Beleggen in Bitcoins?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Beleggen in Bitcoins?
boel platleggen gaat niet, het is peer2peer.Stijn1234 schreef:http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... ndel.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... eurs.dhtml
Be aware....
Overheden hebben nu eenmaal een hekel aan betaalsysteem-initiatieven waar ze zelf geen/weinig controle over hebben. Desnoods halen ze in de VS antiterrorismewetten boven en leggen ze heel de boel stil.
Ik ga wel akkoord dat door het bitcoin moeilijk te maken, de prijs kan zakken.
Duitsland zou de bitcoin als valuta accepteren. andere landen volgen? mss niet slecht om me hierover in te verdiepen. :-)
Ik ga vanavond een pizza bestellen en betalen met Bitcoin
Ondertusse is de koers weer goed gestegen. Ongeveer 275 EUR/BTC
edit: de winsten die ik met bitcoin haal, compenseren ruimschoots de verliezen die ik heb op mn fysiek goud en zilver
Ondertusse is de koers weer goed gestegen. Ongeveer 275 EUR/BTC
edit: de winsten die ik met bitcoin haal, compenseren ruimschoots de verliezen die ik heb op mn fysiek goud en zilver
Heb nog niet zo lang geleden een 25 tal BTC gekocht voor een 100 euro.
Jammer dat ik ze ook al lang verkocht heb, was nochtans aan het twijfelen toen in het kader van "diversificatie".
Had wel een topinvestering geweest.
Jammer dat ik ze ook al lang verkocht heb, was nochtans aan het twijfelen toen in het kader van "diversificatie".
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
reteiP schreef:Heb nog niet zo lang geleden een 25 tal BTC gekocht voor een 100 euro.
bitcoin verkopen voor fiat is als goud of zilver "cashen" daar doe ik niet aan.
Het enige dat ik soms probeer is "sell high, buy low" om mijn bitcoin holdings uit te breiden.
Ik heb nog 10% fiat, al de rest zit in écht geld. En ik kan altijd wel wat verkopen indien nodig.
BTC is blijkbaar populair aan het worden. Vreemd dat deze draad stilvalt.
Voorspelling naar potentieel is natuurlijk onmogelijk (feit is dat 1BTC nog in zeeer kleine stukjes valt op te delen, en dat het gebruik nog marginaal is), maar het concept is in ieder geval ongeëvenaard.
Ik ben terughoudend (ik denk zoals vele mensen) omdat de precieze technologie niet doorzichtig is. Dat het project open-source is schept dan weer vertrouwen. Ook de vrees voor een opvolger, die niet compatibel is: in hoeverre is BTC schaalbaar, en aanpasbaar, en dus future-proof? Reeds kort na de introductie van mp3 werden er betere oplossingen gevonden, maar het is niet noodzakelijk het beste systeem wat blijft bestaan, maar wel wat het meest ingeburgerd is geraakt (mp3 spelers etc).
Veel vragen, maar wat denken jullie, een BTCtje kopen, en daarmee instappen op de top?
Voorspelling naar potentieel is natuurlijk onmogelijk (feit is dat 1BTC nog in zeeer kleine stukjes valt op te delen, en dat het gebruik nog marginaal is), maar het concept is in ieder geval ongeëvenaard.
Ik ben terughoudend (ik denk zoals vele mensen) omdat de precieze technologie niet doorzichtig is. Dat het project open-source is schept dan weer vertrouwen. Ook de vrees voor een opvolger, die niet compatibel is: in hoeverre is BTC schaalbaar, en aanpasbaar, en dus future-proof? Reeds kort na de introductie van mp3 werden er betere oplossingen gevonden, maar het is niet noodzakelijk het beste systeem wat blijft bestaan, maar wel wat het meest ingeburgerd is geraakt (mp3 spelers etc).
Veel vragen, maar wat denken jullie, een BTCtje kopen, en daarmee instappen op de top?
Waarom zou de technologie ondoorzichtig zijn?
Je kan het eindwerk of de paper van de uitvinder gewoon online vinden.
Is wel redelijk wiskundig, maar het principe achter de bitcoin is geen geheim voor zover ik weet.
Je kan het eindwerk of de paper van de uitvinder gewoon online vinden.
