Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
normaal als ik een overschrijving doe naar Rabobank staat dit er dezelfde dag op. Deze week ook al twee maal problemen gehad dat het niet dezelfde dag op de rekening stond. Gaat Rabo hier de grootbanken achterna? Wordt Rabobank na de lagere rentes nu ook nog traag of ging het hier om eenmalige problemen?
misschien kan de Rabo moderator hier enige uitleg over geven?
misschien kan de Rabo moderator hier enige uitleg over geven?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik begrijp die transacties allemaal niet.
Op kerst overgeschreven van belfius naar rabobank. Staat er nog steeds niet op.
Donderdagmorgen volgende overschrijvingen gedaan
Om 6u van crelan naar keytrade, stond er vrijdag om 16u op
Om 7u van fortuneo naar keytrade, stond er vrijdag rond 13u op
Om 8u van argenta naar keytrade, stond er vrijdag rond 10u op
Ik begrijp dan niet dat mijn eerste overschrijving nog steeds niet te zien is op rabobank.
Op kerst overgeschreven van belfius naar rabobank. Staat er nog steeds niet op.
Donderdagmorgen volgende overschrijvingen gedaan
Om 6u van crelan naar keytrade, stond er vrijdag om 16u op
Om 7u van fortuneo naar keytrade, stond er vrijdag rond 13u op
Om 8u van argenta naar keytrade, stond er vrijdag rond 10u op
Ik begrijp dan niet dat mijn eerste overschrijving nog steeds niet te zien is op rabobank.
2e kerstdag waren er geen interbancaire overschrijvingen. Die van Belfius zal dus, net zoals de andere banken, pas vrijdag vertrokken zijn. Alleen lukt het enkel bij Belfius niet om dat dezelfde dag aan de tegenbank te bezorgen...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ok beddankt, toch wel vreemd dat het de andere banken wel lukt
batchverwerking bij Keytrade gebeurt toch rond middernacht (of enkel uitgaande?). Normaal zou dit dan zaterdag op de rekening moeten gestaan hebben?Vaganzza schreef:Die van Belfius zal dus, net zoals de andere banken, pas vrijdag vertrokken zijn.
Argenta is wat betreft snelheid van overschrijvingen er dit jaar wel op vooruitgegaan. Overschrijving gedaan op vrijdag om 10u 30 en toegekomen bij Moneyou dezelfde dag om 15 uur.
Vroeger was dit pas de dag er na en werd dit in batch om 23 uur pas verwerkt
Vroeger was dit pas de dag er na en werd dit in batch om 23 uur pas verwerkt
-
- Newbie
- Contacteer:
heeft iemand een idee hoelang een verrichting van belfius naar axa in beslag neemt???
details: 2mogelijkheden...verstuurd van belfius op dinsdag avond of verstuurd op woensdag overdag vanuit belfius.
aangezien de donderdag een feestdag is komt dit dan op vrijdag aan??? of eventueel op zaterdag rekening houdens met het feit dat axa bank open is op zaterdagvoormiddag???
thx voor de info
details: 2mogelijkheden...verstuurd van belfius op dinsdag avond of verstuurd op woensdag overdag vanuit belfius.
aangezien de donderdag een feestdag is komt dit dan op vrijdag aan??? of eventueel op zaterdag rekening houdens met het feit dat axa bank open is op zaterdagvoormiddag???
thx voor de info
De laatste batch van Belfius is om 17u. Dus dinsdagavond of woendag overdag (tot 17u) maakt geen verschil. Het geld moet in dat geval vandaag bij Axa op de rekening staan. In het weekend worden nooit transacties verwerkt tussen banken.
-
- Newbie
- Contacteer:
het werd woensdag verstuurd dus met de feestdag van donderdag zal dit maar maandag zijn.
raar genoeg zij er vandaag wel andere transacties gebeurd...op een zaterdag
raar genoeg zij er vandaag wel andere transacties gebeurd...op een zaterdag
Vrijdag was geen bankholiday, dus moest gisteren verwerkt zijn. Wanneer werd het woensdag verstuurd? Na 17u want dat kan het wel verklaren. Interne verrichtingen binnen een bank worden wel (meestal) dagelijks verwerkt, ook in het weekend.
-
- Newbie
- Contacteer:
net de verklaring gekregen,door een fout stond de betaling klaar maar is het niet vertrokken. vertrekt vandaag vanuit belfius.
ik heb in maart een ongeveer zelfde geval gehad,ik had toen ook rond 9u00 bevestiging dat het die dag vertrok vanuit belfius,en de dag nadien stond het smorgens op mn axa-rekening. kan dit nu ook het geval zijn????
ik heb in maart een ongeveer zelfde geval gehad,ik had toen ook rond 9u00 bevestiging dat het die dag vertrok vanuit belfius,en de dag nadien stond het smorgens op mn axa-rekening. kan dit nu ook het geval zijn????
Van BNP naar Keytrade
Vrijdag om 16u. - > Zaterdag 16u30 nog niets ontvangen
Maar BNP durft wel eens een loopje te nemen met overschrijvingen. Vorige week (24 mei) een betaling ingesteld met uitvoeringsdatum 28 mei 2014 en blijkt dat de bank hem op 26 mei uitgevoerd heeft.
Maar BNP durft wel eens een loopje te nemen met overschrijvingen. Vorige week (24 mei) een betaling ingesteld met uitvoeringsdatum 28 mei 2014 en blijkt dat de bank hem op 26 mei uitgevoerd heeft.
Bij geen enkele Belgische bank zal een verrichting ingevoerd vanaf 16 uur dezelfde dag bij de derde bank terechtkomen ... en op zaterdag al helemaal niet.Kevva schreef:Van BNP naar Keytrade
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
In vergelijking met vorig jaar is er bij (sommige = de door mij gebruikte) Belgische banken al heel wat verbeterd;
Een voorbeeld uit de praktijk: donderdag een overschrijving van Moneyou naar Recordbank naar MeDirect; alles netjes geboekt op dezelfde dag (donderdag) ...
Straks halen de Belgen Thailand nog in: daar kan een overschrijving van de ene bank naar de andere binnen enkele muisklikken gerealiseerd worden (geboekt en bijgewerkt).
Een voorbeeld uit de praktijk: donderdag een overschrijving van Moneyou naar Recordbank naar MeDirect; alles netjes geboekt op dezelfde dag (donderdag) ...
Straks halen de Belgen Thailand nog in: daar kan een overschrijving van de ene bank naar de andere binnen enkele muisklikken gerealiseerd worden (geboekt en bijgewerkt).
Ooit was "Europa" een mooi project!
-
- Newbie
- Contacteer:
quick question: ik verwacht een betaling die vertrok vanuit VDK,ikzelf zit bij AXA... alle vorige betalingen stonden er 1dag later op.
nu is die betaling pas vandaag vertrokken en aangezien beiden de zaterdag open zijn vroeg ik mij af of de kans bestaat dat de betaling er morgen zaterdag op staat of dat dit toch tot maandag zal duren.
thanks
nu is die betaling pas vandaag vertrokken en aangezien beiden de zaterdag open zijn vroeg ik mij af of de kans bestaat dat de betaling er morgen zaterdag op staat of dat dit toch tot maandag zal duren.
thanks