spaarrekening
spaarrekening
Kan ik rechtstreeks overschrijven van de spaarrekening naar een andere rekening of moet dit eerst op een zichtrekening bij Rabo geplaatst worden(zoals bij argenta) voor men naar die andere rekening kan overschrijven (externe bank)
Thx
Thx
Re: spaarrekening
Je kan nooit van je spaarrekening rechtstreeks overschrijven naar ergens anders zonder via je vaste zichtrekening te passeren. Dit is wettelijk vast gelegd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het kan wel, met die beperking ENKEL van de eigen rekening naar een andere EIGEN rekening.
Het zou wel kunnen dat het niet automatisch bij elke bank zou lukken, maar dat is de enige uitzondering die de wetgeving WEL toelaat.
Het zou wel kunnen dat het niet automatisch bij elke bank zou lukken, maar dat is de enige uitzondering die de wetgeving WEL toelaat.
als je geen vaste zichtrekening hebt, maar enkel een termijn rekening bijvoorbeeld,,kan de bank een tijdelijke zichtrekening openen, welke enkel dienstig is voor de transaktie (overschrijving ) welke je wil doen. Als de overschrijving dan is uitgevoerd, wordt die tijdelijke rekening terug afgesloten... Ik weet niet of dit online kan geregeld worden( ik heb het verschillende keren gedaan,maar dan wel terplaatse in het kantoor )
Ok Bedankt.
Ben dus verplicht ook een zichtrekening te openen om mijn geld terug te kunnen opnemen, deze zichtrekening zal uiteindelijk bijna nooit gebruikt worden, hopelijk is deze dan ook gratis, want anders betaal je een heel jaar kosten voor niets.
Ben dus verplicht ook een zichtrekening te openen om mijn geld terug te kunnen opnemen, deze zichtrekening zal uiteindelijk bijna nooit gebruikt worden, hopelijk is deze dan ook gratis, want anders betaal je een heel jaar kosten voor niets.
De zichtrekening bij Rabo internet is gratis. Ik gebruik die ook alleen maar om transacties tussen verschillende banken uit te voeren. Trouwens bij het openen van een Rabo spaarrekening is het openen van een zichtrekening verplicht.
Bij alle (denk ik toch) internetbanken is dit zo.
Bij alle (denk ik toch) internetbanken is dit zo.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
De zichtrekening is inderdaad helemaal gratis en er hoeft ook helemaal geen geld op te staan.
Veel van onze klanten hebben een zichtrekening waarop 0 euro staat, en enkel wanneer ze geld van hun spaarrekening willen afhalen schrijven ze het eerst over van de spaar- naar de zichtrekening, en onmiddellijk daarna naar hun rekening bij een andere bank. Dat lijkt een nutteloze stap, maar is wettelijk bepaald: een spaarrekening mag immers niet gebruikt worden als betaalinstrument. Daarvoor moet de zichtrekening worden gebruikt.
Het alternatief daarvoor is, zoals ook al eerder aangegeven door paul, te werken met een vaste tegenrekening bij een andere bank voor het afhalen van geld van de spaarrekening. In dat geval moet er geen extra tussenstap worden uitgevoerd, maar het beperkt wel de mogelijkheden. Met de gratis Rabo Zichtrekening kan u immers ook betalingen ten gunste van derden uitvoeren, zonder dat u moet wachten tot het geld eerst bij uw andere bank is toegekomen. Dat kan behoorlijk wat tijdswinst opleveren bij het uitvoeren van een dringende betaling.
Veel van onze klanten hebben een zichtrekening waarop 0 euro staat, en enkel wanneer ze geld van hun spaarrekening willen afhalen schrijven ze het eerst over van de spaar- naar de zichtrekening, en onmiddellijk daarna naar hun rekening bij een andere bank. Dat lijkt een nutteloze stap, maar is wettelijk bepaald: een spaarrekening mag immers niet gebruikt worden als betaalinstrument. Daarvoor moet de zichtrekening worden gebruikt.
Het alternatief daarvoor is, zoals ook al eerder aangegeven door paul, te werken met een vaste tegenrekening bij een andere bank voor het afhalen van geld van de spaarrekening. In dat geval moet er geen extra tussenstap worden uitgevoerd, maar het beperkt wel de mogelijkheden. Met de gratis Rabo Zichtrekening kan u immers ook betalingen ten gunste van derden uitvoeren, zonder dat u moet wachten tot het geld eerst bij uw andere bank is toegekomen. Dat kan behoorlijk wat tijdswinst opleveren bij het uitvoeren van een dringende betaling.
aan allen , bedankt voor de informatie