Favoriete aandelen voor 2014
TIP
Favoriete aandelen voor 2014
Mijn persoonlijke favoriete aandelen voor 2014 zijn:
in België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit Ageas, CFE, Exmar, KBC en EVS.
Andere koopwaardige aandelen NBB, Econocom, RealDolmen en Jensen-group,
buiten België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit TKH group, ING, Randstad, Arcelor Mittal en USG People.
Andere koopwaardige aandelen zijn PostNL, Ten Cate, Suez Environement en Socfinasia.
in België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit Ageas, CFE, Exmar, KBC en EVS.
Andere koopwaardige aandelen NBB, Econocom, RealDolmen en Jensen-group,
buiten België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit TKH group, ING, Randstad, Arcelor Mittal en USG People.
Andere koopwaardige aandelen zijn PostNL, Ten Cate, Suez Environement en Socfinasia.
Re: Favoriete aandelen voor 2014
Buiten BE: Al een tijdje zijwaarts aan het bewegen, na jaren van topprestaties: DIAGEO.
Whisky, Vodka, Gin, Guinness...
Te koop zowel in London als Parijs:
http://www.marketwatch.com/investing/St ... trycode=UK" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marketwatch.com/investing/St ... trycode=FR" onclick="window.open(this.href);return false;
Imo een goed aandeel voor je eigen portefeuille in de categorie: niet naar om te kijken.
Whisky, Vodka, Gin, Guinness...
Te koop zowel in London als Parijs:
http://www.marketwatch.com/investing/St ... trycode=UK" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marketwatch.com/investing/St ... trycode=FR" onclick="window.open(this.href);return false;
Imo een goed aandeel voor je eigen portefeuille in de categorie: niet naar om te kijken.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor mij (in willekeurige volgorde): Ageas, Ablynx, Galapagos, LVMH, Econocom, SBM offshore en Tessenderlo
Ablynx en Galapagos uiteraard meer risico dan de andere.
Ablynx en Galapagos uiteraard meer risico dan de andere.
Denk je dat we hier eerst nog rekening moeten houden met de aankomende verkiezingen ?Piper schreef:Mijn persoonlijke favoriete aandelen voor 2014 zijn:
Andere koopwaardige aandelen NBB
Als onze leiders er weer 500 dagen moeten over doen om een formatie te maken, zou de koers dan eerst nog ferm naar beneden kunnen gaan zoals in 2011 ?
Jozef, volgens mij niet.jozef schreef: Denk je dat we hier eerst nog rekening moeten houden met de aankomende verkiezingen ?
Als onze leiders er weer 500 dagen moeten over doen om een formatie te maken, zou de koers dan eerst nog ferm naar beneden kunnen gaan zoals in 2011 ?
De grote schrik ligt immers achter ons.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Umicore voor België
Accell group als Nederlands aandeel
Schnitzer Steel voor USA
Enel (green) italië
EDP RENOVÁVEIS portugal
Vestas wind NOR
kinnevik voor Zweden
Velcan Energy voor emerging
....
Tja ik zie een beetje groen achter mijn oren ;-)
Accell group als Nederlands aandeel
Schnitzer Steel voor USA
Enel (green) italië
EDP RENOVÁVEIS portugal
Vestas wind NOR
kinnevik voor Zweden
Velcan Energy voor emerging
....
Tja ik zie een beetje groen achter mijn oren ;-)
Qua contraire aandelen waar je kans maakt op één topper die al de rest doet vergeten:
Umicore, Delhaize (toch ook weer ver van de 52W high), Mobistar, Tessenderlo Chemie.
Umicore, Delhaize (toch ook weer ver van de 52W high), Mobistar, Tessenderlo Chemie.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Mijn favorieten voor 2014:
GDF Suez, een sterk ondergewaardeerd aandeel.
Shell, een achtergebleven aandeel ten opzichte van de andere oliemajors. Er treed ook een nieuwe CEO aan in 2014. Hopelijk zal dit zorgen voor positieve invloed op de koers, zoniet is het nog steeds een aandeel met een mooi dividend.
Ageas: Ik verwacht dat de stijgende trend zich zal doorzetten volgend jaar, zeker als er overnamenieuws komt en de cijfers op het zelfde elan doorgaan. Tegen eind 2014 zouden we toch rond de boekwaarde moeten kunnen noteren( circa 38.00 EUR).
