obligaties bij jullie
obligaties bij jullie
Beste Rabobank
Ik heb bij jullie de voorbije jaren een aantal bedrijfsobligaties gekocht. Ik weet dat deze kunnen verhandeld worden op jullie eigen OTC-markt. Wat me opvalt is het volgende:
In vergelijking met de noteringen op de beurs en/of bij de (groot) andere banken noteren jullie koersen voor obligaties steeds aanzienlijk lager, tot zelfs 4% per obligatie!
Hoe komt dit? Is dit de prijs dat men betaald voor een 'gratis' effectenrekening en andere 'gratis' diensten?
Ik heb bij jullie de voorbije jaren een aantal bedrijfsobligaties gekocht. Ik weet dat deze kunnen verhandeld worden op jullie eigen OTC-markt. Wat me opvalt is het volgende:
In vergelijking met de noteringen op de beurs en/of bij de (groot) andere banken noteren jullie koersen voor obligaties steeds aanzienlijk lager, tot zelfs 4% per obligatie!
Hoe komt dit? Is dit de prijs dat men betaald voor een 'gratis' effectenrekening en andere 'gratis' diensten?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: obligaties bij jullie
Wij verhandelen inderdaad obligaties op de secundaire markt via een OTC (over the counter) markt. Dit is een niet gereglementeerde markt die wordt gedreven door tussenpersonen. Als Rabobank.be hebben wij geen rechtstreekse toegang tot de beurs als makelaar. Het kan zijn dat de koers die wij 's morgens via de beveiligde site tonen, licht verschillend is van de beurskoersen maar 4 % lijkt me wel heel sterk.
Wat u steeds kan doen is, voordat u uw order wenst in te zetten, ons even contacteren om de actuele koers op te vragen. Omdat wij enkel 's morgens de koersen aanpassen op de beveiligde site, en wel meerdere keren per dag orders doorsturen, kan hier uiteraard een verschil optreden.
U geniet niet enkel van een gratis effectenrekening zonder bewaarloon voor obligaties. U bent ook nog eens zeker van de laagste kosten: 0.30 % per aan- of verkoop order!
Wat u steeds kan doen is, voordat u uw order wenst in te zetten, ons even contacteren om de actuele koers op te vragen. Omdat wij enkel 's morgens de koersen aanpassen op de beveiligde site, en wel meerdere keren per dag orders doorsturen, kan hier uiteraard een verschil optreden.
U geniet niet enkel van een gratis effectenrekening zonder bewaarloon voor obligaties. U bent ook nog eens zeker van de laagste kosten: 0.30 % per aan- of verkoop order!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je niet echt centen nodig hebt voor één of ander broodnodige investering, dan zou ik deze eerder aangekochte obligaties mooi bijhouden tot vervaldag.
Bij verkoop ben je hierop al direct een hoop verkoopskosten, taksen en ingehouden R.V. kwijt.
De rente blijft volgens mij nog zeer geruime tijd zeer laag, en je denkt toch niet dat die beurs gaat blijven stijgen?
Bij verkoop ben je hierop al direct een hoop verkoopskosten, taksen en ingehouden R.V. kwijt.
De rente blijft volgens mij nog zeer geruime tijd zeer laag, en je denkt toch niet dat die beurs gaat blijven stijgen?
Beste Rabobank
Bedankt voor jullie antwoord.
Wat betreft mijn sterke bewering van 4%.
Daarnet gekeken voor volgende obligatie:
VGP 5.15% 12/07/2017:
genoteerd bij Rabobank: 100,5%
genoteerd bij BNPP: 101,88 %
genoteerd op de beurs: 104,06%
Duurdere tussenpersoon bij Rabobank?
Bedankt voor jullie antwoord.
Wat betreft mijn sterke bewering van 4%.
Daarnet gekeken voor volgende obligatie:
VGP 5.15% 12/07/2017:
genoteerd bij Rabobank: 100,5%
genoteerd bij BNPP: 101,88 %
genoteerd op de beurs: 104,06%
Duurdere tussenpersoon bij Rabobank?
Op de beurs is er wel geen enkele handel geweest sinds 01/08. Die prijs is dus geen echte prijs bij totaal gebrek aan liquiditeit.
De OTC prijzen zullen dichter aanleunen bij de werkelijkheid.
De OTC prijzen zullen dichter aanleunen bij de werkelijkheid.
@ robokat, je hebt gelijk
notering bij Rabobank op 06/08/2013 was ook 104,06%
notering bij Rabobank op 06/08/2013 was ook 104,06%