Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
Befimmo: Met de herinvestering van de coupon (25 stuks/nieuw aandeel) koop je bij aan ongeveer €48.5. Je vermijdt ook extra beurstax en kosten (al gaat het maar om enkele aandelen).
Zwygymor, inderdaad, ben ook van plan om dit jaar terug te kiezen voor extra aandelen bij het keuzedividend, maar wil er daarbuiten nog een klein pakketje bijkopen... Nog niet gelukt vandaag...
qrf: wat meer info:
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 5-3453.art" onclick="window.open(this.href);return false;
een premie van 11% is inderdaad niet onredelijk tegenwoordig:
http://www.test-aankoop.be/invest/beleg ... oedbevaks/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier zie je bv. dat vastned retail (winkels) aan 15% premie noteert
de uitendelijke schuldgraad voor qrf bereken ik als 40% dat is ook nog redelijk.
hoe betrouwbaar de waardering is weet ik niet, geldt voor alle bevaks maar wellicht nog wat meer voor bij een beursintroductie
en ik denk ook wel dat winkelvastgoed vrij fors gewaardeerd is
ik denk dat het wel redelijk is als je geintresseerd bent in commercieel vastgoed;
maar ook geen buitenkans
persoonlijk voel ik me comfortabeler bij wereldhave belgium (disclaimer: heb er aandelen van dus niet objectief) :
+ weinig of geen premie
+ weinig schulden
+ projecten in de pijplijn
- lager dividendrendement
- veel geld in 1 gebouw, maar dat aandeel zakt
+/- vooral winkels maar ook 25% kantoren
http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen ... 5-3453.art" onclick="window.open(this.href);return false;
een premie van 11% is inderdaad niet onredelijk tegenwoordig:
http://www.test-aankoop.be/invest/beleg ... oedbevaks/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier zie je bv. dat vastned retail (winkels) aan 15% premie noteert
de uitendelijke schuldgraad voor qrf bereken ik als 40% dat is ook nog redelijk.
hoe betrouwbaar de waardering is weet ik niet, geldt voor alle bevaks maar wellicht nog wat meer voor bij een beursintroductie
en ik denk ook wel dat winkelvastgoed vrij fors gewaardeerd is
ik denk dat het wel redelijk is als je geintresseerd bent in commercieel vastgoed;
maar ook geen buitenkans
persoonlijk voel ik me comfortabeler bij wereldhave belgium (disclaimer: heb er aandelen van dus niet objectief) :
+ weinig of geen premie
+ weinig schulden
+ projecten in de pijplijn
- lager dividendrendement
- veel geld in 1 gebouw, maar dat aandeel zakt
+/- vooral winkels maar ook 25% kantoren
Die premie moet je verdienen en niet d'office aanrekenen.
premie/decote heeft m.i. toch vooral met marktomstandigheden, intrestvoeten etc te maken
tegenwoordig noteren alle bevaks met een premie, behalve die zwaar in kantoren zitten.
hebben al die bevaks nu zo een schitterend management?
gemiddeld gezien is hun management, hoe kan het ook anders, gemiddeld
tegenwoordig noteren alle bevaks met een premie, behalve die zwaar in kantoren zitten.
hebben al die bevaks nu zo een schitterend management?
gemiddeld gezien is hun management, hoe kan het ook anders, gemiddeld
Voor WDP heb ik de premie nochtans graag betaald
ga QRF nog niet kopen laat ze zich eerst maar bewijzen : volgend jaar nog geen dividend, ze brengen delen van hun portefeuille in de bevak en de rest misschien later (welk deel zouden ze er nu insteken?) Bestaande bevaks lijken me interessanter
Bevaks reageren nu toch op de LT rentedaling.
WDP blijft in mijn model het hoogst score 6,82 pt. Lijkt me met het kleine dipje momenteel nog steeds een van de beste aandelen in Brussel naar rendement/risico mixe. Lease 6,42 is ook nog koopwaardig.
De 2 andere die ik heb WEB en Retail Esate scoren ong 5,75 pt Home en Montea scoren nu hoger met 6,00 pt.
Ga ze wat beter volgen. Montea investeert veel in Frankrijk.
Bij Home invest stappen twee topmannen op en is er wat twijfel of ze aan de 80% residentieel vastgoed regel gaan voldoen in 2015 om RV op 15% te kunnen houden. Heb nog geen residentieel vastgoed vandaar extra interesse.
Ga ze beide wat meer opvolgen en mogelijk belang retail estate wat afbouwen of WEB verkopen na de koepon om ze in portefeuille te nemen.
Bevaks reageren nu toch op de LT rentedaling.
