Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
Dat eerste zou al gelukt moeten zijn.zeezout schreef: Probeer Lease Invest aan 68 op te pikken als het lukt verkoop ik cofinimmo.
Ik lees links en rechts koersdoelen van €72 voor Leasinvest. Vetpotten zijn het niet, maar het dividend maakt wel wat goed.
hier nog een goed overzichtje:
http://www.gertdemesure.be/index.asp?Do ... st&langue=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gertdemesure.be/index.asp?Do ... st&langue=" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn favoriete vastgoedbevaks zijn Warehouses De Pauw, Montea, Cofinimmo en Aedifica.
Yep zelf onder de 67 en COFI verkocht aan 84,xx LEAS heeft nu 20% van de luxemburgse retailmarkt in handen en de koers kom stilletjes los van de kapitaalsverhoging.Zwygymor schreef:Dat eerste zou al gelukt moeten zijn.zeezout schreef: Probeer Lease Invest aan 68 op te pikken als het lukt verkoop ik cofinimmo.
Ik lees links en rechts koersdoelen van €72 voor Leasinvest. Vetpotten zijn het niet, maar het dividend maakt wel wat goed.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
@zeezout
Waarom die switch van Cofinimmo naar Leasinvest?
Heb zelf ook Cofinimmo.
Heb zelf ook Cofinimmo.
Cofinimmo verlaagt volgend jaar voor de 2de keer zijn dividend.Monrose schreef:@zeezout
Heb zelf ook Cofinimmo.
Ik beperk me tot aandelen waarvan de dividenden jaar na jaar stijgen. Eventueel één of zeer uitzonderlijk 2 x status quo.
Lease verhoogt jaarlijks zijn dividend, is aktief in Luxemburg, door de kapitaalverhoging van Juni was de koers serieus gezakt naar de intrinsieke waarde.
Retail Estate, WEB, en WDP zijn mijn andere bevaks.
Cofinimmo geeft ook na de dividendverlaging nog een mooi dividend (5,3%) > Lease (4,7%) , en hun strategie om de nadruk te leggen op rusthuizen lijk me de juiste.
Ik verwacht nog wel een paar moeilijke jaren waar we maximaal op dividend status quo kunnen hopen.
Bij Lease verwacht ik dat het dividend jaarlijks omhoog kan blijven gaan.
Op de beurs worden groeiers doorgaans hoger gewaardeerd vandaar mijn keuze.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ze hadden er mogen bijzetten dat dit bruto-rendementen zijn, voor 25% RV (en 15% voor de 3 residentiële bevaks).kazavubu schreef:Vastgoedbevaks opnieuw koopwaardig: 14/09/2013 | Frida Deceunynck
Binnen hun categorie, lijkt het rendement omgekeerd evenredig met de evolutie van de portefeuillewaarde en met die van het dividend. Bvb: Intervest Offices, daar blijf ik af...
De rentestijging lijkt aan een adempauze toe. Doordat Summers zich als kandidaat FED voorzitter heeft teruggetrokken, stijgen de kansen van Janet Yellen. De verwachtingen mbt de afbouw van het QE3/4 programma worden daarmee wat getemperd. De vastgoedbevaks krijgen hierdoor opnieuw wind in de zeilen. Overigens hadden de vastgoedcertificaten blijkbaar weinig last van de oplopende rente:
Stijgende rentevoeten laten vastgoedcertificaten nog ongemoeid
http://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... laten.html" onclick="window.open(this.href);return false;Het is intussen onmiskenbaar dat de rentevoeten het dieptepunt achter zich gelaten hebben. Ondanks alle 'quantitative easing' van de FED, is de rente op de "10-year treasury" opgelopen tot dicht bij 3%. Ook in Europa is de tendens van de rentevoeten stijgend. Rentegevoelige economische sectoren hebben daar eerder last van dan andere.
Mijn favoriet is WDP.
Mag ik even off-topic vragen wat jullie denken over Basilix? Het is wel maar een vastgoedcertificaat en is minder volatiel dan de bevaks. Ergens logisch, want de totale kapitalisatie van de certificaten zou zowat 48 miljoen euro zijn. Enkele certicaten Basilix zaten jaren in de kluis en staan nu op mijn effectenrekening. Zo heeft tenminste de bank er nog wat aan (elk jaar bewaarloon, die sector moet toch winst maken?). Groeten en veel succes met jullie beleggingsbeslissingen!
