Investeren in de lokale economie met Rabobank
Investeren in de lokale economie met Rabobank
Beste Rabobank, zouden jullie geen termijnrekeningen kunnen aanbieden met de garantie dat met het opgehaalde geld projecten in de lokale economie of sociale projecten worden ondersteund? Vergelijkbaar met de vroegere Kasbon voor Lokale Projecten van Dexia, de Termijnrekening 100% Invest van KBC en de komende volkslening. Ik ben me ervan bewust dat de rente laag zal zijn maar de wetenschap dat mijn geld goed besteed wordt is ook al veel waard.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Investeren in de lokale economie met Rabobank
Rabobank.be is zelf momenteel niet rechtstreeks actief in kredietverlening in België.
De 'volkslening' zal dan ook nog niet meteen via Rabobank.be worden aangeboden. Van zodra de volledige reglementering vastligt gaan we wel bekijken of we hier op termijn iets rond kunnen gaan doen.
In het idee op zich kunnen we ons immers helemaal vinden. Elke spaarder ziet liefst van al dat zijn spaargeld door de bank wordt ingezet in de financiering van lokale projecten. De vraag is alleen wat dat in de praktijk zal betekenen. Als de banken die nu al actief zijn in lokale financiering plots gewoon hun bestaande financieringen gaan mogen 'inbrengen' om zo onder een fiscaal gunstregime te kunnen vallen, dan zal noch de spaarder, noch de lokale economie daar echt veel beter van worden en zijn het vooral de banken zelf die ervan zullen profiteren. Afwachten dus hoe de regeling er juist uit zal zien.
De 'volkslening' zal dan ook nog niet meteen via Rabobank.be worden aangeboden. Van zodra de volledige reglementering vastligt gaan we wel bekijken of we hier op termijn iets rond kunnen gaan doen.
In het idee op zich kunnen we ons immers helemaal vinden. Elke spaarder ziet liefst van al dat zijn spaargeld door de bank wordt ingezet in de financiering van lokale projecten. De vraag is alleen wat dat in de praktijk zal betekenen. Als de banken die nu al actief zijn in lokale financiering plots gewoon hun bestaande financieringen gaan mogen 'inbrengen' om zo onder een fiscaal gunstregime te kunnen vallen, dan zal noch de spaarder, noch de lokale economie daar echt veel beter van worden en zijn het vooral de banken zelf die ervan zullen profiteren. Afwachten dus hoe de regeling er juist uit zal zien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Investeren in de lokale economie met Rabobank
Ik verwacht wel dat de overheid de banken bepaalde "strengere" regels gaat opleggen om met hun reeds bestaande financieringen te kunnen toetreden tot het fiscaal gunstige regime van de volkslening.Rabobank schreef:... De vraag is alleen wat dat in de praktijk zal betekenen. Als de banken die nu al actief zijn in lokale financiering plots gewoon hun bestaande financieringen gaan mogen 'inbrengen' om zo onder een fiscaal gunstregime te kunnen vallen, dan zal noch de spaarder, noch de lokale economie daar echt veel beter van worden en zijn het vooral de banken zelf die ervan zullen profiteren. Afwachten dus hoe de regeling er juist uit zal zien.
En dan denk ik vooral aan eisen betreffende de leverage.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!