Favoriete aandelen voor 2014
TIP
Re: Favoriete aandelen voor 2014
@Haruspex.
Haha, groot gelijk! Vandaag weer kassa kassa voor u zo te zien.
Kzou wel opletten voor moest er dit jaar een correctie op de beurs komen, zou het wel eens snel kunnen gaan.
Maar daar ben je waarschijnlijk wel voor op je hoede..
Kzou wel opletten voor moest er dit jaar een correctie op de beurs komen, zou het wel eens snel kunnen gaan.
Micha3, een correctie kan altijd en daar ben ik in feite ook niet bang van.Micha3 schreef:@Haruspex.
Alleen voor crashes en trendommekeren welke ik persoonlijk niet verwacht.
Als er echter een correctie zou volgen, zullen mijn inziens echter wel alle aandelen geraakt worden en niet alleen de financiële waarden.
mijn favorieten en daadwerkelijk effecten in PF zijn :
Ablynx al 1 jaartje nu , veel potentieel
Galapagos , ook veel potentieel plus geruchten van Amerikaanse overname
Arcelormittal , ondergewaardeerd bedrijf + aantrekken van de economie ( let wel ik spreek nog niet of tewerkstelling ! )
Helaas niet in PF maar ook favoriet voor 2014 Ageas , mooie rit meegemaakt in 2013 , hebben nog veel om naar boven toe te werken , maar staan tegenwoordig een beetje te hoog om aan te kopen ...
Ablynx al 1 jaartje nu , veel potentieel
Galapagos , ook veel potentieel plus geruchten van Amerikaanse overname
Arcelormittal , ondergewaardeerd bedrijf + aantrekken van de economie ( let wel ik spreek nog niet of tewerkstelling ! )
Helaas niet in PF maar ook favoriet voor 2014 Ageas , mooie rit meegemaakt in 2013 , hebben nog veel om naar boven toe te werken , maar staan tegenwoordig een beetje te hoog om aan te kopen ...
Naast een traditionele portefeuille in Belgische waarden, gekozen voor hun rijke dividenden zie ik vooral heil in:
1. Amadeus: reservatie systeem voor de reis sector; heeft wereldwijd 40% van de boekingen in de luchtvaart in handen.
2. Zoetis: recent afgesplitst van Pfizer en wereldwijde leider in dierengeneeskunde
3. DS Smith: verpakkingsindustrie, moet wel groeien door het stijgend succes van online handel
4. GL Events: organizeert evenementen zoals jaarbeurzen, gespecializeerde seminaries, en sportgebeurtenissen. Actief voor de wereldbeker 2014 in Brazilië
5. Himax: produceert basiselectronische componenten voor displays o.a. voor Google glasses (Google heeft 6% van de aandelen en een optie om dat op te drijven tot 14%)
1. Amadeus: reservatie systeem voor de reis sector; heeft wereldwijd 40% van de boekingen in de luchtvaart in handen.
2. Zoetis: recent afgesplitst van Pfizer en wereldwijde leider in dierengeneeskunde
3. DS Smith: verpakkingsindustrie, moet wel groeien door het stijgend succes van online handel
4. GL Events: organizeert evenementen zoals jaarbeurzen, gespecializeerde seminaries, en sportgebeurtenissen. Actief voor de wereldbeker 2014 in Brazilië
5. Himax: produceert basiselectronische componenten voor displays o.a. voor Google glasses (Google heeft 6% van de aandelen en een optie om dat op te drijven tot 14%)
Buiten hoog dividend hebben deze 5 aandelen ook nog een mooi koerspotentieel.Piper schreef:Mijn top 5 in deze subcategorie Ageas, Exmar, EVS, Socfinasia en NBB.Higherdemon schreef:Welke dividend aandelen zouden jullie nu kopen?
EVS wel liefst bij koerszwakte.
P.S.: Socfinasia noteert op Luxemburg, maar daar is op holdings geen Luxemburgse roerende voorheffing te betalen. Dus investeerders betalen enkel 25% Belgische roerende voorheffing. Orders zijn bij de meeste brokers wel enkel telefonisch door te geven.
Ondertusen zijn Ageas en NBB mooi gestegen, maar blijven mijn inziens zeker koopwaardig voor de lange termijn.
Socfinasia op Luxemburg ? ik vind ze alleen op de nasdaq ....welke isin code ?
Dom van mij .......isin op nasdaq begint met LU dus ......
