België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
Iemand al een rekeningnummer gekregen? Aanvraag opgestuurd op zaterdag 31 augustus, maandag een welkomstmail gekregen (op de online inschrijving veronderstel ik want ze konden mijn formulier nog niet ontvangen hebben per post).
Maar verder niets meer gekregen.
Maar verder niets meer gekregen.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kan je nu al een rekeningnummer krijgen als de bank maar eind september actief zal zijn??
Of zie ik iets over het hoofd?
Hoe kan je nu al een rekeningnummer krijgen als de bank maar eind september actief zal zijn??
Ze maken al overal reclame. Zou gek zijn als ze dan tegen de mensen zouden zeggen: sorry, wacht nog tot eind september.
Heb je ze al eens een mailtje gestuurd?
Ik heb vorige week ze een vraag gesteld, en ik kreeg zeer vlot een reply.
Ik heb vorige week ze een vraag gesteld, en ik kreeg zeer vlot een reply.
Overal yaris? Op tv en radio heb ik nog niks gehoord allezins en op internet ook niet...
Vraag me af of de webmaster voor die niet-gereglementeerde spaarrekening een aparte sectie zal maken bij spaarrekeningen.
Weet iemand al de rating??
Zullen ze met een digpass werken of via gsm en zullen ze met een tegenrekening werken??
Krijgen ze hier ook een "vraag het aan medirect" op het forum?
Vraag me af of de webmaster voor die niet-gereglementeerde spaarrekening een aparte sectie zal maken bij spaarrekeningen.
Weet iemand al de rating??
Zullen ze met een digpass werken of via gsm en zullen ze met een tegenrekening werken??
Krijgen ze hier ook een "vraag het aan medirect" op het forum?
Op de radio heb ik al spotjes gehoord hoor. De boodschap was: laat uw bankier niet over uw geld beslissen maar behoud zelf de controle over uw geld.
Zelf controle over je geld? Maar bij de spaarrekening moet je wel drie maanden wachten op je centen
De driemaandelijkse renteuitkering is dan wel positief.
Ben eens benieuwd hoe deze bank zich zal ontplooien
Op de radio heb ik alleen nog maar reclame gehoord op Radio 1 en dat voornamelijk in de ochtend- en de avondspits. Op tv of internet ben ik ze nog niet tegen gekomen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Wat wel raar is: als je op hun website klikt om een rekening te openen (https://elogin.medirectbank.be/savings/ ... lang=NL-BE" onclick="window.open(this.href);return false;) en dan op "de gekoppelde rekening", "Meer informatie" of "FAQ" klikt dan opent gewoon dezelfde pagina in een nieuw tabblad... Website staat precies verre van op punt.
Ik zie ook geen mogelijkheid om een gezamelijke rekening te openen, of zie ik dat verkeerd?
Ik zie ook geen mogelijkheid om een gezamelijke rekening te openen, of zie ik dat verkeerd?
MeDirect biedt meer dan enkel die "spaarrekening" aan producten.dries944 schreef:Zelf controle over je geld? Maar bij de spaarrekening moet je wel drie maanden wachten op je centen
Die 3maandelijkse rente uitkering komt er zeer spoedig (meeste banken vanaf oktober al) bij alle banken hun spaarrekeningen aan.
Het gaat bij de gereglementeerde spaarrekeningen enkel over de GP die 3 maandelijks uitbetaald zal worden. Voor de basisrente blijft het jaarlijks op 01/01.
op hun site kan je al een formulier invullen en afprinten om op te sturen, dus 'eind september' klopt niet.dries944 schreef:https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... elgie.html
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Heb een lijst kunnen bemachtigen van hun aanbod aan obligaties. Indien dit zal aangeboden worden met een goeie zoek/koop functie dan zullen vele banken, brokers en zelfs obilis een tandje moeten bijzetten.(aan 0,20%)
Misschien niet echt het moment voor obligaties maar er is toch wel altijd eentje die door de markt omstandigheden tijdelijk koopwaardig is. Zowel bij de landen(IT, venuzuela..) als bedrijven(zoals Agfa, Nyrstar). Deze lijst leek mij ruim genoeg hiervoor....Bij het nakijken van het aanbod dat ik niet direct kon plaatsen kwam ik telkens terecht op Duitse aanbieder op de Beurs van Frankfurt.
