berekenen prognose reserve VAPZ
TIP
Kies voor het hoogste rendement vergelijk alle VAPZ aanbieders
berekenen prognose reserve VAPZ
Ik heb hier een vrij technische vraag.
ik was mijn pensioenfiche van mijn VAPZ van 2012 aan het bekijken en zie daar een "prognose reserve" staan. ik zou graag begrijpen hoe dat men die reserve berekent.
enkele gegevens: premie in 2012, 1031,86 €
looptijd 28 jaar
jaarlijks rendement: 0% intrest +3.5% winstdeling
beheerskosten 0,75€ per maand en 0.01% op de reserve per jaar
instapkost: 0,6€/storting
Heeft er iemand een formule voor?
ik was mijn pensioenfiche van mijn VAPZ van 2012 aan het bekijken en zie daar een "prognose reserve" staan. ik zou graag begrijpen hoe dat men die reserve berekent.
enkele gegevens: premie in 2012, 1031,86 €
looptijd 28 jaar
jaarlijks rendement: 0% intrest +3.5% winstdeling
beheerskosten 0,75€ per maand en 0.01% op de reserve per jaar
instapkost: 0,6€/storting
Heeft er iemand een formule voor?
Re: berekenen prognose reserve VAPZ
Birgit,
ik kan je een simulatie maken, rekening houdend met alle parameters.
is zeer moeilijk zelf te programeren, wegens kosten, samengestelde interest, stortingen over de tijd enz. Weet ook dat het gewaarborgde rendement altijd kan veranderen , en dus niet vastkigt voor de toekomstige stortingen, plus het feit dat men altijd veronderstellingen moet maken mbt de winstdeelname.
Maw je moet ergens aanvoelen wat een lange termijnrendement zou kunnen zijn van het achterliggende fonds.
Maar dit alles is mogelijk, en dan kan je tamelijk nauwkeurig aanvoelen wat het verwachte en mogelijke eindresultaat zal zijn.
Ik doe dat vaak..
ik kan je een simulatie maken, rekening houdend met alle parameters.
is zeer moeilijk zelf te programeren, wegens kosten, samengestelde interest, stortingen over de tijd enz. Weet ook dat het gewaarborgde rendement altijd kan veranderen , en dus niet vastkigt voor de toekomstige stortingen, plus het feit dat men altijd veronderstellingen moet maken mbt de winstdeelname.
Maw je moet ergens aanvoelen wat een lange termijnrendement zou kunnen zijn van het achterliggende fonds.
Maar dit alles is mogelijk, en dan kan je tamelijk nauwkeurig aanvoelen wat het verwachte en mogelijke eindresultaat zal zijn.
Ik doe dat vaak..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.