden splitsen zou dat voor de aandeelhouders een goeie zaak zijn.disterminator schreef:
Als je CFE op die manier bekijkt, zijn ze nu pas echt een koopje ! Ik heb eventjes gerekend: als je DEME op dezelfde manier waardeert als het beursgenoteerde Boskalis -en dat is heel conservatief want DEME draait door de band genomen hogere marges-, dan is het belang dat CFE in handen heeft ongeveer 750 miljoen waard. De beurswaarde van CFE is na de koersval nog zo'n .....560 miljoen !
Maarten, ik ben ook teleurgesteld in die bouwactiviteiten van CFE net zoals iedereen zeker.
Zie ook hierboven.
Er wordt nu vanuit diverse hoeken gepleit om de bagger- en bouwactiviteiten te splitsen, zodat het belang in Deme ook kan gewaardeerd worden als baggeractiviteiten, terwijl CFE als groep vandaag hoofdzakelijk wordt gewaardeerd als bouwgroep.
Ter info Deme zorgt voor meer dan 85% van de winst van CFE.
Piper schreef:Ondertussen zijn de markten fors gestegen en vraag ik mij af welke aandelen vandaag nog koopwaardig zijn.Piper schreef:Welke aandelen vinden jullie vandaag nog koopwaardig?
Persoonlijk vind ik volgende aandelen vandaag sterk koopwaardig: Ageas, Socfinasia, Bois Sauvage, NBB, Econocom, CFE, Exmar, RTL Group, Suez Env., Brunel en Tessenderlo.
Voor iemand die wat meer risico's aankan: Bekaert, Nyrstar, ArcelorMittal en RHJI.
Vandaag vind ik alvast volgende aandelen nog koopwaardig: Ageas, Socfinasia, Sipef, Bois Sauvage, NBB, Econocom, CFE, RTL group, Suez Env. en Tessenderlo. Brunel en Exmar zet ik vandaag niet meer op koopwaardig maar eerder op houden.
Cyclische waarden doen het evenwel niet zo goed en ook de verwachtingen zijn voorlopig ook niet zo positief.
Benieuwd wat andere forumleden vandaag als koopwaardig zien.
Ontving enkel van Zeezout 1 voorstel met name Texaf.
Andere?
@piper Zeezout heeft zelf texaf gekocht, of het een koopwaardig aandeel is moet iedereen zelf uitmaken, ben benieuwd wat jij en anderen er van vinden na analyse.
Ik hou de cash van mijn recente verkopen nog even achter de hand, mogelijk komt er nog wat bij van openstaand verkoopsorder Vandevelde waar ik positie ga verminderen.
Had even aan Barco gedacht, ga het (nog) niet kopen.
Ook extra aankoop Lease invest bekijk ik maar dan moet een andere BEVAK verkocht worden. Zit aan 24% vastgoedbevaks in de aandelen portefeuille en dat is genoeg.
Ik hou de cash van mijn recente verkopen nog even achter de hand, mogelijk komt er nog wat bij van openstaand verkoopsorder Vandevelde waar ik positie ga verminderen.
Had even aan Barco gedacht, ga het (nog) niet kopen.
Ook extra aankoop Lease invest bekijk ik maar dan moet een andere BEVAK verkocht worden. Zit aan 24% vastgoedbevaks in de aandelen portefeuille en dat is genoeg.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ben net als jij tegenwoordig vooral een belegger in dividend-aandelen.Piper schreef:
Benieuwd wat andere forumleden vandaag als koopwaardig zien.
Ontving enkel van Zeezout 1 voorstel met name Texaf.
Andere?
Echter, de beurs moet m.i. eerste een zekere correctie ondergaan.
I don't buy at a high, ik wacht graag op de solden. Dat heeft mij al dikwijls doen vloeken, hoor, ik geef dat grif toe, en een paar van jouw tips (RTL oa) had ik al in het vizier, en intussen wel wat spijt dat ik het niet gedaan heb.
Maar ik blijf bij 'n wijsheid die m'n "leermeester" me ooit meegaf:
'Wanneer koop je cola? Als hij 6 halen, 5 betalen is, of juist wanneer het 5 halen, 6 betalen is? De meeste mensen kopen aandelen als het '5 halen, 6 betalen' is, want ze komen te laat en reageren enkel op succesverhalen van anderen".
Neemt niet weg, RTL zou zelfs perfect in m'n portefeuille passen, ik zit nog niet in de media. Veruit het grootste stuk zijn nu trouwens holdings, en vastgoedbevaks.
Ik wacht nog even af voor ik terug ga aankopen. Welk aandeel of aandelen het gaan worden weet ik nog niet.. Nog even aftasten.
Ik denk ook dat er een correctie zit aan te komen.. Is die correctie voor KBC redelijk zwaar, dan denk ik dat ik mijn keuze al weer gemaakt heb.