Misschien niet echt het moment voor obligaties maar er is toch wel altijd eentje die door de markt omstandigheden tijdelijk koopwaardig is. Zowel bij de landen(IT, venuzuela..) als bedrijven(zoals Agfa, Nyrstar). Deze lijst leek mij ruim genoeg hiervoor....Bij het nakijken van het aanbod dat ik niet direct kon plaatsen kwam ik telkens terecht op Duitse aanbieder op de Beurs van Frankfurt.
Mail gestuurd naar de klantendienst over de rating van deze bank en hier komt een uitgebreid antwoord :
MeDirect heeft geen rating bij de ratingsagentschappen. Op eind maart 2013 bedroeg onze kapitaalratio 15,66%
(waar het minimumpercentage 8% bedraagt), terwijl onze liquiditeitsratio 90,16% was (terwijl het minimum-
percentage 30% bedraagt).
Het geld dat klanten bij MeDirect in bewaring geven, wordt gedekt door de Depositor Compensation Scheme,
onder de nationale wetten van Malta, waarvan de saldi tot EUR 100.000,00 of equivalent per persoon verzekerd zijn.
Alle beleggingen van klanten worden ondergebracht in gescheiden beleggingsrekeningen bij robuste, betrouwbare,
wereldwijde bewaarders (“custodians”) die een hoge rating genieten (“investment grade”). Deze rekeningen worden
gehouden op naam van MeDirect als gevolmachtigde voor haar klanten en dus niet in MeDirect’s eigen naam.
Dit betekent dat, wat er ook met MeDirect gebeurt, alle beleggingen van de klanten in deze gescheiden beleggings-
rekeningen en dus in uw naam blijven.
De bewaarders zijn: Clearstream (een lid van de Deutsche Börse Groep): voor het bewaren (“custody”) van internationale
obligaties, KAS Bank: voor het bewaren (“custody”) van lokale obligaties, lokale en internationale aandelen, en tot slot
KBL European Private Bankers SA: voor het bewaren (“custody”) van beleggingsfondsen.
Dit betekent dat, wat er ook met MeDirect gebeurt, alle beleggingen van de klanten in deze gescheiden beleggingsrekeningen
en dus in hun naam blijven.
Mocht nog verdere vragen hebben, laat het ons dan weten. Onze lijnen staan van maandag tot vrijdag van 08u00 tot 20u00
voor u open en op zaterdag van 08u00 tot 14u00.
Wij kijken er alvast naar uit u te helpen bij het bereiken van uw financiële doelstellingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
MeDirect heeft geen rating bij de ratingsagentschappen. Op eind maart 2013 bedroeg onze kapitaalratio 15,66%
(waar het minimumpercentage 8% bedraagt), terwijl onze liquiditeitsratio 90,16% was (terwijl het minimum-
percentage 30% bedraagt).
Het geld dat klanten bij MeDirect in bewaring geven, wordt gedekt door de Depositor Compensation Scheme,
onder de nationale wetten van Malta, waarvan de saldi tot EUR 100.000,00 of equivalent per persoon verzekerd zijn.
Alle beleggingen van klanten worden ondergebracht in gescheiden beleggingsrekeningen bij robuste, betrouwbare,
wereldwijde bewaarders (“custodians”) die een hoge rating genieten (“investment grade”). Deze rekeningen worden
gehouden op naam van MeDirect als gevolmachtigde voor haar klanten en dus niet in MeDirect’s eigen naam.
Dit betekent dat, wat er ook met MeDirect gebeurt, alle beleggingen van de klanten in deze gescheiden beleggings-
rekeningen en dus in uw naam blijven.
De bewaarders zijn: Clearstream (een lid van de Deutsche Börse Groep): voor het bewaren (“custody”) van internationale
obligaties, KAS Bank: voor het bewaren (“custody”) van lokale obligaties, lokale en internationale aandelen, en tot slot
KBL European Private Bankers SA: voor het bewaren (“custody”) van beleggingsfondsen.
Dit betekent dat, wat er ook met MeDirect gebeurt, alle beleggingen van de klanten in deze gescheiden beleggingsrekeningen
en dus in hun naam blijven.
Mocht nog verdere vragen hebben, laat het ons dan weten. Onze lijnen staan van maandag tot vrijdag van 08u00 tot 20u00
voor u open en op zaterdag van 08u00 tot 14u00.
Wij kijken er alvast naar uit u te helpen bij het bereiken van uw financiële doelstellingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw MeDirect Team
Zijn er hier al mensen die een rekening bij MeDirect geopend hebben? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen? Niet dat ik zelf van plan ben er 1 te openen, maar ben wel eens benieuwd hoe het er aan toe gaat en er kinderziekten zijn.