Obligatie
TIP
Re: Obligatie
fwybo schreef:en welke obligatie was dat dan ?
franki, fokker , griekenland, lehmann brothers, voorbeelden genoeg die een degelijke rating hadden bij uitgifte.
als zo'n obligatie 5% van je vermogen is, is dat een bittere pil maar op 25 jaar geen drama,
Als je vermogen niet toelaat om 20 obligaties te kopen moet je mijn inziens voor zekerheid kiezen en een top debiteur kiezen.
Munten stijgen en dalen, ik zie obligaties in NOK als een verzekering voor het geval dat het met de euro terug mis gaat.
Ander vraagje, hoe verkopen jullie jullie obligaties ? Aan de bank, op een beurs en wat voor prijs krijgen jullie dan ?
Heb daar weinig ervaring mee, kun je een limiet in stellen of stelt de bank prijs voor ...
PS. voor wie obligaties met hoger rendement zoekt op oblis kun je er heel wat vinden nuttig om rendement van hamon te vergelijken met andere obligaties.
ik vond er o.a. ene van univeg een groot niet beursgenoteerd bedrijf en Portugal Telecom
http://www.oblis.be/nl/univeg-holding-bv-19298" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oblis.be/nl/portugal-telecom ... e-bv-15795" onclick="window.open(this.href);return false;
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
univeg, coupures van 100000€ !! dan ben jij geen kleine belegger
ik handel via DB en je kan werken met limieten zoals aandelen
handelen in NOK zou ik maar oppassen, die munt kan alleen maar meer dalen (staan vandaag vermeld in de tijd)
ik handel via DB en je kan werken met limieten zoals aandelen
handelen in NOK zou ik maar oppassen, die munt kan alleen maar meer dalen (staan vandaag vermeld in de tijd)
wat stond er over de NOK in de tijd ? Kan het op site niet vinden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
als je de tijd van het weekend hebt gekocht staan de munten die overgewaardeerd staan en de munten die ondergewaardeerd staan
wel de NOK staat serieus overgewaardeerd, ondergewaardeerd staan de roebel, turkse lira, ....
wel de NOK staat serieus overgewaardeerd, ondergewaardeerd staan de roebel, turkse lira, ....
bedankt
ga de tijd proberen op de kop te tikken.
CHF zal dan ook wel overgewaardeerd zijn.
Voor familieleden die schrik hebben op de totale instorting van de EURO zijn roebel, lira etc... geen optie.
NOK, CAD, CHF, eventueel USD en AUD en fysiek goud in munten/staven raad ik dan aan.
zelf geloof ik daar niet in en blijf ik nog wel even 100% in aandelen. Probeer wel meer aandelen te selecteren die ook aktief zijn in rest van de wereld en niet alleen in België. Groeilanden blijven ook interessant voor langere termijn; daar wacht ik totdat de koersen beginnen te stijgen. Tenslotte hou ik de lange EUR rente in de gaten.
ga de tijd proberen op de kop te tikken.
CHF zal dan ook wel overgewaardeerd zijn.
Voor familieleden die schrik hebben op de totale instorting van de EURO zijn roebel, lira etc... geen optie.
NOK, CAD, CHF, eventueel USD en AUD en fysiek goud in munten/staven raad ik dan aan.
zelf geloof ik daar niet in en blijf ik nog wel even 100% in aandelen. Probeer wel meer aandelen te selecteren die ook aktief zijn in rest van de wereld en niet alleen in België. Groeilanden blijven ook interessant voor langere termijn; daar wacht ik totdat de koersen beginnen te stijgen. Tenslotte hou ik de lange EUR rente in de gaten.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Je vergeet de Zweedse kroon te vermelden ?
Zit nog stijgingspotentieel in de munt en in de beurs aldaar.
Kan ook via holdings bv Kinnevik hoewel daar nu de ceo vertrekt.
Moeilijker om aan obligaties in sek te raken. Enkel KBC met een fonds ? sek renta erg duur om in te stappen;
Zit nog stijgingspotentieel in de munt en in de beurs aldaar.
Kan ook via holdings bv Kinnevik hoewel daar nu de ceo vertrekt.
Moeilijker om aan obligaties in sek te raken. Enkel KBC met een fonds ? sek renta erg duur om in te stappen;
Hoe lang duurt het vooraleer bij de verkoop van obligaties het geld op een zichtrekening gestort wordt? Ik zou graag online via mijn bank een deel obligaties willen verkopen.
Drie werkdagen, zou ik vermoeden. Is de standaardvalutering bij beurstransacties.lb2k14 schreef:Hoe lang duurt het vooraleer bij de verkoop van obligaties het geld op een zichtrekening gestort wordt? Ik zou graag online via mijn bank een deel obligaties willen verkopen.
Normaal gebeurt de vereffening op Dag+3.
Let wel goed op met de valutadatum: het kan gebeuren dat het bedrag reeds op Dag+1 zichtbaar is op je rekening, maar met een valutadag van Dag+3!
