Favoriete aandelen voor 2014
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Favoriete aandelen voor 2014
Delhaize was in 2013 reeds 1 vd grootste stijgers vd bel20
LOL, dat post je wel net op de juiste dag zeg!gpv1 schreef:Extreem ondergewaardeerde aandelen met fors stijgingspotentieel in 2014:
België: Delhaize
USA: Oracle
Ierland: Total Produce
![Lips Sealed :-X](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/lipsrsealed.gif)
Delhaize, zonder reden -4%.
Goud heeft misschien wel dieptepunt bereikt.
Wat denken jullie, of nog afblijven?
Voorts, in wat kan je best beleggen voor goud.
Beste dan een ETF of bv Harmony op de Brusselse beurs of?
Sinds vandaag ben ik ook aandeelhouder van Van de Velde.
Kijk al uit naar het jaarverslag, hopelijk veel foto's.
Kijk al uit naar het jaarverslag, hopelijk veel foto's.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Goud is van oudheers "een zeer moeilijke belegging" om correct in te schatten.Micha3 schreef:Goud heeft misschien wel dieptepunt bereikt.
En zeker ook niet zonder risico's. Dat heeft 2013 wel voldoende bewezen.
Fien,Fientje schreef:Mijn portefeuille bestaat momenteel zelfs uit slechts 5 aandelen, met Delhaize als twijfelgeval. Voornamelijk Tubizes, holding boven ucb. Als je naar het recente koersverloop van ucb kijkt, rekening houd met hun winstvooruitzichten (iets van een 2,5€/A), dan heb ik een 'vermoeden' van maneuvers in het donker. Dan zit ik met mijn Tubizes op rozen. En als het niet zo is, de onderwaardering ligt nog iets boven het gemiddelde van het laatste half jaar. Het bekijken waard.
Voorts EVS, omlaag gedonderd na uitspraken van de nieuwe CEO, terecht m.i., er gaat nogal wat geld verloren aan een dalende winstmarge (of sneller groeiende kosten dan omzet, 't is maar hoe je het bekijkt). Goede vooruitzichten, slecht weinig gestegen over heel het jaar 2013, maar moet echt meer omzet draaien dan nu verwacht wordt om serieus te klimmen. Wat wel in het voordeel spreekt is de algemene beursstijging van vorig jaar, die dus bijna volledig aan EVS voorbijgegaan is, ondanks de recente klim uit het dal. Hieruit kan je afleiden dat beleggers terug hogere kw aanvaarden, en is EVS dus een achterblijvertje.
En dan nog een laatste vaststelling: Op het blauwe forum staan bijna voortdurend vanboven: Nyrstar, Ablynx, Thrombogenix, Gold Fields en nog zo'n reeks, allemaal grootste dalers van 2013. Info plukken op een forum kan dus echt dodelijk zijn voor de portefeuille. Het blijft een probleem dat de grootste roepers niet altijd gelijk hebben, laat staan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Is een dure les geweest voor mij.
Een 2de vaststelling in dit verband is dat je in je achterhoofd toch rekening houdt met wat je leest. Er is altijd beïnvloeding. Zij het door een goede indruk, zij het door persoonlijke antipathieën. Ben er nog niet achter hoe je dat helemaal uitschakelt, maar het is wel nodig.
Je moet het kaf van het koren scheiden.
Ik weet ondertussen welke leden met kennis van zaken spreken en welke niet.
Mensen zoals Piper en Zeezout behoren tot mijn all-time-favourites.
- Higherdemon
- Jr. Member
- Contacteer:
Welke dividend aandelen zouden jullie nu kopen?
Mijn top 5 in deze subcategorie Ageas, Exmar, EVS, Socfinasia en NBB.Higherdemon schreef:Welke dividend aandelen zouden jullie nu kopen?
EVS wel liefst bij koerszwakte.
P.S.: Socfinasia noteert op Luxemburg, maar daar is op holdings geen Luxemburgse roerende voorheffing te betalen. Dus investeerders betalen enkel 25% Belgische roerende voorheffing. Orders zijn bij de meeste brokers wel enkel telefonisch door te geven.
Bedrijven met te veel cash. Ageas & Ahold.
Mijn huidige positie:
Ageas
Axa
KBC
KBC Ancora
En dan plaats ik hier nog een paar letters want naar het schijnt moet mijn eerste bericht op dit forum langer zijn omwille van de automatische bescherming tegen SPAM.
Ageas
Axa
KBC
KBC Ancora
En dan plaats ik hier nog een paar letters want naar het schijnt moet mijn eerste bericht op dit forum langer zijn omwille van de automatische bescherming tegen SPAM.
Haruspex schreef:Mijn huidige positie:
Ageas
Axa
KBC
KBC Ancora
Alleen maar financiële waarden?
Geen verdere diversificatie?
Neen.
Theoretisch gezien een grote fout maar ik vind het gezien de huidige omstandigheden een verantwoorde gok. Want het blijft onzeker. Zit er al wel een tijdje in dus dat maakt dat de zenuwen minder zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
Theoretisch gezien een grote fout maar ik vind het gezien de huidige omstandigheden een verantwoorde gok. Want het blijft onzeker. Zit er al wel een tijdje in dus dat maakt dat de zenuwen minder zijn, als je begrijpt wat ik bedoel.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Een gok is enkel "verantwoord" indien je het geld niet nodig hebt en bereid bent alles te verliezen omdat een gok per definitie onzeker is ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Zeker en vast juist.
Toch heb ik mijn redenen om te blijven zitten. Het zijn sterke bedrijven.
Trouwens, de verzekeringssector doet het deze jaren heel goed.
Ik blijf dus zitten tot ik een schoon lapke grond kan kopen.
Toch heb ik mijn redenen om te blijven zitten. Het zijn sterke bedrijven.
Trouwens, de verzekeringssector doet het deze jaren heel goed.
Ik blijf dus zitten tot ik een schoon lapke grond kan kopen.