Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
In het weekend een overschrijving ingegeven met memodatum 03/06 van BNP naar Argenta. Gisterenavond 04/06 aangekomen en overgeschreven met memodatum 05/06 van Argenta naar Keytrade.
Staat nu (05/06 om 9u) al op m'n Keytrade rekening
Staat nu (05/06 om 9u) al op m'n Keytrade rekening
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Van KBC naar Arenta drie werkdagen
Van Belfius naar Argenta 1 werkdag
Van Belfius naar Argenta 1 werkdag
KBC, de kampioen in geld achterhouden.
Als ze konden, ze hielden het een jaar achter.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
+1Lukske schreef:KBC, de kampioen in geld achterhouden.
NIBC online bank naar Argenta 1 dag 'savonds opgevraagd en 's anderendaags op rekening Argenta ongelofelijk
jempi25
jempi25
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Das een schoon snelheid :-)
Argenta donderdag om 12u overgeschreven naar NIBC en Keytrade, stond bij beide banken dezelfde dag op de rekening! Argenta scoort heel goed qua snelheid, zowel inkomend als uitgaand.
Er wordt hier al in de handjes geklapt als een interbancaire overschrijving in dit landje dezelfde dag geboekt wordt...
Welnu, in sommige buitenlanden kunnen dergelijke verrichtingen ogenblikkelijk (secondenkwestie) verlopen.
Belgie, het land van friet en pils misschien maar niet van vliegensvlugge banken.
Welnu, in sommige buitenlanden kunnen dergelijke verrichtingen ogenblikkelijk (secondenkwestie) verlopen.
Belgie, het land van friet en pils misschien maar niet van vliegensvlugge banken.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Als sommige andere banken er meerdere werkdagen over doen is dezelfde dag een prestatie.
Wat is nu de snelse bank, qua ontvangen en versturen van betalingen?
Dan ben je beter met een eWallet betaling.Saver23 schreef:Wat is nu de snelse bank, qua ontvangen en versturen van betalingen?
Skrill, Neteller, ... zelfs bitcoins (als je dezelfde dag koopt en verkoopt is er een klein wisselkoersrisico, maar je kan geld op een uurtje van hier naar Iran sturen)
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
U zegt het goed. KUNNEN. In Belgie KAN dat ook. Als mijn vrouw met mijn KBC kaart tankt en ik vraag 1 seconde later aan de andere kant van het land met mijn smartphone de rekeningstand op, dan staat de tankbeurt reeds vermeld. Technisch is er geen enkele belemmering om transacties als overschrijvingen tussen 2 banken in 1 seconde uit te voeren. Maar, de banken (sommigen al meer dan anderen) houden dat geld graag enkele dagen in. Op de miljoenen transacties die gebeuren betekent dat immers een enorme hoeveelheid geld die zogezegd eigendom is van de bank, en waarop geen rente moet betaald worden aan de klant.vlo schreef:Er wordt hier al in de handjes geklapt als een interbancaire overschrijving in dit landje dezelfde dag geboekt wordt...
(...)
overschrijving gedaan via Record Bank, Argenta, Keytradebank en Rabo naar Axa op 20/9 van bedragen groter dan 5000 euro voor 12 uur (0
om 6 uur in de morgen)
Recordbank,Argenta en Rabobank zeer snel en dezelfde dag toegekomen.
Keytradebank pas een dag later.
snelheid van keytradebank is traag
om 6 uur in de morgen)
Recordbank,Argenta en Rabobank zeer snel en dezelfde dag toegekomen.
Keytradebank pas een dag later.
snelheid van keytradebank is traag
Ik heb met memodatum 27-11 een overschrijving ingegeven op Moneyou naar Rabo. Nog steeds niet zichtbaar op mijn rabozichtrekening.
Re: Duurtijd transacties tussen banken
Dat is geen overschrijving maar een betaling met Bancontact. Als je een aankoop met je kaart doet verschijnt dat ook onmiddellijk op je rekeninguittreksel.sintorama schreef:Als mijn vrouw met mijn KBC kaart tankt en ik vraag 1 seconde later aan de andere kant van het land met mijn smartphone de rekeningstand op, dan staat de tankbeurt reeds vermeld. Technisch is er geen enkele belemmering om transacties als overschrijvingen tussen 2 banken in 1 seconde uit te voeren.