Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Klopt, zelfde principe als MY en NIBC
Idd, een tegenrekening. In de FAQ's staat het meermaals, o.a. bij deze vraag:
Evi Bank FAQ's schreef:Hoe gebeurt de opening van een Evi Spaarrekening concreet?
Na het opgeven van uw gsm-nummer, ontvangt u meteen een sms-code. Op deze manier controleren we of u de eigenaar bent van het ingevulde gsm-nummer. Deze code moet u invullen in het daarvoor bestemde veld.
Daarna wordt gevraagd uw zichtrekening bij uw andere bank in te geven. Deze wordt vervolgens automatisch gekoppeld aan uw Evi-rekening. U ontvangt meteen uw nieuw Evi-rekeningnummer en u kunt onmiddellijk een storting uitvoeren.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Werken met een tegenrekening vind ik niet slecht, zelfs heel veilig.
Net online een rekening geopend. Registratie via e-ID kaart. Dat ging bijzonder snel en vlot, zoals anderen ook reeds gemeld hebben.
UPDATE - zonet bevestigingsmail gekregen, ongeveer 2 uur na registratie.
Ik kreeg wel nog geen bevestigingsmail dat mijn registratie in orde is, en we zijn nu al meer dan een uur na registratie. Ik stuurde daarover een mail naar de klantendienst. Die werd wel snel beantwoord. Men zei me dat het "enige tijd kon duren" eer een bevestigingsmail gestuurd zou worden. Men moest eerst mijn "dossier vervolledigen". Persoonlijk vind ik dat Evi meteen een bevestigingsmail moet sturen, zodat de nieuwe klant het gevoel krijgt dat alles in orde is met de registratie. In die eerste mail kan men dan zeggen dat het een tijdje kan duren eer het dossier volledig in orde is.
Zolang men geen bevestigingsmail heeft gekregen kan men NIET aanmelden op de online banking van Evi, omdat men nog geen "gebruikersnaam" heeft gekregen. Ook dat wordt niet duidelijk gemaakt tijdens de registratieprocedure. Dat kan dus beter.
Verder heb ik ook nog het volgende even getest:
- online chat: ik kreeg geen contact met een medewerker, er werd niet geantwoord (het was alsof er niemand aanwezig was op de chat, ofwel waren ze allemaal heel druk bezig, maar dan moet men dat gewoon even zeggen)
- telefonisch contact op 078 nummer: heel lang in de wachtrij gestaan, dan maar ingehaakt. Er was geen melding van de geschatte wachttijd, want men van een modern call center toch mag verwachten. Dat kan dus eveneens beter.
UPDATE - zonet bevestigingsmail gekregen, ongeveer 2 uur na registratie.
Ik kreeg wel nog geen bevestigingsmail dat mijn registratie in orde is, en we zijn nu al meer dan een uur na registratie. Ik stuurde daarover een mail naar de klantendienst. Die werd wel snel beantwoord. Men zei me dat het "enige tijd kon duren" eer een bevestigingsmail gestuurd zou worden. Men moest eerst mijn "dossier vervolledigen". Persoonlijk vind ik dat Evi meteen een bevestigingsmail moet sturen, zodat de nieuwe klant het gevoel krijgt dat alles in orde is met de registratie. In die eerste mail kan men dan zeggen dat het een tijdje kan duren eer het dossier volledig in orde is.
Zolang men geen bevestigingsmail heeft gekregen kan men NIET aanmelden op de online banking van Evi, omdat men nog geen "gebruikersnaam" heeft gekregen. Ook dat wordt niet duidelijk gemaakt tijdens de registratieprocedure. Dat kan dus beter.
Verder heb ik ook nog het volgende even getest:
- online chat: ik kreeg geen contact met een medewerker, er werd niet geantwoord (het was alsof er niemand aanwezig was op de chat, ofwel waren ze allemaal heel druk bezig, maar dan moet men dat gewoon even zeggen)
- telefonisch contact op 078 nummer: heel lang in de wachtrij gestaan, dan maar ingehaakt. Er was geen melding van de geschatte wachttijd, want men van een modern call center toch mag verwachten. Dat kan dus eveneens beter.
