VAPZ bij welke maatschappij?
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
-
- Newbie
- Contacteer:
VAPZ bij welke maatschappij?
Hallo iedereen,
Ik ben 26, en sinds kort gestart als zelfstandige (architect). Ik ben van plan om een VAPZ (Vrij Aanvullend Pensioen Zelfstandige) af te sluiten, voor het fiscaal voordeel, en ook om een aanvullend kapitaal voor later op te bouwen.
Nu ben ik aan het twijfelen welke de beste maatschappij zou zijn om dit bij te doen. Ik zit voor mij sociale bijdragen bij Acerta, maar ik heb al gelezen dat hun oplossing via KBC Verzekeringen niet de beste optie is, aangezien zij 5% instapkosten zouden afhouden van elke storting (klopt dit?).
Ik was eens aan het rondkijken, en ik kwam uit op AG Insurance als een vrij interessante optie, aangezien zij een gewaarborgd rendement van 2,5 bieden, plus de instapkosten maar 0,5% zijn (via spaargids.be).
Nu vraag ik me af of er een verschil is in reëel rendement van de verschillende aanbieders over lange termijn? Maw, is er een verschil in de winstdeelname of de effectieve opbrengst van de belegging? Als dit verschil er is, kan dit misschien opwegen tegen de verschillende instapkosten?
Heeft iemand ervaring met AG Insurance, of heb je weet van een betere optie? Aangezien dit een lange termijn belegging is wil ik een goede keuze maken.
Bedankt!
Ik ben 26, en sinds kort gestart als zelfstandige (architect). Ik ben van plan om een VAPZ (Vrij Aanvullend Pensioen Zelfstandige) af te sluiten, voor het fiscaal voordeel, en ook om een aanvullend kapitaal voor later op te bouwen.
Nu ben ik aan het twijfelen welke de beste maatschappij zou zijn om dit bij te doen. Ik zit voor mij sociale bijdragen bij Acerta, maar ik heb al gelezen dat hun oplossing via KBC Verzekeringen niet de beste optie is, aangezien zij 5% instapkosten zouden afhouden van elke storting (klopt dit?).
Ik was eens aan het rondkijken, en ik kwam uit op AG Insurance als een vrij interessante optie, aangezien zij een gewaarborgd rendement van 2,5 bieden, plus de instapkosten maar 0,5% zijn (via spaargids.be).
Nu vraag ik me af of er een verschil is in reëel rendement van de verschillende aanbieders over lange termijn? Maw, is er een verschil in de winstdeelname of de effectieve opbrengst van de belegging? Als dit verschil er is, kan dit misschien opwegen tegen de verschillende instapkosten?
Heeft iemand ervaring met AG Insurance, of heb je weet van een betere optie? Aangezien dit een lange termijn belegging is wil ik een goede keuze maken.
Bedankt!
Re: VAPZ bij welke maatschappij?
5% instapkosten bij KBC is echt het maximum.
Met een goede makelaar kan dit zeker gereduceerd worden.
Ikzelf zit ook bij KBC en betaal hierbij 2% instapkosten. Of dit echter de juiste keus is op lange termijn, is niet te voorzien.
Met een goede makelaar kan dit zeker gereduceerd worden.
Ikzelf zit ook bij KBC en betaal hierbij 2% instapkosten. Of dit echter de juiste keus is op lange termijn, is niet te voorzien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Probeer vooral te focussen op de instapkosten inderdaad. Een makelaar waar je meerdere zaken in portfolio hebt, moet normaal een lagere instapkost kunnen afdingen. De rendementen van de gekende firma's liggen meestal vrij gelijk, er ligt meer winst in een lage instapkosten dan nu iets te kiezen met het hoogste rendement (kan natuurlijk veranderen op termijn).
Ben zelf ook nog aan't zoeken en overweeg Vivium.
Ben zelf ook nog aan't zoeken en overweeg Vivium.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties!
Ik zal vooral kijken naar de instapkosten dan! Het rendement op lange termijn is inderdaad moeilijk te voorspellen (al geven de meesten wel een gewaarborgd rendement).
Ik zal vooral kijken naar de instapkosten dan! Het rendement op lange termijn is inderdaad moeilijk te voorspellen (al geven de meesten wel een gewaarborgd rendement).
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Misschien eens luisteren bij defa ?
