Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
denk eraan dat ze dividend volgend jaar gaan verlagen.chainy schreef:Ik twijfel over Cofinimmo.
Misschien koopwaardige optie?
Over 10 jaar is hun dividend met 20 % gedaald, dat van WDP met 30% gestegen.
ik verwacht dat op termijn hun investeringen in rusthuizen postief gaat zijn.
zelf blijf ik ver weg van de kantoren bevaks. Maar misschien is het nu het moment om voorzichtig terug in te stappen ?
tov de gedaalde rente hebben de bevaks nog een inhaalbeweging te maken.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, heb al WDP, maar wil nog een vastgoedbevak kopen.
Weet niet precies wat.
Enig voorstel?
Weet niet precies wat.
Enig voorstel?
In mijn geduldige buy&hold strategie zou ik nu kiezen tussen deze driechainy schreef:Zeezout, heb al WDP, maar wil nog een vastgoedbevak kopen.
Weet niet precies wat.
Enig voorstel?
WDP geeft nu verwacht rendement van 4,6% voor dividend 2014. Ik verwacht dat het daarna 3,75% per jaar gaat doorstijgen.
WEB geeft nu verwacht rendement van 4,6 % voor 2014 rekeninghoudend dat koepon er bijna afgaat, ik verwacht daarna stijging 3,25 %
Lease invest 4,5 % voor 2014 en daarna verwacht ik ook 3%+ stijging. Hun Focus op Retail Luxemburg bevalt me wel.
Met een limiet order wat onder de koers kun je soms prijs hebben als iemand een groot pakket wegdoet.
Cofinimmo geeft na de geplande dividend verlaging volgend jaar rendement 5,1 %, als dat de laatste dividend verlaging is ook niet slecht. Zelf denk ik dat het nog wel enkele jaren gaat duren voordat de nieuwe strategie resultaten gaat opbrengen.
Zolang de LT rente niet begint te stijgen naar 3 à 4 % lijken alle bevaks me interessant als defensief aandeel.
Ze hebben in verleden alle beursstormen steeds goed doorstaan.
succes ermee
benieuwd welke je gaat kiezen en waarom
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, WEB is dat Warehouse Estates?
Kan je een woordje uitleggen geven?
Vind weinig terug en alleen in het Frans.
Intrinsieke waarde, patrimonium, dividend, dividenddates?
Bij voorbaat hartelijk dank.
Kan je een woordje uitleggen geven?
Vind weinig terug en alleen in het Frans.
Intrinsieke waarde, patrimonium, dividend, dividenddates?
Bij voorbaat hartelijk dank.
WEB of warehouse estates belgium is een bevak opgericht door de familie Wagner. Ze kopen regelmatig bij.
Ze zijn vooral aktief in de regio Charleroi.
Charleroi is Charleroi met na- en voordelen. (eenvoudiger nieuwe projecten te starten, prijzen zijn lager, meer potentieel ?, …)
Ze zijn eerder voorzichtig : schuldgraad 28 % 98,5 % bezettingsgraad, degelijke huurders en lange termijn contracten. 65 commercieel, 25 industrieel en 10 % kantoor. In totaal 250 gebouwen.
Intrinsieke waarde stijgt jaarlijks nu van 40,11 naar 42,48.
Je kan je inschrijven voor de nieuwsbrief dan krijg je samen met de journalisten alle info in de mailbox. Merk nu dat de site vernieuwd is maar nu ééntalig FR. Vroeger basic tweetalig. Misschien komt het nog of misschien zien ze op tegen de vertaalkosten ? In de NL pers zal je niet veel info vinden.
Met een beurskapitalisatie van 173M maatje kleiner dan de meeste bevaks maar toch wel voldoende handel voor een doorsnee privé belegger.
Dividend zal net na Algemene vergadering 14 januari betaald worden. 2,43 netto. nooit verlaagd sinds start in 1998
Heb ze in 2006 eerste maal gekocht, nog wat bijgekocht later en meegedaan aan kapitaalverhogingen.
Of het nu het moment is om te kopen ? Weet ik niet
Interessant aandeel om te volgen ? Ja
Ze zijn vooral aktief in de regio Charleroi.
Charleroi is Charleroi met na- en voordelen. (eenvoudiger nieuwe projecten te starten, prijzen zijn lager, meer potentieel ?, …)
Ze zijn eerder voorzichtig : schuldgraad 28 % 98,5 % bezettingsgraad, degelijke huurders en lange termijn contracten. 65 commercieel, 25 industrieel en 10 % kantoor. In totaal 250 gebouwen.
Intrinsieke waarde stijgt jaarlijks nu van 40,11 naar 42,48.
Je kan je inschrijven voor de nieuwsbrief dan krijg je samen met de journalisten alle info in de mailbox. Merk nu dat de site vernieuwd is maar nu ééntalig FR. Vroeger basic tweetalig. Misschien komt het nog of misschien zien ze op tegen de vertaalkosten ? In de NL pers zal je niet veel info vinden.
Met een beurskapitalisatie van 173M maatje kleiner dan de meeste bevaks maar toch wel voldoende handel voor een doorsnee privé belegger.
Dividend zal net na Algemene vergadering 14 januari betaald worden. 2,43 netto. nooit verlaagd sinds start in 1998
Heb ze in 2006 eerste maal gekocht, nog wat bijgekocht later en meegedaan aan kapitaalverhogingen.
Of het nu het moment is om te kopen ? Weet ik niet
Interessant aandeel om te volgen ? Ja
Zeezout, bedankt.
Zal mijn huiswerk maken en 1 of 2 vastgoedbevaks kopen.