Laatst gewijzigd door Vowani op 11 december 2013, 12:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Vowani, heb je geregistreerd via e-id of handmatig?
Ik kan me indenken dat via e-id er meer automatisch gaat, dan dat je manueel alles ingeeft. Dan zijn er meer controles en ook die scan van je id, manuele verificatie etc nodig)
Ik kan me indenken dat via e-id er meer automatisch gaat, dan dat je manueel alles ingeeft. Dan zijn er meer controles en ook die scan van je id, manuele verificatie etc nodig)
Via e-ID.anonymous schreef:Vowani, heb je geregistreerd via e-id of handmatig?
In het nieuwsbericht staat er anders:Vaganzza schreef:Nog iets wat mij opviel. Als je klikt op "open uw Evi ...spaarrekening" dan komt er o.a. een chatfunctie button. Klik je daarop komt dit tevoorschijn:
Als dit de openingsuren van de helpdesk zullen zijn, dan is dit wel enorm. Bij Keytrade is dit van 9 tot 22u en dat vond ik al zeer uitgebreidEvi Bank schreef:De chatfunctie is momenteel niet beschikbaar.
Wij helpen u graag verder op deze dagen:
Maandag: 6:00 - 00:00
Dinsdag: 6:00 - 00:00
Woensdag: 6:00 - 00:00
Donderdag: 6:00 - 00:00
Vrijdag: 6:00 - 00:00
Zaterdag: 6:00 - 00:00
Zondag: 6:00 - 00:00![]()
Klanten kunnen volgens de Evi Bank in drie minuten een Evi-rekening openen. “Veranderen van spaarrekening gaat dus nog sneller dan veranderen van energieleverancier. Daarnaast zorgen een live chat en een call center 24u/24 en 7d/7 voor permanente ondersteuning. We bieden klanten van Evi alle troeven van online sparen aan in combinatie met een ongeziene bereikbaarheid van de klantendienst”, vertelt Michel Buysschaert, voorzitter van Van Lanschot België.
En te weten dat ik dat ook allemaal gelezen heb
Het is mij op het moment van het typen volledig uit mijn gedachten gegaan.
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Misschien een dom idee, maar heb je al eens in je spam-filter gekeken?Vowani schreef:Via e-ID.anonymous schreef:Vowani, heb je geregistreerd via e-id of handmatig?
Ja. Er zat niks in.anonymous schreef:Misschien een dom idee, maar heb je al eens in je spam-filter gekeken?
bij mij was de bevestiging mail binnen de 2 min maar ik had ook voor 9u30 geregistreerd
Ik heb ze een mail gestuurd hierover. (Binnen half uur antwoord)glennl schreef:Hebben ze een mobiele applicatie om je rekeningstand te controleren en intrestberekening?
Maar het antwoord is negatief. Er zijn momenteel geen plannen hiervoor.
Nederlandse site
https://www.evivanlanschot.nl/sparen/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.evivanlanschot.nl/sparen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eindelijk eens een internetbank die weet wat IT is. Rekening openen ging vlot.
Afhandelen van sucessie kosten zijn niet mals.
afhandelen successie: €50/uur met een min. van €100
Dus als je beide rekeningen opent ben je voor een successie al 200€ kwijt, al ongeveer je gemiddelde jaarinterest over 10.000€.
Voor de rest zijn de voorwaarden goed en werkt de informatica eens naar behoren.
afhandelen successie: €50/uur met een min. van €100
Dus als je beide rekeningen opent ben je voor een successie al 200€ kwijt, al ongeveer je gemiddelde jaarinterest over 10.000€.
Voor de rest zijn de voorwaarden goed en werkt de informatica eens naar behoren.