Patje, via internet kunt u Socfinasia (Luxemburgse beurs) bij de meeste brokers niet kopen en zult u er ook weinig of niets over vinden. Orders moeten omwille van notering op Luxemburgse beurs bij de meeste brokers dan ook telefonisch doorgegeven worden.patje schreef:Socfinasia op Luxemburg ? ik vind ze alleen op de nasdaq ....welke isin code ?
Alvast deze 2 nuttige links:
https://www.bourse.lu/instrument/search ... socfinasia" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.socfin.lu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog dit: er is geen Luxemburgse roerende voorheffing verschuldigd op holdings als Socfinasia in Luxemburg. Beleggers betalen dus enkel 25% Belgische roerende voorheffing.
mijn favorieten voor 2014 zijn het jaar zeer goed gestart
cardio 3 biosciences
ablynx
tigenix
cfe
exmar
zoek in te stappen in umicore en bekaert wegens vertrouwen in economische groei
cardio 3 biosciences
ablynx
tigenix
cfe
exmar
zoek in te stappen in umicore en bekaert wegens vertrouwen in economische groei
@Kingsfan, zolang de materialen niet stijgen, hoef ik Umicore niet!
Piper schreef:Mijn persoonlijke favoriete aandelen voor 2014 zijn:
in België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit Ageas, CFE, Exmar, KBC en EVS.
Andere koopwaardige aandelen NBB, Econocom, RealDolmen en Jensen-group,
buiten België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit TKH group, ING, Randstad, Arcelor Mittal en USG People.
Andere koopwaardige aandelen zijn PostNL, Ten Cate, Suez Environement en Socfinasia.
Vele van bovenstaande aandelen zijn echte kaskrakers in 2014.
Zoals bijvoorbeeld Ageas, KBC, CFE, Exmar, Econocom, RealDolmen, NBB, ING, Suez Enviremont, Socfinasia en USG People.
En dit op amper +/- 2 maanden tijd zeer mooi gestegen.
Deze aandelen zijn wat mij betreft nog altijd minstens te behouden.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
@Piper, staat EVS nog steeds bij uw favorieten voor 2014?
Brugse Leeuw, ik heb persoonlijk EVS verkocht aan koersen van boven de 46 euro voor de jaarresultaten.Brugse Leeuw schreef:@Piper, staat EVS nog steeds bij uw favorieten voor 2014?
Ik blijf dit aandeel echter wel volgen.
Zo hard zijn Ageas & Econocom nog niet gestegen hoor, de afgelopen 2 maand...Piper schreef:Piper schreef:Mijn persoonlijke favoriete aandelen voor 2014 zijn:
in België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit Ageas, CFE, Exmar, KBC en EVS.
Andere koopwaardige aandelen NBB, Econocom, RealDolmen en Jensen-group,
buiten België: Top 5 en in die volgorde bestaat uit TKH group, ING, Randstad, Arcelor Mittal en USG People.
Andere koopwaardige aandelen zijn PostNL, Ten Cate, Suez Environement en Socfinasia.
Vele van bovenstaande aandelen zijn echte kaskrakers in 2014.
Zoals bijvoorbeeld Ageas, KBC, CFE, Exmar, Econocom, RealDolmen, NBB, ING, Suez Enviremont, Socfinasia en USG People.
En dit op amper +/- 2 maanden tijd zeer mooi gestegen.
Deze aandelen zijn wat mij betreft nog altijd minstens te behouden.
Ageas 30,95 euro per 31/12/2013 en vandaag 32,96 euro oftewel +6,50%
Econonom 8,30 euro per 31/12/2013 en vandaag 8,75 euro oftewel +5,50%
Meer dan voldoende voor mij en dit op amper 2 maand, maar u hebt gelijk. Exmar, Realdolmen, KBC, NBB, Jensen, Suez Env. en USG People deden beter.
Trouwens deze aandelen zitten langer dan sinds 31/12/2013 in mijn aandelenportefeuille en dat zal allicht ook nog lang zo blijven.
Econonom 8,30 euro per 31/12/2013 en vandaag 8,75 euro oftewel +5,50%
Meer dan voldoende voor mij en dit op amper 2 maand, maar u hebt gelijk. Exmar, Realdolmen, KBC, NBB, Jensen, Suez Env. en USG People deden beter.
Trouwens deze aandelen zitten langer dan sinds 31/12/2013 in mijn aandelenportefeuille en dat zal allicht ook nog lang zo blijven.