Ik denk ook dat er een correctie zit aan te komen.. Is die correctie voor KBC redelijk zwaar, dan denk ik dat ik mijn keuze al weer gemaakt heb.
Piper schreef:Welke aandelen vinden jullie vandaag nog koopwaardig?
Persoonlijk vind ik volgende aandelen vandaag sterk koopwaardig: Ageas, Socfinasia, Bois Sauvage, NBB, Econocom, CFE, Exmar, RTL Group, Suez Env., Brunel en Tessenderlo.
Voor iemand die wat meer risico's aankan: Bekaert, Nyrstar, ArcelorMittal en RHJI.
De meeste van bovenstaande aandelen zijn ondertussen fors gestegen.
Vandaag voeg ik er zeker Sipef aan toe als zelfs één van de meest interessante koopwaardige aandelen. Bovendien schrap RHJI van bovenstaand lijstje. Ook Brunel, maar dat omwille van een totaal andere reden (teveel gestegen).
Ik ben alvast benieuwd naar jullie lijstjes met koopwaardige aandelen.
Beurs Bru gaat terug naar zijn top ondanks de sluipende LT stijgende rente.
Vastgoedbevaks volgen niet. Wie denkt dat rentestijging zich niet zal doorzetten : WDP nu dividend van 4,6% en management verwacht volgende 4 jaren telkens +5%.
en voor wie graag eens een olifant koopt.
De cijfers van Pairi Daiza zijn zeer goed , BT dividend van 1,5 euro (koers 30) en er wordt aangegeven dat het nog kan stijgen.
De goede zomer zal ook de resultaten volgend jaar een boost geven.
Vastgoedbevaks volgen niet. Wie denkt dat rentestijging zich niet zal doorzetten : WDP nu dividend van 4,6% en management verwacht volgende 4 jaren telkens +5%.
De cijfers van Pairi Daiza zijn zeer goed , BT dividend van 1,5 euro (koers 30) en er wordt aangegeven dat het nog kan stijgen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, het is toch perfect normaal dat beleggers in tijden van euforie vastgoedbeveks, holdings, vaste en veilige waarden e.d. minder oppikken.
ik heb een andere visie om de zwakke prestatie van de bevaks te verklaren. De stijgende rente.
Ja, de stijgende lange termijnrente speelt misschien ook een rol, maar mijn inziens is de rente nog altijd zeer laag.zeezout schreef:ik heb een andere visie om de zwakke prestatie van de bevaks te verklaren. De stijgende rente.
Banken verlagen nog steeds de rente op hun spaarproducten. Spaarrekeningen, termijnrekeningen, verzekeringsproducten enz.
En de laatste Belgische staatsobligaties gaven een bijzonder laag rendement van amper 1,35% bruto op 5 jaar.
Ook het feit dat vastgoed duur staat, speelt mijn inziens een rol m.b.t. vastgoedbevaks.
precies veel olifant liefhebbers, koers in één klap +6% vandaag. Had beter eerst gekocht en dan hier iets neergeschrevenzeezout schreef:B
Morgen gaat het dividend eraf.
Zeezout, ben je zeker dat het dividend er morgen afgaat? Ik dacht dat het vandaag was,en ook de website van De Tijd spreekt over een ex-div datum van vandaag, wat meestal voorbeurs gebeurt...
http://www.tijd.be/beurzen/Pairi_Daiza.60119507" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/beurzen/Pairi_Daiza.60119507" onclick="window.open(this.href);return false;
mea culpa dividend is er vandaag afgegaan
volgde gisteren het orderboek lange tijd koers 28 toen het boven de 29 ging haakte ik af.
Miljaar 10% op 1 dag laten liggen.
volgde gisteren het orderboek lange tijd koers 28 toen het boven de 29 ging haakte ik af.
Miljaar 10% op 1 dag laten liggen.
Media-aandacht + illiquide aandeel = Pairi Daiza vandaag.
Vandaag voor het eerst aandelen van Total Produce gekocht, een Europese teler van groente en fruit, met hoofdzetel en beursnotering in Ierland. De omzet van Total Produce zal dit jaar ong. €2.8 miljard bedragen. Het aandeel maakt deel uit van de beursindex ISEQ 20.
Het aandeel noteert aan amper 9x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije 5 jaar. Opwaarts potentieel: +100%, tot faire waarde van €1,56/aandeel
NOOT: Ik ben een deep-value belegger wiens portefeuille 240% gestegen is in waarde sinds de start in november 2008.
Het aandeel noteert aan amper 9x de gemiddelde vrije kasstroom van de voorbije 5 jaar. Opwaarts potentieel: +100%, tot faire waarde van €1,56/aandeel
NOOT: Ik ben een deep-value belegger wiens portefeuille 240% gestegen is in waarde sinds de start in november 2008.