Einde gesjoemel spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Einde gesjoemel spaarboekjes
Ja want in de bijlage staat alle intresten die betrekking hebben op 2012
dus ook de intresten die gestort zijn eind december 2011 (door DB) ?
of bedoelen ze juist de intresten die gestort zijn in januari 2013 ? 

Zie:
roerende-voorheffing-belastingsaangifte ... ml#p153892" onclick="window.open(this.href);return false;
roerende-voorheffing-belastingsaangifte ... ml#p153892" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je werkpaard.
einde van het frauderen met spaarboekjes
Eindelijk gaan ze die vuile fraudeurs met hun spaarboekjes aanpakken
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131212_055" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.standaard.be/cnt/dmf20131212_055" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: einde van het frauderen met spaarboekjes
Ben benieuwd wat dit gaat opbrengen.
uiteindelijk is de kostrpijs 1880 euro x 15% een kleine 300 euro dus. En dan kan men bv 40 spaarboekjes toch aanhouden.
Denk dat de fiscus méér vragen zou stellen bij het vermogen dat sommige mensen hebben op spaarboekjes, dan die 300 euro per spaarboekje die ze daarmee zouden winnen of verliezen.
maw een loonslaaf die door op de beurs te zitten 2 miljoen euro bijeenkrijgt. Kan lastige vragen vermijden door geen enkele vrijstelling rv aan te vragen.
Indien hij/zij het grootste deel van het vermogen in aandelen heeft gestoken, dan zal het nadeel nog wel dik meevallen en gaat ons Koentje op zijn bakkes.
Wie weet gaat er nog meer geld naar fiscale paradijzen dan.
Ik denk dat vele mensen de annonimteit die vrijstelling rv wel waard is, en bovendien klopt er dan nog eens iets niet met "Europa", want niet inwoners kunnen niet van die vrijstelling genieten
Denk dat de fiscus méér vragen zou stellen bij het vermogen dat sommige mensen hebben op spaarboekjes, dan die 300 euro per spaarboekje die ze daarmee zouden winnen of verliezen.
maw een loonslaaf die door op de beurs te zitten 2 miljoen euro bijeenkrijgt. Kan lastige vragen vermijden door geen enkele vrijstelling rv aan te vragen.
Indien hij/zij het grootste deel van het vermogen in aandelen heeft gestoken, dan zal het nadeel nog wel dik meevallen en gaat ons Koentje op zijn bakkes.
Wie weet gaat er nog meer geld naar fiscale paradijzen dan.
Ik denk dat vele mensen de annonimteit die vrijstelling rv wel waard is, en bovendien klopt er dan nog eens iets niet met "Europa", want niet inwoners kunnen niet van die vrijstelling genieten
Laatst gewijzigd door paul op 13 december 2013, 07:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Euh hoe krijg je 2 miljoen door op de beurs te zitten? Is daar een handleiding van?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Schandalig dat ze alsnog de mogelijkheid geven om het verborgen te houden. Wie ettelijke tien alle miljoenen illegaal in bezit heeft zal zonder probleem de vrijstelling graag genoeg opgeven...
uiteraardJanusBananus schreef:Schandalig dat ze alsnog de mogelijkheid geven om het verborgen te houden. Wie ettelijke tien alle miljoenen illegaal in bezit heeft zal zonder probleem de vrijstelling graag genoeg opgeven...
normaal doet men daar minstens 30 jaar over, en moet en eventueel ook wat met "opties" werkenJhn schreef:Euh hoe krijg je 2 miljoen door op de beurs te zitten? Is daar een handleiding van?
Wie weet hoopt Koen stiekem om door die maatregelen niet meer verkozen te worden, en dat hij zo 4 jaar loon kan incasseren als brugpensioen
excuses ivm de copyright
Stel me soms de vraag of al die berichtgeving ivm de IMF-tax, hogere RV ed niet enkel is om de mensen aan te zetten om te consumeren ipv te sparen. Op zerohedge gaat het nu al bijna één jaar over het ineenstorten vh systeem, het einde vd euro, de Amerikaanse economie waarvan de cijfers niet juist zijn, het einde vd tapering, enz....
Ondertussen gaat alles gewoon verder, of heb ik het mis ?

Stel me soms de vraag of al die berichtgeving ivm de IMF-tax, hogere RV ed niet enkel is om de mensen aan te zetten om te consumeren ipv te sparen. Op zerohedge gaat het nu al bijna één jaar over het ineenstorten vh systeem, het einde vd euro, de Amerikaanse economie waarvan de cijfers niet juist zijn, het einde vd tapering, enz....
Ondertussen gaat alles gewoon verder, of heb ik het mis ?
Ik zie eigenlijk niet echt het probleem; Normaal moet je het betalen eens je vrijstelling overschrijdt. Wie niet betaalt, fraudeert. En wie fraudeert, zet de eerlijke mensen in het zak. Dus hupla, dat ze er maar snel mee beginnen.
Of dat ze vrijstelling afschaffen, Europa wil dat toch. Meteen ook gedaan met die belachelijke formules van spaarboekjes.
Of dat ze vrijstelling afschaffen, Europa wil dat toch. Meteen ook gedaan met die belachelijke formules van spaarboekjes.