Zal mijn huiswerk maken en 1 of 2 vastgoedbevaks kopen.
Immobel en Montea? 't Is ook de moeite waard om die 2 te bestuderen.
immobel is geen bevak maar een gewoon aandeel zoals Atenor. (mogelijk wel interessant natuurlijk)Monrose schreef:Immobel en Montea? 't Is ook de moeite waard om die 2 te bestuderen.
Montea heb ik niet maar volg ik ligt in balans met Retail Estates die ik wel heb.
Ik weet niet of iemand dit al heeft aangehaald, maar Gert De Mesure heeft een mooi jaaroverzicht en prognoses gepubliceerd (prestatieoverzicht in pdf 2013), dat zeker de moeite is om te raadplegen:
http://www.gertdemesure.be/index.asp?Do ... st&langue=" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant is dat hij de beste koopmomenten aangeeft per bevek....
http://www.gertdemesure.be/index.asp?Do ... st&langue=" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant is dat hij de beste koopmomenten aangeeft per bevek....
Ik zag het ook al op de blog van vastgoedbevaks & certificaten: http://vastgoedcertificaten.blogspot.be ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is geen copy/paste: de blogger gaat nader in op de EPRA en internationale vergelijking van de prestaties van bevaks / REITs.
Het is geen copy/paste: de blogger gaat nader in op de EPRA en internationale vergelijking van de prestaties van bevaks / REITs.
MONTEA:
-PARTNERSHIP AGREEMENT WITH MG REAL ESTATE (DE PAEPE GROUP) FOR DEVELOPMENT OF THE “MG PARK DE HULST” SUSTAINABLE LOGISTICS PARK IN WILLEBROEK - TOTAL DEVELOPMENT POTENTIAL OF 150,000 M² OF LOGISTIC REAL ESTATE
- ACQUISITION OF A 13,000 M² LOGISTICS PLATFORM AT THE PORT OF GHENT THROUGH CONTRIBUTION IN KIND
- MONTEA PLANNING CAPITAL INCREASE OF EUR 6.47 MILLION THROUGH THE ISSUE OF NEW SHARES AS REMUNERATION FOR CONTRIBUTION IN KIND
- TWO NEW LEASE AGREEMENTS SIGNED: WITH GLOBIS NV (EREMBODEGEM) AND DHL SUPPLY CHAIN BELGIUM NV (MECHELEN)
cfr: http://www.montea.com/sites/montea/file ... elease.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitaal verhoging aan €29.30 per stuk
cfr: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 1-3131.art" onclick="window.open(this.href);return false;
-PARTNERSHIP AGREEMENT WITH MG REAL ESTATE (DE PAEPE GROUP) FOR DEVELOPMENT OF THE “MG PARK DE HULST” SUSTAINABLE LOGISTICS PARK IN WILLEBROEK - TOTAL DEVELOPMENT POTENTIAL OF 150,000 M² OF LOGISTIC REAL ESTATE
- ACQUISITION OF A 13,000 M² LOGISTICS PLATFORM AT THE PORT OF GHENT THROUGH CONTRIBUTION IN KIND
- MONTEA PLANNING CAPITAL INCREASE OF EUR 6.47 MILLION THROUGH THE ISSUE OF NEW SHARES AS REMUNERATION FOR CONTRIBUTION IN KIND
- TWO NEW LEASE AGREEMENTS SIGNED: WITH GLOBIS NV (EREMBODEGEM) AND DHL SUPPLY CHAIN BELGIUM NV (MECHELEN)
cfr: http://www.montea.com/sites/montea/file ... elease.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitaal verhoging aan €29.30 per stuk
cfr: http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 1-3131.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Montea:
De kapitaalverhoging werd vandaag succesvol onderschreven voor een bedrag van EUR 6.477.239,24 met de uitgifte van 221.066 nieuwe aandelen tegen een uitgifteprijs van EUR 29,30 per nieuw aandeel, wat overeenstemt met het 30-daags gemiddelde voorafgaand aan de datum van de inbrengovereenkomst gecorrigeerd met het geschatte bruto dividend van EUR 2,00 per aandeel voor het boekjaar eindigend per 31 december 2013.
Totaal aantal aandelen na de operatie: 6.808.962
De kapitaalverhoging werd vandaag succesvol onderschreven voor een bedrag van EUR 6.477.239,24 met de uitgifte van 221.066 nieuwe aandelen tegen een uitgifteprijs van EUR 29,30 per nieuw aandeel, wat overeenstemt met het 30-daags gemiddelde voorafgaand aan de datum van de inbrengovereenkomst gecorrigeerd met het geschatte bruto dividend van EUR 2,00 per aandeel voor het boekjaar eindigend per 31 december 2013.
Totaal aantal aandelen na de operatie: 6.808.962
tijdens de laatste "5 minuten" solden van Euronext gisteren nog wat WDP op de kop getikt aan 51,6.
nu iedereen staat te drummen om aandelen te kopen die in de lijstjes staan en die 6 maanden geleden voor het oprapen waren kunnen geduldige beleggers vastgoedbevaks inslaan.
nu iedereen staat te drummen om aandelen te kopen die in de lijstjes staan en die 6 maanden geleden voor het oprapen waren kunnen geduldige beleggers vastgoedbevaks inslaan.
Wat zijn de vooruitzichten voor 2014 in deze tak?
Iemand aanbevelingen?
Iemand aanbevelingen?
Voor een goed overzicht zie http://cms6.proximedia.com/files/62049/ ... 13_dec.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;Jhn schreef:Wat zijn de vooruitzichten voor 2014 in deze tak?
Iemand aanbevelingen?