Tijd tussen betaling en verwerking
Tijd tussen betaling en verwerking
Ik heb meer dan 3 weken geleden een betaling gedaan in de Verenigde Staten met mijn MasterCard, in USD dus. Ik zie deze betaling nog niet op het online overzicht. Andere betalingen van dezelfde periode staan er wel op.
Ik vraag me nu af:
1. Ik heb er nog nooit bij stilgestaan, maar neemt men altijd de wisselkoers van het moment van aankoop? Of diegene van het moment dat het bedrag op de afrekening verschijnt? In het laatste geval: wat als er een aanzienlijk verschil is tussen beide?
Als ik zo snel reken, zou het verschil met de wisselkoers van vandaag toch ongeveer 40 euro zijn.
2. Wie is er "verantwoordelijk" voor de vertraging? MasterCard, de bank die de kaart uitgeeft, de handelaar? Indien de handelaar: kan hij op die manier speculeren op de wisselkoers?
Alvast bedankt!
Ik vraag me nu af:
1. Ik heb er nog nooit bij stilgestaan, maar neemt men altijd de wisselkoers van het moment van aankoop? Of diegene van het moment dat het bedrag op de afrekening verschijnt? In het laatste geval: wat als er een aanzienlijk verschil is tussen beide?
Als ik zo snel reken, zou het verschil met de wisselkoers van vandaag toch ongeveer 40 euro zijn.
2. Wie is er "verantwoordelijk" voor de vertraging? MasterCard, de bank die de kaart uitgeeft, de handelaar? Indien de handelaar: kan hij op die manier speculeren op de wisselkoers?
Alvast bedankt!
Re: Tijd tussen betaling en verwerking
Ah... nee. Hij ontvangt een vast bedrag in de lokale munt, dus wisselkoers is niet van toepassing.erha schreef: Indien de handelaar: kan hij op die manier speculeren op de wisselkoers?
Iemand antwoord op mijn andere vragen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.