zelf brood bakken
Re:sos-piet : zelf brood bakken
En is de smaak na 20 dagen dan nog zo goed als je die hebt ingevroren. Mi komt bij de kostprijs nog een heel pak electabelkosten bij.peter schreef:20 minuten voor de voorbereiding en opkuis ? Dan ben je niet goed bezig.
Ik maak tekens een 20 tal dozen (lege dozen van ijscreme 1 liter) klaar en dit kost mij nog geen half uurtje en.dan ben ik 20 dagen gerust
Spijtig dat Sofie of Piet Huystruyt hier niet op spaargids zit, maar die laatste zal geen tijd hebben, omdat die constant zijn geld dat hij met zijn boeken heeft verdiend aan het tellen is.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: zelf brood bakken
Wie spreekt er van invriezen, volgens mij wordt de zak bloem gewoon in 20 dozen gedaan. That's it.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Nee, niets invriezen. Gewoon bloem uit de dozen die ik op voorhand klaarmaak in de broodmachine kappen en starten. en den elektrik komt van mijn zonnepanelen (waarop ik binnenkort wel een serieuze netvergoeding mag voor betalen maar dat is een ander verhaal).
Ga me ook een machine kopen. Ben wel bereid om de meerprijs van een Panasonic te betalen, maar die hebben blijkbaar geen venstertje om door te piepen.
En om één of andere reden wil ik toch het brood kunnen zien rijzen/bakken.
Het deksel openen is natuurlijk af te raden, dan kan het invallen.
De machines in de store van coolblue krijgen eigenlijk allemaal wel goeie beoordelingen, maakt het terug moeilijk om te kiezen
En om één of andere reden wil ik toch het brood kunnen zien rijzen/bakken.
Het deksel openen is natuurlijk af te raden, dan kan het invallen.
De machines in de store van coolblue krijgen eigenlijk allemaal wel goeie beoordelingen, maakt het terug moeilijk om te kiezen

72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
nuyttie schreef:voor 25 kg 17,4 euro. Dus juist geen 0,7 euro per kg
10 kg 10 granen donker kost 6,10 euro. (prijs was juist afgeslagen)
25 kg wit kost nu 16,5 euro
In 10 granen zit tarwebloem, tarwebrokjes, zemelen, sojagries, volkoren, lijnzaad, zonnebloempitten, havervlokken, gierst, gluten, maisgries, mt mout, verbeteraar : (tarwebloem, dextrose, E472e, E300, enzymen)
dus toch een pak goedkoper dan Aveve
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, je hebt gewonnen!
Is het in de buurt van Waregem?
Anders mag je dat adres altijd eens via pm sturen!