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ik heb wél Intervest Offices omdat het een van de bedrijven is die het dichtst bij hun boekwaarde noteert (vs. anderen zoals WDP en Montea die er vér boven staan) en omdat ik hoop dat ze nu meer gaan focusen op warehouses. De dividendverlaging was geen verrassing aangezien er reeds een jaar geleden werd aangekondigd dat de operational cash flow niet op peil zou kunnen blijven. Ik ben ook akkoord om nu een lagere payout ratio te hanteren dan de quasi 100% die INTO tot op heden uitkeerde.Zwygymor schreef:Ze hadden er mogen bijzetten dat dit bruto-rendementen zijn, voor 25% RV (en 15% voor de 3 residentiële bevaks).kazavubu schreef:Vastgoedbevaks opnieuw koopwaardig: 14/09/2013 | Frida Deceunynck
Binnen hun categorie, lijkt het rendement omgekeerd evenredig met de evolutie van de portefeuillewaarde en met die van het dividend. Bvb: Intervest Offices, daar blijf ik af...
De rentestijging lijkt aan een adempauze toe. Doordat Summers zich als kandidaat FED voorzitter heeft teruggetrokken, stijgen de kansen van Janet Yellen. De verwachtingen mbt de afbouw van het QE3/4 programma worden daarmee wat getemperd. De vastgoedbevaks krijgen hierdoor opnieuw wind in de zeilen. Overigens hadden de vastgoedcertificaten blijkbaar weinig last van de oplopende rente:
Stijgende rentevoeten laten vastgoedcertificaten nog ongemoeidhttp://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... laten.html" onclick="window.open(this.href);return false;Het is intussen onmiskenbaar dat de rentevoeten het dieptepunt achter zich gelaten hebben. Ondanks alle 'quantitative easing' van de FED, is de rente op de "10-year treasury" opgelopen tot dicht bij 3%. Ook in Europa is de tendens van de rentevoeten stijgend. Rentegevoelige economische sectoren hebben daar eerder last van dan andere.
De blogauteur die ik hier eerder citeerde, heeft het nogal voor vastgoedcertificaten van commerciële centra. Over de kantoorcertificaten is hij veel minder te spreken. Met Basilix zit je dus waarschijnlijk wel goed.fidinda schreef:Mag ik even off-topic vragen wat jullie denken over Basilix? Het is wel maar een vastgoedcertificaat en is minder volatiel dan de bevaks. Ergens logisch, want de totale kapitalisatie van de certificaten zou zowat 48 miljoen euro zijn. Enkele certicaten Basilix zaten jaren in de kluis en staan nu op mijn effectenrekening. Zo heeft tenminste de bank er nog wat aan (elk jaar bewaarloon, die sector moet toch winst maken?). Groeten en veel succes met jullie beleggingsbeslissingen!
Aedifica lapt er ineens 6,58% bij opt einde, iemand een idee waarom?
Big fish zoals altijd. Ik zie 2 trades staan van samen 36K stuks. En het dagvolume is 92K. Zal maandag wel terugvallen.
Ook bij Cofinimmo ging er in de laatste minuten heel veel stuks over de toonbank en sprong de koers omhoog.
Is een fenomeen dat je meer tekenkomt bij de bevaks soms ook in omgekeerde richting. Voor de zomervakantie zeker bij INTO en LEAS gezien.
Lijkt me eerder een aktie om koers op een bepaald niveau te krijgen. (opties, blok verkoop tussen 2 bevriende partijen : bank en bevak, aandeelhouder & bedrijf zelf (cfr arseus) , rapportering ?)
Een grote koper/verkoper zou toch slimmer moeten zijn.
Enfin geeft mogelijkheden om met scherpe limieten zaakjes te doen.
Is een fenomeen dat je meer tekenkomt bij de bevaks soms ook in omgekeerde richting. Voor de zomervakantie zeker bij INTO en LEAS gezien.
Lijkt me eerder een aktie om koers op een bepaald niveau te krijgen. (opties, blok verkoop tussen 2 bevriende partijen : bank en bevak, aandeelhouder & bedrijf zelf (cfr arseus) , rapportering ?)
Een grote koper/verkoper zou toch slimmer moeten zijn.
Enfin geeft mogelijkheden om met scherpe limieten zaakjes te doen.