WDP blijft in mijn model het hoogst score 6,82 pt. Lijkt me met het kleine dipje momenteel nog steeds een van de beste aandelen in Brussel naar rendement/risico mixe. Lease 6,42 is ook nog koopwaardig.
De 2 andere die ik heb WEB en Retail Esate scoren ong 5,75 pt Home en Montea scoren nu hoger met 6,00 pt.
Ga ze wat beter volgen. Montea investeert veel in Frankrijk.
Bij Home invest stappen twee topmannen op en is er wat twijfel of ze aan de 80% residentieel vastgoed regel gaan voldoen in 2015 om RV op 15% te kunnen houden. Heb nog geen residentieel vastgoed vandaar extra interesse.
Ga ze beide wat meer opvolgen en mogelijk belang retail estate wat afbouwen of WEB verkopen na de koepon om ze in portefeuille te nemen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
QRF is naar wat ik gelezen heb ook van plan van nog flink wat kapitaalsverhogingen door te voeren om hun vastgoedportefeuille uit te breiden (naar ongeveer een half miljard euro), er zullen nog wel kansen komen om in te stappen denk ik. Ik kijk ook eerst wat de kat uit de boom.
Ik heb geen enkel vastgoedaandeel in portefeuille.
Ben gewoon wat bang van de te hoge prijzen van dat vastgoed en de te hoge huurprijzen.
Ben gewoon wat bang van de te hoge prijzen van dat vastgoed en de te hoge huurprijzen.
Piper schreef:Ik heb geen enkel vastgoedaandeel in portefeuille.
je hebt kantoren, huizen, winkelpanden en logistieke gebouwen.
Zeker voor de laatste (twee) is er door de strenge regelgeving weinig ruimte voor nieuwe projecten.
Zolang we een distributie land blijven zullen de dividenden van logistieke bevaks blijven stijgen.
Voor Retail schuilt er een gevaar als internet shopping massaal doorbreekt maar dat is dan weer goed voor de logistieke bevaks.
Afgelopen 10 jaar waren de bevaks een stabiel en rendabel deel van mijn portefeuille.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Heb al vastgoed in portefeuille dankzij mijn ijverige vastgoedminnende ouders.
Gezien het grote gewicht dat dit onmiddellijk geeft heb ik dus bijlange geen nood aan aandelen van vastgoedbevaks.
Gezien het grote gewicht dat dit onmiddellijk geeft heb ik dus bijlange geen nood aan aandelen van vastgoedbevaks.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Vandaar dat Montea en naar ik meen ook WDP nu sterk uitwijken naar de buurlanden.zeezout schreef: ...Zolang we een distributie land blijven ...
klopt montea frankrijk, wdp nederland (en roemenie ook geloof ik) en leaseinvest luxemburg.
frankrijk doet me wat twijfelen, staat niet bekend als land dat beleggers vriendelijk is
voor de liefhebbers van emerging countries WEB is vooral aktief in streek charleroi
frankrijk doet me wat twijfelen, staat niet bekend als land dat beleggers vriendelijk is
voor de liefhebbers van emerging countries WEB is vooral aktief in streek charleroi
Ik twijfel over Cofinimmo.
Misschien koopwaardige optie?
Misschien koopwaardige optie?
vers van de pers
Warehouse estates verhoogt zijn dividend betaalbaar in januari met 4,5 % tot 2,43 netto . Iets hoger dan ik verwacht had
Management heeft vertrouwen in 2014.
dividend evolutie over 10Y +53% Aantal dividend verlagingen 0
Gaan zeker in mijn portefeuille blijven.
WEB volgt qua dividend en koers al enkele jaren WDP Hebben ook een familie hoofdaandeelhouder wat een troef is voor goed bestuur.
Hebben lage schuldgraad.
Degelijk alternatief voor wie al WDP heeft. Waarschijnlijk beter kopen voor de dividenduitkering in Januari
Te vinden op de fixing markt
Warehouse estates verhoogt zijn dividend betaalbaar in januari met 4,5 % tot 2,43 netto . Iets hoger dan ik verwacht had
Management heeft vertrouwen in 2014.
dividend evolutie over 10Y +53% Aantal dividend verlagingen 0
Gaan zeker in mijn portefeuille blijven.
WEB volgt qua dividend en koers al enkele jaren WDP Hebben ook een familie hoofdaandeelhouder wat een troef is voor goed bestuur.
Hebben lage schuldgraad.
Degelijk alternatief voor wie al WDP heeft. Waarschijnlijk beter kopen voor de dividenduitkering in Januari
Te vinden op de fixing markt
Laatst gewijzigd door zeezout op 13 december 2013, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.