Compagnie Bois Sauvage
TIP
Re: Compagnie Bois Sauvage
Zit al een tijd in een dalende trent en ik verwacht niet snel beterschap. De bodem zit rond 176 € en de koers kan dus nog lager. Hopelijk zakt die niet erronder. Dit is een aandeel voor de héél lange termijn. Als je ooit de intrensieke waarde er wil uitkrijgen waarvoor het hier zo aangeprezen wordt, blijf je er waarschijnlijk nog vele jaren inzitten
en strijk jaarlijks gewoon je dividend op.

sluit me hierbij aan.
CBS heeft de huidige beurstijging volledig gemist.
Mogelijkheid bestaat dat er een spurtje komt om achterstand in te halen.
Overname mogelijkheid bestaat maar ik verwacht het niet de komende 2 jaar.
Zolang er warrants in omloop zijn bij het publiek heeft management er alle belang bij dat ze niet uitgeoefend worden en de koers dus relatief laag blijft.
Redenen om ze toch te kopen : dividend en beperkt risico weinig kans op forse daling (en ook stijging)
Zelf vind ik ze nog iets te duur om ze enkel voor het dividend te kopen. Dan is GIMV beter.
Als groei holding zie ik meer in Sofina & GBL.
CBS heeft de huidige beurstijging volledig gemist.
Mogelijkheid bestaat dat er een spurtje komt om achterstand in te halen.
Overname mogelijkheid bestaat maar ik verwacht het niet de komende 2 jaar.
Zolang er warrants in omloop zijn bij het publiek heeft management er alle belang bij dat ze niet uitgeoefend worden en de koers dus relatief laag blijft.
Redenen om ze toch te kopen : dividend en beperkt risico weinig kans op forse daling (en ook stijging)
Zelf vind ik ze nog iets te duur om ze enkel voor het dividend te kopen. Dan is GIMV beter.
Als groei holding zie ik meer in Sofina & GBL.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Klopt! Procentueel ben je met de huidige koersen beter af bij GIMV als je het enkel voor het het dividend doet.
Iemand die weet welk dividend deze holding gewoonlijk uitkeert, heb het niet onmiddellijk gevonden.holding schreef:Een andere parel die je eens moet bekijken is de holding HENEX.
Het aandeel krijgt weinig aandacht in de media gezien zijn lage liquiditeit
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vorig jaar 7 € bruto en dit jaar 7,2€ bruto.
Aan huidige koersen dus een dividendrendement van 3 procent netto.
Aan huidige koersen dus een dividendrendement van 3 procent netto.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ondertussen heeft de Henex overname door Sofina, Bois Sauvage geen windeieren gelegd!
We tikken nu al de 188 euro aan en zo heeft het aandeel zijn dividendknip zo goed als goedgemaakt, denk ik.
We tikken nu al de 188 euro aan en zo heeft het aandeel zijn dividendknip zo goed als goedgemaakt, denk ik.
Maar of de koers op dit niveau zal stabiliseren is een andere vraag. Als het stof terug gaat liggen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ondanks de rode dagen blijven we goed stijgen.
Toch iets meer aan de hand?
Gewoon een laat herstel van de dividendknip eerder. In gang gezet door het Henex effect natuurlijk.Brugse Leeuw schreef:Ondanks de rode dagen blijven we goed stijgen.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
ReteiP, inderdaad, de delisting van Henex (die ook in de sterren geschreven stond) heeft aangetoond welke mogelijkheden er zijn voor geduldige beleggers bij holdings als Bois Sauvage en Brederode.
Bois Sauvage is zonder twijfel beter dan een spaarboekje. Hogere rente (=dividend), veiliger en vroeg of laat wordt deze holding van de beurs gehaald.
Bois Sauvage is zonder twijfel beter dan een spaarboekje. Hogere rente (=dividend), veiliger en vroeg of laat wordt deze holding van de beurs gehaald.
Jammer, ging ze kopen aan 178 maar toen uit het oog verloren.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Het proces dat normaal kwam in verband met de handel in voorkennis komt er niet. Naar verluidt af bois sauvage 9 miljoen euro om zijn straf af te kopen. Momenteel is de handel geschorst, maar wat zal het effect zijn?
In een oude schatting van KBC Securities was sprake van maximum 29 Miljoen schade, nu dus 20 miljoen minder.
Er zijn 1.6 miljoen aandelen Bois Sauvage, 20 M = 1.6 M = 12.5 EUR per aandeel.
BS noteert typisch aan een discount van 30%. 12.5 EUR - 30% = 8.75 EUR per aandeel.
Volgens mij is BS de volgende aan de exit.
Er zijn 1.6 miljoen aandelen Bois Sauvage, 20 M = 1.6 M = 12.5 EUR per aandeel.
BS noteert typisch aan een discount van 30%. 12.5 EUR - 30% = 8.75 EUR per aandeel.
Volgens mij is BS de volgende aan de exit.
Hier wordt al lang over gespeculeerd. Twee jaar terug heb ik ze oa daarvoor opgepikt. Verder is het ook een mooie dividendwaarde, soms zelfs kv waarde.
Gisteren nog maar eens een meevaller voor Bois Sauvage: een belangrijke participatie, met name Recticel, schiet dankzij een forse reeks nieuwe autodeals bijna 10 % hoger.
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom" onclick="window.open(this.href);return false; ... nnen.dhtml
Voor de rest ligt de weg naar de beursexit (naar het voorbeeld van Henex) nu volledig open.
Een belangrijke mededeling van de Paquots na de definitieve uitspraak rond de minnelijke schikking op vrijdag 06 december?
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom" onclick="window.open(this.href);return false; ... nnen.dhtml
Voor de rest ligt de weg naar de beursexit (naar het voorbeeld van Henex) nu volledig open.
Een belangrijke mededeling van de Paquots na de definitieve uitspraak rond de minnelijke schikking op vrijdag 06 december?