Holdings
TIP
Re: Holdings
Artikel uit 2011, dus niet meer zo actueel, maar vond het nog goed genoeg om hier te posten:
http://beursloper.be/holdings-als-alter ... r-fondsen/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://beursloper.be/holdings-als-alter ... r-fondsen/" onclick="window.open(this.href);return false;
@ nicknamesucks » 21 Oktober 2013, 14:21
Is het franse Bollore niets ? Of staan die te duur momenteel ?
Niemand enig idee ?
Is het franse Bollore niets ? Of staan die te duur momenteel ?
Niemand enig idee ?
Dank u, Ik had ook al zo iets van die aard gelezen.Jhn schreef:Artikel uit 2011, dus niet meer zo actueel, maar vond het nog goed genoeg om hier te posten:
HENEX
Uitkoopbod start morgen 5 december en loopt tot 20 december
Bekendmaking resultaten 26 december
Betaling 30 december
Biedprijs 63.50€ per aandeel
Interessant: Taks op de beursverrichtingen is voor rekening van de bieder
Betaling 30 december
Hallo,
Heeft iemand een opinie over de te verwachten winst en dividend voor 2013 bij GBL ?
De koers van GBL heeft bij dalende markten lange tijd goed weerstand geboden, maar hernam ook traag bij stijgende markten. Of is dat aandeel gewoon vrij inert ?
Heeft iemand een opinie over de te verwachten winst en dividend voor 2013 bij GBL ?
De koers van GBL heeft bij dalende markten lange tijd goed weerstand geboden, maar hernam ook traag bij stijgende markten. Of is dat aandeel gewoon vrij inert ?
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Holdings stijgen nu eenmaal trager dan de markt bij stijgende beurzen en dalen nu eenmaal minder sterk bij dalende beurzen.fidinda schreef:Hallo,
GBL is in volle transformatie met de verkoop van Total, GDF Suez en de aankoop van andere bedrijven.
Persoonlijk verwacht ik over 2013 een gelijk dividend als dit van 2012.
fidinda schreef:Hallo,
winst is voor een holding moeilijk voorspelbaar. Dividend is eenvoudiger. Laatste maal dat ze het niet verhoogd hebben is 1995 als ik me niet vergis.
Ik verwacht dan ook een dividendstijging van kleine 2 %, en de komende jaren terug naar een iets hoger ritme.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Winst van een holding is eigenlijk totaal irrelevant. Wat telt is de evolutie van hun portefeuille, en die kan je bij GBL relatief makkelijk volgen want het grootste deel van hun participaties is beursgenoteerd. En ze maken zelf op tijd en stond dit cijfer bekend.
Wekelijks zelfs, wat ik alleen maar kan toejuichendisterminator schreef:Winst van een holding is eigenlijk totaal irrelevant. Wat telt is de evolutie van hun portefeuille, en die kan je bij GBL relatief makkelijk volgen want het grootste deel van hun participaties is beursgenoteerd. En ze maken zelf op tijd en stond dit cijfer bekend.
Heeft iemand een gefundeerd idee wat men het beste doet, ingaan of niet ingaan op het bod.Belca2 schreef:HENEX
Betaling 30 december
ingaan , prijs is correct kans op hoger bod = 0, ze gaan aan 95% geraken en dus een uitrookbod kunnen doen in februari/maart.
Als je blijft zitten moet je ze dan toch verkopen aan zelfde prijs.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik ben er alvast op ingegaan.
Ik ben er dan ook met mijn kleine positie op ingegaan.zeezout schreef:ingaan , prijs is correct kans op hoger bod = 0, ze gaan aan 95% geraken en dus een uitrookbod kunnen doen in februari/maart.
Zeezout schreef kans op hoger bod =0
Na bekendmaking van het bod is de koers nooit boven de prijs van het bod gegaan.
De markt gaat er blijkbaar vanuit dat er geen kans bestaat op een hoger bod.
De kans op een hoger bod is inderdaad 0. De bieder heeft al meer dan de helft vd aandelen in handen, en het bod ligt vrij dicht tegen de NAV aan. Ik zou niet inzien wie anders er een succesvol hoger bod zou indienen. Op het huidige bod ingaan is het enige wat je kan doen.