IMF overweegt spaargeld te belasten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: IMF overweegt spaargeld te belasten
Als er nog mensen panikeren, hier is het geld altijd welkom
Volop in de verbouwingen dus bij ons valt er niets te rapen. In tegendeel...
Krijgen we dan 10% op onze schulden?

Krijgen we dan 10% op onze schulden?
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Goed idee, Jan!
Spaargeld: 10 procent eraf
Schulden: 10 procent erbij
Iedereen solidair!
Spaargeld: 10 procent eraf
Schulden: 10 procent erbij
Iedereen solidair!

Als ze dit gaan doorvoeren in Europa verwacht je dan maar aan terreurtoestanden zoals we die in de jaren '80 gekend hebben tegen het establishment en ik kan ze geen ongelijk geven.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
In Cyprus was er boven 100 000 euro een inlevering, maar op alle spaargeld 10% RV !!!!????Spruitekop schreef:Cyprus was de testcase.evita schreef:Ik heb nog nooit iets over dat Kafkaiaans idee gelezen/gehoord!!
Dat idee van (zelfs wereldwijd) een haircut door te voeren las je al langer in de economische kranten/sites.
De Tijd ed. horen daar niet bij, dat is het vernieuwde reclameblad.
En alle andere beleggingen blijven dan buiten schot ?? !!
Dat zal wel een light versie worden, peins ik ! Zoiets kunnen ze niet maken !! Dat pikken de mensen en terecht niet !
Kijk eens naar het filmpje van "Erik Geenen aan het woord" . En zet de tijdsbalk direct op zo'n 32 minuten.
Den Erik voorspelde de catastrofes bij Dexia, NBB en Fortis en zal gelijk blijven krijgen... Helaas
http://trends.knack.be/economie/bekijk- ... 498651.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Erik voorspelde de catastrofes bij Dexia, NBB en Fortis en zal gelijk blijven krijgen... Helaas
http://trends.knack.be/economie/bekijk- ... 498651.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door criticus op 10 oktober 2013, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet er iemand hoe dit in de praktijk zou gaan? Gaat die alleen over spaarboekjes of echt alles? Bijvoorbeeld: gaat dit ook over aandelen? Want als men dat doet gaat iedereen massaal die aandelen moeten verkopen: 1) ze moeten 10% verkopen om de taks te betalen, 2) aangezien iedereen dit moet doen keldert de aandelenkoers, dus iedereen verkoopt nog meer 3) bedrijven geraken niet meer aan investeringsgeld, en hebben een verminderde afzet - > totale crash???
met zo'n geruchten ontketend men een bankrun.
en wat met termijnrekeningen?
en wat met termijnrekeningen?
Ja, als dit wordt ingevoerd dan is de CCC aan een revival toe !morse schreef:Als ze dit gaan doorvoeren in Europa verwacht je dan maar aan terreurtoestanden zoals we die in de jaren '80 gekend hebben tegen het establishment en ik kan ze geen ongelijk geven.
Als men dit doet dan stop ik meteen met werken tot al mijn spaargeld op is. En nadien ga ik in het zwart werken. Ik heb al heel mijn leven veel te veel gewerkt en belastingen betaald om alle parasieten hier te onderhouden en als men dan nu ook nog eens 10 % van mijn opgebouwde spaarpot komt stelen, dan is het gedaan! De politici demotiveren ons al dag na dag om te werken, dit kan er totaal niet meer bij. Zelfs geen 1%. Dat ze beginnen met hun eigen lonen af te schaffen, want zo'n wanbeleid 'verdient' niks!
Ja en die oude krokodil wordt de hemel in geprezen voor zijn verdiensten door al wie ook vandaag nog zijn zakken aan het vullen is met gemeenschapsgeld en ook vandaag nog het geld gaat halen bij de werkenden om het aan het luie kiesvee uit te delen.morse schreef:Dus mijn spaargeld dat reeds belast is geweest, gaan ze nog een keer belasten???
Wat is er mis met Europa? Vandaag is er een oude krokodil gestorven die mee aan dit beleid heeft gewerkt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik neem hier enige paniek waar...
10% van z'n centen kwijt, 'n drama, ik zou zeggen jongens en meisjes als het dat maar zou zijn mogen we onze beiden handen langs beide zijden kussen. Misschien mogen we al blij zijn als we 10% van onze koopkracht kunnen behouden.
Tal van vragen: "How, is dit nogal gebeurd? En wat met dit en wat met dat? Had Geenen het er niet over?"
Misschien toch eens de gouddiscussie lezen. Het gaat hem daar dikwijls niet alleen over goud en goud kopen maar over de maatregelen die genomen worden als een financieel stelsel instort.
(haircuts, devaluaties met "double digits", ...)
We zien vandaag nog 'n voorbeeldje (naar aanleiding van het overlijden van Martens), devaluaties (overnight), betogingen, rellen, ...
@ DiRipoff: de spaarcenten die op de bank staan is geen geld. Het zijn schuldbrieven. (IOU's)
10% van z'n centen kwijt, 'n drama, ik zou zeggen jongens en meisjes als het dat maar zou zijn mogen we onze beiden handen langs beide zijden kussen. Misschien mogen we al blij zijn als we 10% van onze koopkracht kunnen behouden.
Tal van vragen: "How, is dit nogal gebeurd? En wat met dit en wat met dat? Had Geenen het er niet over?"
Misschien toch eens de gouddiscussie lezen. Het gaat hem daar dikwijls niet alleen over goud en goud kopen maar over de maatregelen die genomen worden als een financieel stelsel instort.
(haircuts, devaluaties met "double digits", ...)
We zien vandaag nog 'n voorbeeldje (naar aanleiding van het overlijden van Martens), devaluaties (overnight), betogingen, rellen, ...
@ DiRipoff: de spaarcenten die op de bank staan is geen geld. Het zijn schuldbrieven. (IOU's)
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 10 oktober 2013, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Herinner jullie de 'profetische' woorden van Elio 1, ' De burger zal de crisis niet voelen' in zijn portefeuille.
Ja, de spaarzame, hardwerkende Vlaming zal weer eens uitgemolken worden, Elio zijn kies vee zal hier niet wakker van liggen, ja, de verspilzucht van ons te groot Staatsapparaat, en de 'hangmatten' moeten door iemand betaald worden, versta, de Vlaming met zijn spaarhonger.
Ja, de spaarzame, hardwerkende Vlaming zal weer eens uitgemolken worden, Elio zijn kies vee zal hier niet wakker van liggen, ja, de verspilzucht van ons te groot Staatsapparaat, en de 'hangmatten' moeten door iemand betaald worden, versta, de Vlaming met zijn spaarhonger.
Maar degene die juist andersom leven zullen het weeral moeten bekostigen.Inmaken schreef:Als je jarenlang veel meer uitgeeft dan er binnenkomt, dan barst ooit de bubbel. Dat is mis met de wereld.Wat is er mis met Europa?
In Italië heeft Mario Monti zijn termijn als eerste minister gedaan zonder zichzelf een salaris uit te laten betalen. Zijn voorbeeld heeft minder navolging gekregen dan ik eerst had verwacht. Als politici hier volledig afzien van hun vergoeding kan je pas echt spreken van een crisis.DiRipoff schreef: Dat ze beginnen met hun eigen lonen af te schaffen, want zo'n wanbeleid 'verdient' niks!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Goldmann Sachs zal die man wel onderhouden hebben.Stier schreef:In Italië heeft Mario Monti zijn termijn als eerste minister gedaan zonder zichzelf een salaris uit te laten betalen.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.