Is het in de buurt van Waregem?
Anders mag je dat adres altijd eens via pm sturen!
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo,
Ik bak al maanden mijn volkorenbrood met bakmachine Panasonic.
Als ik bakmeel gebruik van bij de Colruyt (Marc Payot) rijst mijn brood goed.
Als ik bakmeel gebruik van Soubry rijst mijn brood niet zoals het moet (valt gedeeltelijk in elkaar).
Zelfde werkwijze en zelfde ingredienten bij de twee bakwijzen.
Wie heeft ervaring?
Ik bak al maanden mijn volkorenbrood met bakmachine Panasonic.
Als ik bakmeel gebruik van bij de Colruyt (Marc Payot) rijst mijn brood goed.
Als ik bakmeel gebruik van Soubry rijst mijn brood niet zoals het moet (valt gedeeltelijk in elkaar).
Zelfde werkwijze en zelfde ingredienten bij de twee bakwijzen.
Wie heeft ervaring?
De ene bloem is de andere niet. Experimenteer met de hoeveelheid water dat je er bij doet.
Ik bak al jaren brood: Soubry meel bekoort mij niet, Marc Payot is beter maar ook niet goed. Meel van Aveve is duurder maar echt heel goed. Hier vind ik de meerprijs wel echt de moeite waard. Brood met meel van de Aveve mislukt heel zelden. Duurder is niet altijd beter maar in dit geval vind ik van wel.
En vermijd All in One meel; dat is niet goed.
En vermijd All in One meel; dat is niet goed.
[quote="christiaan"]
Bakmeel van Soubry (volkoren / 6-granen) valt ook hier gemakkelijk in elkaar. Het gaat beter als ik een deel (1/5) vervang door gewone witte bloem.
Bakmeel van Soubry (volkoren / 6-granen) valt ook hier gemakkelijk in elkaar. Het gaat beter als ik een deel (1/5) vervang door gewone witte bloem.
- de zwerte maan
- Newbie
- Contacteer:
een van de betere soorten bloem zijn deze van AVEVE en stel je mengeling zelf samen
-
- Newbie
- Contacteer:
Wij gebruiken de kant-en-klaar samenstelling vn Aldi. lekker luchtig brood en verschillende combinaties mogelijk. Aveve heb ik nog niet geprobeerd maar ga ik zeker eens proberen.
Wij bakken al meer dan 30 jaar ons eigen brood, neen niet in een broodmachine maar 6 broden van 800g in één keer in de oven. Al wat je nodig hebt is een degelijke kneedmachine, een oven, een diepvries en een snijmachine. De bloem is de belangrijkste factor, in alle bloemsoorten in de supermarkten zitten bewaar- en/of verbeteringsproducten; wij halen onze bloem rechtstreeks bij de bloemmolens, alle mogelijke soorten om oneindig mee te varieren. Brood wordt ingevroren voor de ganse week, een aangesneden brood blijft na drie tot vier dagen nog perfect eetbaar en wordt niet hard of droog. Ooit eens een broodmachine gekocht maar na enkele weken terug verkocht, brood is totaal niet te vergelijken met ons brood. Of het beterkoop is dan bij de bakker heeft voor ons geen belang, waarschijnlijk niet, maar de smaak en de houdbaarheid zijn doorslaggevend.
Tuurlijk is het beterkoop dan bij de bakker. En nog niet een beetje.
Er is inderdaad een groot verschil tussen een broodmachine en een oven. Uit een oven is het veel luchtiger. Ik moet wel eerlijk toegeven dat bij een bakker zijn brood nog lichter is, hoewel ik nu vind dat dit te luchtig is. (Je koopt letterlijk gebakken lucht
)
En 6 broden in een keer ? wat voor oven is dat
?
Ik heb nu net ontdekt door mijn bericht over het 10 granen meel van bij de boer, dat daar ook E-producten in zitten. Je zou dus echt een boer/molenaar moeten vinden die zelf zijn graan zaait en zelf vermaalt.
Op mijn kenwoord kan ik een stuk bijkopen om zelf graan te vermalen. Misschien volgend jaar eens een partijtje tarwe zaaien
Er is inderdaad een groot verschil tussen een broodmachine en een oven. Uit een oven is het veel luchtiger. Ik moet wel eerlijk toegeven dat bij een bakker zijn brood nog lichter is, hoewel ik nu vind dat dit te luchtig is. (Je koopt letterlijk gebakken lucht

En 6 broden in een keer ? wat voor oven is dat

Ik heb nu net ontdekt door mijn bericht over het 10 granen meel van bij de boer, dat daar ook E-producten in zitten. Je zou dus echt een boer/molenaar moeten vinden die zelf zijn graan zaait en zelf vermaalt.
Op mijn kenwoord kan ik een stuk bijkopen om zelf graan te vermalen. Misschien volgend jaar eens een partijtje tarwe zaaien

Mijn schoonpa bakt ook zijn broden zelf en dat zonder kneedmachine. Het is zeker waar dat dit beter smaakt dan de broodmachines. Ook de houdbaarheid is een feit. Na 3 dagen is het nog steeds perfect zacht. Enkel de korst is niet meer zo krokant. Sinds hij zelf bakt hebben de geiten wel nooit geen oud brood meer ter beschikking dus dat is wel een nadeel