Met vriendelijke groet,
Geblin
Shell, een achtergebleven aandeel ten opzichte van de andere oliemajors. Er treed ook een nieuwe CEO aan in 2014. Hopelijk zal dit zorgen voor positieve invloed op de koers, zoniet is het nog steeds een aandeel met een mooi dividend.
Ageas: Ik verwacht dat de stijgende trend zich zal doorzetten volgend jaar, zeker als er overnamenieuws komt en de cijfers op het zelfde elan doorgaan. Tegen eind 2014 zouden we toch rond de boekwaarde moeten kunnen noteren( circa 38.00 EUR).
Met vriendelijke groet,
Geblin
Het is maar een vraag, maar waarom is GDF Suez ondergewaardeerd.Geblin schreef:Mijn favorieten voor 2014:
Geblin
Boekwaarde van GDF is circa 25.40 EUR, de huidige koers is rond de 16.20 EUR. Het aandeel noteert dus met een korting van een 36% ten opzichte van de boekwaarde. Een mooie margin of safety.Darts schreef:Het is maar een vraag, maar waarom is GDF Suez ondergewaardeerd.Geblin schreef:Mijn favorieten voor 2014:
Geblin
Ook hebben ze een goeie balans ten opzichte van andere nutsbedrijven + regionale diversificatie. Een negatief punt is dat een lage of negatieve economische groei in europa wel zou kunnen zorgen voor een (tijdelijke) druk op de elektriciteitsprijzen en dus ook de winstgevendheid.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Heb je die boekwaarde gecorrigeerd voor goodwill en intangibles?Geblin schreef:
Boekwaarde van GDF is circa 25.40 EUR, de huidige koers is rond de 16.20 EUR. Het aandeel noteert dus met een korting van een 36% ten opzichte van de boekwaarde. Een mooie margin of safety.
Ook hebben ze een goeie balans ten opzichte van andere nutsbedrijven + regionale diversificatie. Een negatief punt is dat een lage of negatieve economische groei in europa wel zou kunnen zorgen voor een (tijdelijke) druk op de elektriciteitsprijzen en dus ook de winstgevendheid.
Met vriendelijke groet,
Geblin
@Poldermol: Ik denk het, mijn berekening dateert van in juli. Maar ik heb de slechte gewoonte om enkel het resultaat te noteren en niet de berekening . Mijn lijstje met aandelen dat ik volg bestaat uit een 50-tal aandelen dus ze allemaal wekelijks updaten is onbegonnen werk dus in het begin van de zomer maak ik daar werk van ( als ik echter wens over te gaan tot een aankoop berekenen ik als wel nog eens).
Voor GDF Suez zal ik normaal volgende week overgaan tot een aankoop dus ik zal het eens opnieuw berekenen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Voor GDF Suez zal ik normaal volgende week overgaan tot een aankoop dus ik zal het eens opnieuw berekenen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
No worries Geblin, ik was gewoon nieuwsgierig (en lui, dat geef ik grif toe). Ik stelde de vraag omdat ik persoonlijk altijd de intangibles verdisconteer, aangezien die waarde gewoon out of thin air gepulld wordt. Dan ben ik liever aan de conservatieve kantGeblin schreef:@Poldermol: Ik denk het, mijn berekening dateert van in juli. Maar ik heb de slechte gewoonte om enkel het resultaat te noteren en niet de berekening . Mijn lijstje met aandelen dat ik volg bestaat uit een 50-tal aandelen dus ze allemaal wekelijks updaten is onbegonnen werk dus in het begin van de zomer maak ik daar werk van ( als ik echter wens over te gaan tot een aankoop berekenen ik als wel nog eens).
Met vriendelijke groet,
Geblin
Mijn Belgische favorieten voor 2014 willekeurige volgorde:
Ageas, KBC, CFE, Barco, EVS, Tessenderlo, Delhaize.
Ageas, KBC, CFE, Barco, EVS, Tessenderlo, Delhaize.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Ik zou mijn geld inzetten op SBM Offshore, Ablynx en 2 gokjes op Thrombo en Tessenderlo