Rentafix 6,5
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Rentafix 6,5
In de huidige omstandigheden lijkt de vraag "is dit nu een relatief veilig product?" meer relevant dan ooit.
Momenteel kan je wellicht een inschrijving op dit product nog annuleren. Ik ben er toch niet gerust in dat de "schuldherschikkingsclausule" niet vroeg of laat wordt ingeroepen.
Momenteel kan je wellicht een inschrijving op dit product nog annuleren. Ik ben er toch niet gerust in dat de "schuldherschikkingsclausule" niet vroeg of laat wordt ingeroepen.
Didier Reynders heeft deze morgen vóór het openen van de beurs gemeld dat de federale overheid Dexia zal steunen mocht het nodig zijn. Hij was toen nog niet op de hoogte van de koersduik die Dexia vandaag kent.robokat schreef:
In de huidige omstandigheden lijkt de vraag "is dit nu een relatief veilig product?" meer relevant dan ooit.
Mocht de Federale regering toeval gevallen zijn op het moment dat Dexia in de shit zit zal het CBFA, de nationale bank en de Koning wel het nodige doen om te zorgen dat vorderingen op Dexia gedekt zijn.
Ik blijf het nog steeds een zéér veilig product vinden, net zoals producten uitgegeven door Fortis. Uiteraard is een gewone spaarrekening, termijnrekening of kasbons veiliger.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik lees net op tijd.be dat de overheidsinterventie bij Fortis mogelijk als "credit event" gezien wordt....
BKCP reageert hier zelf niet meer, maar gelukkig is het kantoor LEUVEN heel wat klantvriendelijker. Ben daar onlangs geweest voor inlichtingen en heb daar met een heel vriendelijke en bekwame medewerkster gesproken. Heb deze vanmorgen via mail gecontacteerd, evenals het hoofdburo. Hoofdburo geen reactie, wel kantoor Leuven :
Ik heb begrip voor uw ongerustheid en volgen de gebeurtenissen eveneens op de voet. De laatste berichten vanuit Dexia zijn dat ze geen liquiditeitsproblemen hebben en dat de situatie van de bank zelfs "zeer goed" is. (cfr. persbericht van vanmorgen 11u09) Ze zouden mee de afgrond ingesleurd worden doordat Fortis wel te kampen heeft met deze problematiek aldusdanig.
Indien er acties door onze bank ondernomen worden ivm uw inschrijving dan breng ik U daar alvast onmiddellijk van op de hoogte.
Ik heb begrip voor uw ongerustheid en volgen de gebeurtenissen eveneens op de voet. De laatste berichten vanuit Dexia zijn dat ze geen liquiditeitsproblemen hebben en dat de situatie van de bank zelfs "zeer goed" is. (cfr. persbericht van vanmorgen 11u09) Ze zouden mee de afgrond ingesleurd worden doordat Fortis wel te kampen heeft met deze problematiek aldusdanig.
Indien er acties door onze bank ondernomen worden ivm uw inschrijving dan breng ik U daar alvast onmiddellijk van op de hoogte.
Kan zijn... Fortis had tot vrijdag ook geen probleem, en opeens komt de overheid tussen.Ik heb begrip voor uw ongerustheid en volgen de gebeurtenissen eveneens op de voet. De laatste berichten vanuit Dexia zijn dat ze geen liquiditeitsproblemen hebben en dat de situatie van de bank zelfs "zeer goed" is.
Ik denk niet dat de overheid zou tussenkomen moest er geen probleem geweest zijn.
Soms zijn geruchten meer waarheid dan je zou denken (of creëren de geruchten een situatie dat het waarheid wordt...)
Het kan misschien ironisch klinken maar op dit moment is Fortis de meest veilige haven voor je centen. Ook de producten uitgegeven door Fortis zijn in mijn ogen meer dan 100% veilig.Kan zijn... Fortis had tot vrijdag ook geen probleem, en opeens komt de overheid tussen.
Dit is mijn persoonlijke visie. Je gaat geen enkele financieel adviseur zijn beroep waardig horen verkondigen dat bv. een staatsbon een onveilige belegging is. Als de bankwereld totaal faalt blijven dergelijke beleggingen nog overeind.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik meen uit dit bericht op te kunnen maken dat indien er voor de betalingsdatum (ergens oktober) problemen zijn je je inschrijving kan terugtrekken. Ze zullen je toch niet verplichten een product te nemen dat reeds voor de aanvang problemen geeft.
Normaal gezien kan je een inschrijving annuleren.
Het potentieel probleem met Rentafix is dus dat een "credit event" reden is om ofwel de jaarlijkse renteuitkering over te slaan of zelfs een niet terugbetalen van een deel van het kapitaal.
Indien Dexia ook van een staatstussenkomst moet gebruik maken, en dit wordt inderdaad als "credit event" geklasseerd, dan zijn we wel geflest vanaf het begin.
Het potentieel probleem met Rentafix is dus dat een "credit event" reden is om ofwel de jaarlijkse renteuitkering over te slaan of zelfs een niet terugbetalen van een deel van het kapitaal.
Indien Dexia ook van een staatstussenkomst moet gebruik maken, en dit wordt inderdaad als "credit event" geklasseerd, dan zijn we wel geflest vanaf het begin.