lening bij Fintro
TIP
lening bij Fintro
Beste mensen,
Ik heb vorige maand een, mijns inziens, scherpe rentevoet laten vastleggen bij Fintro (5,08%).
Zou ik het - rekeninghoudende met de actuele perikelen in het Fortis-huishouden - nog aandurven om onder een Fintro-aanbod mijn handtekening te plaatsen of hervat ik beter mijn bankshopping-activiteiten?
Ik denk niet dat dat er toe doet, maar ik zal 100 000 € lenen.
Dank voor jullie wijze raadgevingen en persoonlijke meningen.
Matthias
Ik heb vorige maand een, mijns inziens, scherpe rentevoet laten vastleggen bij Fintro (5,08%).
Zou ik het - rekeninghoudende met de actuele perikelen in het Fortis-huishouden - nog aandurven om onder een Fintro-aanbod mijn handtekening te plaatsen of hervat ik beter mijn bankshopping-activiteiten?
Matthias
Re: lening bij Fintro
Een bank waar je enkel een lening bij hebt, daar moet je geen schrik van hebben dat ze failliet gaat hoor.Matthias schreef: Beste mensen,
Matthias
Sommige denken/hopen dat bij een faillissement je ook van je leningschuld verlost bent, maar dat is niet zo
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik wist niet dat Fintro zo'n scherpe lening kan aanbieden, ga ik zeker onthouden als ik er naar op zoek ga gaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Jr. Member
- Contacteer:
je kan zeker tekenen, trouwens zal men maandag morgen ten laatste meer weten over hoe het met fortis verder moet.
In mijn ogen zijn de enige betrokkenen bij de bank die ongerust moeten zijn: de aandeelhouders (wat is hun investering nog waard?) en het personeel (wat zal de impact zijn op de werkmodaliteiten op iets langere termijn).
Naar klanten toe zal men in gelijk welke vorm fortis verdergaat (geheel of gedeeltelijke staatsbank of opgeslokt in groter geheel) de marktconcurentie marktconforme tarieven geven.
In mijn ogen zijn de enige betrokkenen bij de bank die ongerust moeten zijn: de aandeelhouders (wat is hun investering nog waard?) en het personeel (wat zal de impact zijn op de werkmodaliteiten op iets langere termijn).
Naar klanten toe zal men in gelijk welke vorm fortis verdergaat (geheel of gedeeltelijke staatsbank of opgeslokt in groter geheel) de marktconcurentie marktconforme tarieven geven.
ik stel mij persoonlijk wel volgende vraag:
stel dat je een lening afsluit met de bank voor een nieuwbouw die je in schijven gefaktureerd krijgt. De bank betaalt dus ook in schijven geld uit.
Je sluit een lening voor 100.000. Om het simpel te houden 10 schijven van 10.000. Halverwege is je bank plots failliet, dan sta je daar met 50.000 die je gekregen hebt en 50.000 die je nog moet krijgen maar niet meer lukt.
Dan moet je voor die 50.000 een nieuwe lening afsluiten, maar je hebt wel al notariskosten betaalt etc, die moet je waarschijnlijk opnieuw betalen?
Misschien is dit het geval voor Matthias?
stel dat je een lening afsluit met de bank voor een nieuwbouw die je in schijven gefaktureerd krijgt. De bank betaalt dus ook in schijven geld uit.
Je sluit een lening voor 100.000. Om het simpel te houden 10 schijven van 10.000. Halverwege is je bank plots failliet, dan sta je daar met 50.000 die je gekregen hebt en 50.000 die je nog moet krijgen maar niet meer lukt.
Dan moet je voor die 50.000 een nieuwe lening afsluiten, maar je hebt wel al notariskosten betaalt etc, die moet je waarschijnlijk opnieuw betalen?
Misschien is dit het geval voor Matthias?
Dag BartVW,
Voor alle duidelijkheid: er zijn nog geen onoverkomelijke zaken gebeurt, maar ik wil dan ook alle doemscenario's uitsluiten
Met dank en vriendelijke groeten,
Mattias
Voor alle duidelijkheid: er zijn nog geen onoverkomelijke zaken gebeurt, maar ik wil dan ook alle doemscenario's uitsluiten
Mattias
Nee nee, je begrijpt me verkeerd (of ik heb me verkeerd uitgedrukt). Ik bedoelde eigenlijk "misschien denkt Matthias dat dit scenario kan voorkomen nu Fortis (Fintro) zwak op de markt staat".Matthias schreef: Dag BartVW,
Mattias
Zou mijn lening nu worden overgenomen door BNP Paribas?
Mvg,
Matthias
Mvg,
Matthias
Ik vermoed van wel, de activiteiten worden volledig overgenomen door BNP Paribas. M.a.w. in praktijk verandert er niets behalve voor de aandeelhouders...
vaganzza[at]spaargids[punt]be