Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Evi Bank - gaan jullie klant worden? Ervaringen?
Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen dat Argenta moeilijk doet...
Zou dat kunnen ?
Zou dat kunnen ?
Ik heb vandaag om 8u30 een overschrijving ingebracht naar KBC, dus zal iets laten weten als het aangekomen is.Vaganzza schreef:Ik kreeg nog volgende vraag:
Zijn er al mensen die op 11/12/13 geld overgeschreven hebben naar hun tegenrekening (ik vermoed bij wijze van test) en waarbij het geld vrijdag ook nog niet op de tegenrekening stond?
Dit dacht ik ook. Maar dit was vroeger zo met de klassieke belgische overschrijvingen. Nu met de Europese overschrijvingen zou dit tot 3 werkdagen mogen duren. Heb dit verhaal ook via Rabo vernomen toen er problemen waren met vertragingen.Vaganzza schreef:Meer dan 1 werkdag mag niet. Dat werd wettelijk bepaald. De persoon in kwestie heeft zijn Keytrade zichtrekening aan de Evi rekening gelinkt en dan zou het ook nog kunnen dat het geld vrijdag toegekomen is, maar dat Keytrade nog een dag extra "nodig heeft" om te verwerken. Dat was ook zo bij de opstart van - ik dacht - MoneYou. Dan moet dat geld er morgen wel opstaan om mijn redenering te doen kloppen.jv1 schreef:Ik heb gevraagd hoe ze hun inkomende en uitgaande overschrijvingen verwerken en of dit in batch of online gebeurt maar krijg standaard antwoord dat overschrijving 1 tot 3 dagen duurt.
Dank U Europa. We gaan er nog eens op achteruit.
Die persoon heeft mij opnieuw gecontacteerd en het geld staat op zijn Keytrade rekening. Bij Keytrade zit dus net hetzelfde probleem als bij MoneYou en NIBC in het begin. Na een paar weken werd dit opgelost waardoor je op dezelfde dag geld kan versluizen. Die persoon ging mij verder op de hoogte houden want heeft vandaag opnieuw overgeschreven bij wijze van test.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Zou dit niet de "minimumwetgeving" zijn en dat België mag afwijken door strenger te zijn? Of hebben ze dat hier niet toegepast? Want dat zou idd een achteruitgang betekenen, zeker als je weet dat het op enkele seconden gefixed kan zijn...jv1 schreef:Dit dacht ik ook. Maar dit was vroeger zo met de klassieke belgische overschrijvingen. Nu met de Europese overschrijvingen zou dit tot 3 werkdagen mogen duren.
Het is maximum 1 dag binnen Europa
De Europese overschrijving en het Europese overschrijvingsformulier
De Europese overschrijving lijkt nog steeds heel goed op een klassieke binnenlandse overschrijving.
Overschrijvingen tussen Belgische rekeningen zijn maximum 1 bankwerkdag onderweg, grensoverschrijdende Europese overschrijvingen maximum 3 bankwerkdagen.
Geen aanrader.
Rekening geopend, maar kan niet gekoppeld worden aan mijn tegenrekening.
Aan telefoon haken ze gewoon in.
Triestig.
Rekening geopend, maar kan niet gekoppeld worden aan mijn tegenrekening.
Aan telefoon haken ze gewoon in.
Triestig.
Browser = Internet Exploreranonymous schreef:Toch raar. Ik heb het gehele proces op de eerste dag volledig doorlopen en de activatie was rond op minder dan 1 dag: 's Morgens geregistreerd en storting gedaan, 's avonds bericht dat de rekening actief was.
Jodo, Ik heb net geprobeerd op de site, en kan zonder problemen voorbij de stap, waarop jij blokkeert.
Welke browser gebruik je?
Vandaag opnieuw geprobeerd met eID-lezer. Gegevens lezen bleef maar duren ondanks eID viewer perfect werkt.
Chat = coming soon. Service
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Momenteel nog niets toegekomen... (1 dag en 3 uur na de overschrijving)anonymous schreef:Ik heb vandaag om 8u30 een overschrijving ingebracht naar KBC, dus zal iets laten weten als het aangekomen is.Vaganzza schreef:Ik kreeg nog volgende vraag:
Zijn er al mensen die op 11/12/13 geld overgeschreven hebben naar hun tegenrekening (ik vermoed bij wijze van test) en waarbij het geld vrijdag ook nog niet op de tegenrekening stond?
Het geld is ondertussen aangekomen.
Dus we kunnen bij deze bank stellen dat normaal in de VM overgeschreven = volgende werkdag bij de andere bank (behalve bij Keytrade). Zou je nog eens kunnen testen door op verschillende ogenblikken wat geld over te schrijven? Bv. eens vlak voor 16u - 17u - ... ? Dan kan ik dat aanvullen in dit topic:
laatste-verwerking-van-de-dag-per-bank-t11958.html" onclick="window.open(this.href);return false;
laatste-verwerking-van-de-dag-per-bank-t11958.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De persoon (die eerder mij ook al gecontacteerd had) heeft bevestigd dat de 2 nieuwe testoverschrijvingen van gisteren aangekomen zijn. De laatste werd om 16u ingegeven. Ik heb die persoon gevraagd om verder te testen met latere uren, misschien kan jij dat ook doen? Voorlopig zal ik 16u aangeven in het topic.
Ik zal toch bij KBC blijven. ( START2SAVE REKENING)
Voor die 0.10% meer vind ik het de moeite niet.
En de rente kan bovendien kan de rente ook zakken bij EVI.
( Zie maar naar NIBC)
Top van 2012 maar blijkbaar niet van 2013
Voor die 0.10% meer vind ik het de moeite niet.
En de rente kan bovendien kan de rente ook zakken bij EVI.
( Zie maar naar NIBC)
Top van 2012 maar blijkbaar niet van 2013
Tja, bij die start2save van KBC zit je dan wel met een Max. Overschrijving van 500€ per maand..
Eer je dan een bedrag van bvb 20.000€ overgeboekt hebt zit je reeds 3 jaar verder..
Voor een beginnend spaarder is het wel een oplossing natuurlijk.
Eer je dan een bedrag van bvb 20.000€ overgeboekt hebt zit je reeds 3 jaar verder..
Voor een beginnend spaarder is het wel een oplossing natuurlijk.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb pas een Start2Save open gedaan, ik had al mooi bedrag bijeen gespaard bij Rabobank, maar ga nu elke maand 500 euro storten naar Start2Save. Als ik extra marge heb om te sparen kan je dat nog naar andere spaarrekening dragen, kwestie van spreiding. Enige nadeel is dat als je geen KBC zichtrekening (veel te duur) hebt, je niet via online-banking aan je geld kan, dan moet je naar de bank om geld te laten overschrijven. Ik vraag me dan wel af, wat voor KBC het meeste kost, elke Start2Save klant een digipass geven of de personeelkost voor loketbediende die klant moet helpen bij overboeken van spaargeld.
Tenzij je misschien digipass krijgt nadat je bepaald bedrag op je rekening hebt staan, dat moet ik eens navragen.
Tenzij je misschien digipass krijgt nadat je bepaald bedrag op je rekening hebt staan, dat moet ik eens navragen.