AG biedt een goed product. Een rendement van 2.5% dat gewaarborgd is en een instapkost van 0.5%(en niet enkel via deze site). Let wel de makelaar kan in dit product zelf zijn commissie invullen( tot 6%) en dit zal ook een groot verschil maken aan het einde van de rit.
Met vriendelijke groet,
Geblin.
Met vriendelijke groet,
Geblin.
Ik kan de VAPZ van Baloise aanraden.
Is het dan beter om bvb
AG Insurance : 2.5% gewaarborgd en 0.50 instapkost (deze is eenmalig?) en beheerskosten 0% : rendement 3.00% in 2012
dan bvb
BNP Fortis : 2.50% gewaarborgd en 6.5% instap en beheerskosten 0% : rendement 3.00% in 2012
of dan bvb
Federale : 2.50% gewaarborgd en 2.50% instap en beheerskosten 0% : rendement 3.30% in 2012
Bedankt
AG Insurance : 2.5% gewaarborgd en 0.50 instapkost (deze is eenmalig?) en beheerskosten 0% : rendement 3.00% in 2012
dan bvb
BNP Fortis : 2.50% gewaarborgd en 6.5% instap en beheerskosten 0% : rendement 3.00% in 2012
of dan bvb
Federale : 2.50% gewaarborgd en 2.50% instap en beheerskosten 0% : rendement 3.30% in 2012
Bedankt
BNP Paribas en AG zullen net hetzelfde zijn (ik denk dat BNP Paribas optreed als tussenpersoon voor AG maar ben niet zeker).
Wat het beste is weet ik niet, enkel dat Ergo het slechtste is
Wat het beste is weet ik niet, enkel dat Ergo het slechtste is
Klopt zelfde voorwaarden en premies, het enige verschil is dat BNP polissen een andere polisnummer hebben en beheert worden door andere beheerders.nuyttie schreef:BNP Paribas en AG zullen net hetzelfde zijn (ik denk dat BNP Paribas optreed als tussenpersoon voor AG maar ben niet zeker).
Als je opteert voor een product van AG kan je beter bij een onafhankelijk makelaar gaan deze kennen de producten beter( in de meeste gevallen) en leveren een betere service.
Ik heb geruchten opgevangen dat de gewaarborgde rentevoet bij AG hoogstwaarschijnlijk zal zakken. Dus voor AG wees vlug dat je nog van de huidige rentevoet kan genieten.
Met vriendelijke groet,
Geblin
de rentedaling is geen gerucht maar een feit, binnenkort naar 2%Geblin schreef: Ik heb geruchten opgevangen dat de gewaarborgde rentevoet bij AG hoogstwaarschijnlijk zal zakken. Dus voor AG wees vlug dat je nog van de huidige rentevoet kan genieten.
https://www.spaargids.be/sparen/ag-insu ... rance.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laat u niets wijsmaken, men zal altijd verholen kosten aanrekenen.
Het is niet voor niets dat grootbanken via Acerta enz proberen het pensioensparen van de zelfstandige te "vangen".
Een echte objectieve vergelijking zal je nooit krijgen via een "captive" samenwerking van een sociaal secretariaat en een grootbank in geldnood.
laat u adviseren door iemand met kennis van zaken ( en die is bij Acerta niet aanwezig) , en die vooral niet gebonden is door een exclusief contract met een grootbank of haar verzekeringsmaatschappij.
Tussen hen gaat het om een produktieovereenkomst , en wat de klant aangaat, diens belangen zijn schijnbaar gevrijwaard, maar hij wordt afgesneden van de concurrentiële markt, waar goede contracten worden aangeboden
Het is niet voor niets dat grootbanken via Acerta enz proberen het pensioensparen van de zelfstandige te "vangen".
Een echte objectieve vergelijking zal je nooit krijgen via een "captive" samenwerking van een sociaal secretariaat en een grootbank in geldnood.
laat u adviseren door iemand met kennis van zaken ( en die is bij Acerta niet aanwezig) , en die vooral niet gebonden is door een exclusief contract met een grootbank of haar verzekeringsmaatschappij.
Tussen hen gaat het om een produktieovereenkomst , en wat de klant aangaat, diens belangen zijn schijnbaar gevrijwaard, maar hij wordt afgesneden van de concurrentiële markt, waar goede contracten worden aangeboden
Hallo Clement peerens , ik kan je adviseren over alle maatschappijen.
Axa en AG zijn meer dan correct.
Groeten
Axa en AG zijn meer dan correct.
Groeten