Is wel redelijk wiskundig, maar het principe achter de bitcoin is geen geheim voor zover ik weet.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
bitcoin is in de VS door $900 gegaan
en in China al door $1000, om dan op enkele seconden tijd te zakken naar $600 en dan terug naar $800 te stijgen
bubble of niet, van $57 in april is dat niet zo slecht
ik gok op een artificiële bubble: net als in april pompen ze er op korte tijd veel geld in, wat gewone mensen aantrekt (die meestal aan de top kopen) om dan snel te verkopen en met de mensen hun geld te gaan lopen
ik zou het op het klassieke advies houden: kopen doe je als de straten rood zien en niemand er durft aankomen (zoals goud op dit moment )
en in China al door $1000, om dan op enkele seconden tijd te zakken naar $600 en dan terug naar $800 te stijgen
ik gok op een artificiële bubble: net als in april pompen ze er op korte tijd veel geld in, wat gewone mensen aantrekt (die meestal aan de top kopen) om dan snel te verkopen en met de mensen hun geld te gaan lopen
ik zou het op het klassieke advies houden: kopen doe je als de straten rood zien en niemand er durft aankomen (zoals goud op dit moment )
ja, inderdaad, ik koop voorlopig zeker niet bij. ook niet nodig, heb al voldoende bitcoinSanem2 schreef:bitcoin is in de VS door $900 gegaan
-
- VIP member
- Contacteer:
ZOU het kunnen dat bitcoins de nieuwe wereldmunt van de NWO zijn ? Beantwoordt alleszins volledig aan hun plannen (enkel elektronisch geld, staatsschulden foetsie en uiteindelijk alle geld foetsie).
Is het grootste bezwaar op bitcoins niet de onmogelijkheid tot traceren en de daarmee gepaard gaande populariteit bij criminele organisaties?Leemans-broertje schreef:ZOU het kunnen dat bitcoins de nieuwe wereldmunt van de NWO zijn ? Beantwoordt alleszins volledig aan hun plannen (enkel elektronisch geld, staatsschulden foetsie en uiteindelijk alle geld foetsie).
Los van de (belachelijke) NWO paranoia - maar bitcoins zijn niet zo anoniem als sommigen denken https://en.bitcoin.it/wiki/Anonymity en http://www.coindesk.com/how-anonymous-is-bitcoin/
Kort samengevat: je moet toch wel redelijk goed weten wat je doet of je identiteit valt te achterhalen...
Kort samengevat: je moet toch wel redelijk goed weten wat je doet of je identiteit valt te achterhalen...
dat wordt wel eens beweerd. het zou wel degelijk een interessante manier zijn om naar een nieuwe wereldmunt over te stappen, als je er maar vroeg genoeg bent ingestapt + inbeslagnames kan elke persoon of organisatie zo veel macht transfererenLeemans-broertje schreef:ZOU het kunnen dat bitcoins de nieuwe wereldmunt van de NWO zijn ? Beantwoordt alleszins volledig aan hun plannen (enkel elektronisch geld, staatsschulden foetsie en uiteindelijk alle geld foetsie).
het is de vraag of overheden werkelijk hun macht over geldcreatie zo vlot zullen afstaan, desnoods maak je het illegaal, in Argentinië hebben ze daar een leuk experiment, alle buitenlandse munten zijn verboden, en als je naar het buitenland gaat is de hoeveelheid buitenlands geld dat je mag afnemen beperkt, moet je dat de dag ervoor doen, en als je terugkomt wordt alles nog eens nagekeken
de essentie zijn belastingen en grote aankopen: als je een huis en je belastingen enkel met officieel geld kan betalen zal dat altijd een belangrijke vorm van geld blijven
wel we kregen dit jaar te horen dat Linux en Google ingebouwde achterpoortjes zouden hebben voor de NSA, misschien heeft Bitcoin die ooksintorama schreef:Is het grootste bezwaar op bitcoins niet de onmogelijkheid tot traceren en de daarmee gepaard gaande populariteit bij criminele organisaties?Leemans-broertje schreef:ZOU het kunnen dat bitcoins de nieuwe wereldmunt van de NWO zijn ? Beantwoordt alleszins volledig aan hun plannen (enkel elektronisch geld, staatsschulden foetsie en uiteindelijk alle geld foetsie).
tot eens iemand een volledig "eerlijke" versie maakt (Litecoin is een verbeterde versie van Bitcoin) en vroeg of laat verlies je de controle
ivm NWO paranoia, tot kortgeleden waren vele mensen zo naïef om te denken dat de NSA niet al hun mails en gesprekken kan afluisteren, en dat de banken geen marktafspraken maken en ons daardoor massaal berovensleepnot schreef:Los van de (belachelijke) NWO paranoia - maar bitcoins zijn niet zo anoniem als sommigen denken https://en.bitcoin.it/wiki/Anonymity en http://www.coindesk.com/how-anonymous-is-bitcoin/
en identiteit verbergen vraagt wat moeite, maar het is relatief gemakkelijk
-
- VIP member
- Contacteer:
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ah, men zal wel meekijken naar hoe de burger reageert op de Bitcoin. Het volk is zo'n digitale munt nog niet gewoon, ideaal studiemateriaal. Verbieden zou enkel maar plaats scheppen voor na-apers.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!