Let wel goed op met de valutadatum: het kan gebeuren dat het bedrag reeds op Dag+1 zichtbaar is op je rekening, maar met een valutadag van Dag+3!
Bedankt voor de antwoorden!
hoe zou het komen, dat de koers van de bekaert obligatie geldig tot 2020 nergens te bespeuren valt ?
betekent dit dan dat niemand ze wil verkopen of dat er geen handel op zit ?
nochtans een obligatie met een gegeerde intrest, 4,75%
iemand een verklaring
betekent dit dan dat niemand ze wil verkopen of dat er geen handel op zit ?
nochtans een obligatie met een gegeerde intrest, 4,75%
iemand een verklaring
Er is geen zekerheid dat er zich voor de Nieuwe Obligaties een actieve
verhandelingsmarkt zal ontwikkelen of dat zulke markt zal blijven bestaan
De enige manier voor de Houder van de Nieuwe Obligaties om zijn investering in de Nieuwe
Obligaties in cash om te zetten vóór de Vervaldag is deze te verkopen tegen de op dat ogenblik
toepasselijke marktprijs. Deze prijs kan lager zijn dan de nominale waarde van de Nieuwe
Obligaties. De Nieuwe Obligaties zijn nieuwe effecten die mogelijk niet wijdverspreid zullen
worden verhandeld en waarvoor er op dit ogenblik nog geen actieve markt bestaat. Er werd
een aanvraag ingediend voor toelating van de Nieuwe Obligaties tot de verhandeling op de
gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussels. Indien de Nieuwe Obligaties worden
toegelaten tot de verhandeling na hun uitgifte, is er geen garantie dat er zich een actieve
verhandelingsmarkt zal ontwikkelen.
Uit de prospectus.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 721_NL.pdf
verhandelingsmarkt zal ontwikkelen of dat zulke markt zal blijven bestaan
De enige manier voor de Houder van de Nieuwe Obligaties om zijn investering in de Nieuwe
Obligaties in cash om te zetten vóór de Vervaldag is deze te verkopen tegen de op dat ogenblik
toepasselijke marktprijs. Deze prijs kan lager zijn dan de nominale waarde van de Nieuwe
Obligaties. De Nieuwe Obligaties zijn nieuwe effecten die mogelijk niet wijdverspreid zullen
worden verhandeld en waarvoor er op dit ogenblik nog geen actieve markt bestaat. Er werd
een aanvraag ingediend voor toelating van de Nieuwe Obligaties tot de verhandeling op de
gereglementeerde markt van NYSE Euronext Brussels. Indien de Nieuwe Obligaties worden
toegelaten tot de verhandeling na hun uitgifte, is er geen garantie dat er zich een actieve
verhandelingsmarkt zal ontwikkelen.
Uit de prospectus.
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 721_NL.pdf
bedankt voor deze toelichting
als er geen markt is voor deze obligatie betekent dit dan dat er geen verkopers zijn of duidt dit op iets anders ?
heeft iemand meegedaan aan die omruiling ?
als er geen markt is voor deze obligatie betekent dit dan dat er geen verkopers zijn of duidt dit op iets anders ?
heeft iemand meegedaan aan die omruiling ?
Als bvb het verschil tussen bid en ask te groot is (say, 100-110) zullen er ook geen transacties gebeuren. Belgische obli's zijn meestal heel illiquide en het is dan meestal ook het beste om niet te speculeren op een tussentijdse verkoop.
kbc ifima heeft momenteel 2 inschrijvingen lopen voor obligaties in AUD en NZD.Ik heb terugbetalingen ontvangen en zou deze willen herbeleggen in deze obligaties.
nettorendement van de oblig. in NZD is 3,42% op 5 jaar en het nettorendement van de oblig. in AUD is 2,60 % op 4 jaar.
https://www.kbc.be/site/-BZNG465/BZNG4A ... in=BZNPO8O" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.kbc.be/site/-BZNG465/BZNG4A ... in=BZOOBXR" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit al genoeg in aandelen en ik verkies nu obligaties maar deze in Euro(secundair) geven te weinig rendement.
Bij oblig. in deviezen zit ik met een wisselrisico maar ik denk dat ik aan de huidige koersen van AUD en NZD niet al te veel risico loop, alhoewel deze munten nu wel niet meer zo goedkoop zijn.
Iemand een mening?
nettorendement van de oblig. in NZD is 3,42% op 5 jaar en het nettorendement van de oblig. in AUD is 2,60 % op 4 jaar.
https://www.kbc.be/site/-BZNG465/BZNG4A ... in=BZNPO8O" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.kbc.be/site/-BZNG465/BZNG4A ... in=BZOOBXR" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit al genoeg in aandelen en ik verkies nu obligaties maar deze in Euro(secundair) geven te weinig rendement.
Bij oblig. in deviezen zit ik met een wisselrisico maar ik denk dat ik aan de huidige koersen van AUD en NZD niet al te veel risico loop, alhoewel deze munten nu wel niet meer zo goedkoop zijn.
Iemand een mening?