België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: België krijgt een nieuwe internetbank: MeDirect
Ik nam er een termijnrekening voor een beperkt bedrag om eens binnen te kijken...volgende ervaring:
- inloggen is omslachtig (vele veiligheidsvragen)
- eenmaal binnen is het wat wennen
- voorlopig maar weinig me gekende obligaties (Vlaamse bedrijven nog niet gevonden)
- kosten voor handelen zijn zeer laag
- klantendienst belt zelf op als je iets raars doet op de site
- fondsen heb ik niet bekeken (geen interesse hierin)
- inloggen is omslachtig (vele veiligheidsvragen)
- eenmaal binnen is het wat wennen
- voorlopig maar weinig me gekende obligaties (Vlaamse bedrijven nog niet gevonden)
- kosten voor handelen zijn zeer laag
- klantendienst belt zelf op als je iets raars doet op de site
- fondsen heb ik niet bekeken (geen interesse hierin)
Laatste post is van 15 /10.
Ondertussen zijn we 2 maand verder.
Iemand nog ervaringen mee, positief - negatief ?
Ik deed vandaag een mail om een termijnrekening op 2 namen te openen, want dit gaat niet via de site.
Ondertussen zijn we 2 maand verder.
Iemand nog ervaringen mee, positief - negatief ?
Ik deed vandaag een mail om een termijnrekening op 2 namen te openen, want dit gaat niet via de site.
Een eerste beoordeling heeft ook nog niemand geschreven. Blijkbaar lopen de spaargidsers niet warm voor deze matese bank.
De grootste struikelblok voor mij is de 3 maanden vooropzeg van hun spaarrekening!
En ik zal nie de enigste zijn die deze mening heeft.
De grootste struikelblok voor mij is de 3 maanden vooropzeg van hun spaarrekening!
En ik zal nie de enigste zijn die deze mening heeft.
Ook het feit dat het een Maltese bank betreft die onder het Maltese garantiesysteem valt, zal voor velen een drempel te ver zijn...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Laat staan dat het een niet-gereglementeerde spaarrekening is..
Zo erg is da toch nie vind ik, nu hebben ze de hoogste netto basisrente van allemaal in de huidige spaarlijst.
En geen gesukkel met een getrouwheidspremie Das pas zalig
En geen gesukkel met een getrouwheidspremie Das pas zalig
Tja, ik heb het idee dat het ontbreken van een GP zorgt dat de basisrente ook minder is dan die anders zou zijn. Vergelijk de hoogste rente van een spaarrekening in Nederland maar eens met de Belgische spaarrekeningen.
Bij Medirect kan je termijnrekeningen openen in usd of bpond, waarom zou je dat doen?
Is dat nu interessant?
Edit: verder zie ik een termijnrekening van 5 jaar wel zitten, iemand ervaring mee?
Wat is de min inleg?
Is dat nu interessant?
Edit: verder zie ik een termijnrekening van 5 jaar wel zitten, iemand ervaring mee?
Wat is de min inleg?
Laatst gewijzigd door Jhn op 19 december 2013, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Een vergelijking van de termijnrekeningen/kasbons kan je hier vinden: https://www.spaargids.be/sparen/termijn ... sbons.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de MeDirect termijnrekeningen is er geen minimuminleg.
Voor de MeDirect termijnrekeningen is er geen minimuminleg.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Volgens onderstaande artikels zou, hoewel de hoeveelheid spaargeld in de Maltese bankensector 8 keer het Maltese bbp bedraagt, de Maltese bankensector toch relatief veilig zijn.
http://www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schulden ... ende.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 278274.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook maakt Mediterranean Bank deel uit van een Europese bankgroep.
http://www.trouw.nl/tr/nl/7964/Schulden ... ende.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... 278274.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook maakt Mediterranean Bank deel uit van een Europese bankgroep.
Akkoord, maar is MeDirect een odnerdeel van een buitenlandse moederholding?
https://www.spaargids.be/sparen/medirec ... nsief.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Medirect gaat tegen de huidige dalende trend in op de spaarmarkt en verhoogt zijn basisrente tot 2,1 % netto!
Wie gaat in op dit aanbod??
Weet iemand of malta eigenlijk tot de eurozone behoort?
Medirect gaat tegen de huidige dalende trend in op de spaarmarkt en verhoogt zijn basisrente tot 2,1 % netto!
Wie gaat in op dit aanbod??
Weet iemand of malta eigenlijk tot de eurozone behoort?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
In het artikel staat:
Peter Van Heeke, general manager van Medirect, licht de rentestijging toe: "De wijziging van de spaarrente op de ME3 Spaarrekening is een antwoord op de groeiende behoefte van de Belg naar beter rendement, alsook naar een eenvoudiger product. Onze producten bieden nu de hoogste tarieven in de Belgische markt.”
Groeiende behoefte van de belg naar beter rendement
Aangezien er maar heel weinig mensen op deze spaarrekening inschrijven lijkt me da wa tegenstrijdig!
Of zouden ze de rente verhoogt hebben om meer klanten te trekken
Blijkbaar verkiest de spaargidser veiligheid en directe beschikbaarheid boven rendement.
Peter Van Heeke, general manager van Medirect, licht de rentestijging toe: "De wijziging van de spaarrente op de ME3 Spaarrekening is een antwoord op de groeiende behoefte van de Belg naar beter rendement, alsook naar een eenvoudiger product. Onze producten bieden nu de hoogste tarieven in de Belgische markt.”
Groeiende behoefte van de belg naar beter rendement
Aangezien er maar heel weinig mensen op deze spaarrekening inschrijven lijkt me da wa tegenstrijdig!
Of zouden ze de rente verhoogt hebben om meer klanten te trekken
Blijkbaar verkiest de spaargidser veiligheid en directe beschikbaarheid boven rendement.
Spaargeld bij MeDirect valt onder het Maltees waarborgfonds. Malta heeft iets meer dan 400.000 inwoners. Stel dat 100.000 spaarders elk 100.000 euro bij MeDirect sparen dan is dat samen 10 miljard euro. Als MeDirect omvalt moet iedere Maltees dus 25.000 euro ophoesten om alle spaarders te vergoeden. Ofwel zien die spaarders dan niets van hun geld terug ofwel komt er revolutie op Malta.