IMF
Re: IMF
tot de europese verkiezingen in mei zitten we wel veilig, het europese establishment zit immers nu al met grote schrik dat de anti-EU partijen (front national, wilders,...) het overal goed gaan doen, ze zullen geen koren op de molen gooien,
maar daarna lijkt alles mij mogelijk,
een verwittigd man...
maar daarna lijkt alles mij mogelijk,
een verwittigd man...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ha,ha. Is de Kerstman nog in het land? Dat gaan ze nooit afschaffen, dat geld is véél te gemakkelijk binnen gehaald.Heb ondertussen via-via vernomen dat men mogelijk de erfenisrechten zou afschaffen
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- VIP member
- Contacteer:
Waarde Spruitekop,
Naar aanleiding van je reactie heb ik toch even gegoocheld op 'erfenisrechten afschaffen' en stuitte daarbij op een artikel in Het Nieuwsblad over Van Besien: 'Groen wil erfenis- en registratierechten afschaffen'. De politiekers hebben nu eenmaal de gewoonte om in te pikken op geruchten en de eindelijke beslissing op hun palmares te schrijven 'zie je wel, ze zijn ons gevolgd ...' Blijkbaar hing er in april 2013 dus toch reeds iets in lucht.
Naar aanleiding van je reactie heb ik toch even gegoocheld op 'erfenisrechten afschaffen' en stuitte daarbij op een artikel in Het Nieuwsblad over Van Besien: 'Groen wil erfenis- en registratierechten afschaffen'. De politiekers hebben nu eenmaal de gewoonte om in te pikken op geruchten en de eindelijke beslissing op hun palmares te schrijven 'zie je wel, ze zijn ons gevolgd ...' Blijkbaar hing er in april 2013 dus toch reeds iets in lucht.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
I'm with spruitekop.
Dat politici graag claimen dat een positieve evolutie hun werk is of meesurfen op een populair onderwerp betekent nog niet dat elk partijpolitiek opgelaten ballonnetje effectief wet wordt. 't Zou nogal wat worden
Als dat ballonnetje door de partij Groen opgelaten wordt geldt zelfs de volgende uitbreiding van deze regel: Heel veel kans dat het voorstel niet uitgevoerd wordt. Daarnaast is de belasting op sterven één van de gemakkelijkst te heffen belastingen want iedereen gaat dood. Allez, iedereen behalve die ambetante vennootschappen. Gewoon een vermogensbelasting invoeren bovenop de successierechten, je moet het jezelf niet moeilijk maken als politicus.
Goed gelachen met dat voorstel, dat wel.
Dat politici graag claimen dat een positieve evolutie hun werk is of meesurfen op een populair onderwerp betekent nog niet dat elk partijpolitiek opgelaten ballonnetje effectief wet wordt. 't Zou nogal wat worden
Als dat ballonnetje door de partij Groen opgelaten wordt geldt zelfs de volgende uitbreiding van deze regel: Heel veel kans dat het voorstel niet uitgevoerd wordt. Daarnaast is de belasting op sterven één van de gemakkelijkst te heffen belastingen want iedereen gaat dood. Allez, iedereen behalve die ambetante vennootschappen. Gewoon een vermogensbelasting invoeren bovenop de successierechten, je moet het jezelf niet moeilijk maken als politicus.
Goed gelachen met dat voorstel, dat wel.
Laatst gewijzigd door Oudere Jongere op 28 januari 2014, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook over de recente uitspraken van Buba gelezen. Ik denk daar vooral aan de GIPSCMISF landen. ( Griekenland, Ierland, Portugal, Cyprus, Spanje en misschien ook Malta, Italië, Slovenië en Frankrijk).
Deze gaan niet veel moeten rekenen op de steun van Buba en de rest van de eurozone als ze niet eerst een haircut nemen op de lokale banktegoeden.
Als Italië of Frankrijk beroep dienen te doen op het IMF is een devaluatie van de euro te verwachten gekoppeld met zware protectionistische maatregelen. Als je een goedkope T-Shirt of Ipad wenst te kopen is het nu het moment. Als ze de euro devalueren komt er een einde aan de goede import van buiten Europa.
Deze gaan niet veel moeten rekenen op de steun van Buba en de rest van de eurozone als ze niet eerst een haircut nemen op de lokale banktegoeden.
Als Italië of Frankrijk beroep dienen te doen op het IMF is een devaluatie van de euro te verwachten gekoppeld met zware protectionistische maatregelen. Als je een goedkope T-Shirt of Ipad wenst te kopen is het nu het moment. Als ze de euro devalueren komt er een einde aan de goede import van buiten Europa.
Laatst gewijzigd door Stier op 29 januari 2014, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha, met de verkiezingen in 't vooruitzicht worden er natuurlijk mooie voorstellen gedaan ! Proberen gaat mee hé !
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
De IMF-theorie gaat over een algemene heffing op de netto-bezittingen van gezinnen in de eurozone.
Die BuBa uitspraak gaat daarintegen over een 10%-haircut in een euroland in moeilijkheden (die GIPSCMISF-landen) als voorwaarde voor verdere steun. Goed voor binnenlands gebruik en tegelijkertijd een beetje Mario Draghi pesten: Duitse efficiëntie.
Stier, hoe zie je die devaluatie praktisch? Persen aan? Dollars inslaan? Waarde goudvoorraden afboeken? (dat laatste: )
Zoiets vereist eensgezindheid en daadkracht. Da's niet iets wat we de voorbije jaren gezien hebben.
Die BuBa uitspraak gaat daarintegen over een 10%-haircut in een euroland in moeilijkheden (die GIPSCMISF-landen) als voorwaarde voor verdere steun. Goed voor binnenlands gebruik en tegelijkertijd een beetje Mario Draghi pesten: Duitse efficiëntie.
Stier, hoe zie je die devaluatie praktisch? Persen aan? Dollars inslaan? Waarde goudvoorraden afboeken? (dat laatste: )
Zoiets vereist eensgezindheid en daadkracht. Da's niet iets wat we de voorbije jaren gezien hebben.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het zou mij raar lijken dat de mensen met schulden (afbetalingen) de dans gaan ontspringen. Deze groep is eigenlijk eerder verantwoordelijk dan de spaarder. De ontleners hebben (met de hulp van de banken weliswaar) meer schuld aan de crisis dan de spaarder.
Doch zal het geld moeten gehaald worden waar het zit, was altijd zo, zal altijd zo zijn.
@ Stier: het is inderdaad DAT wat er staat maar iets zegt me dat ze het toch algemeen zullen doorvoeren, voor de goede huisvrede alleen al. Anders gaat men zeker een Noord/Zuid-clash krijgen volgens mij en gaat Europa eraan onder. Just my 2cts.
Doch zal het geld moeten gehaald worden waar het zit, was altijd zo, zal altijd zo zijn.
@ Stier: het is inderdaad DAT wat er staat maar iets zegt me dat ze het toch algemeen zullen doorvoeren, voor de goede huisvrede alleen al. Anders gaat men zeker een Noord/Zuid-clash krijgen volgens mij en gaat Europa eraan onder. Just my 2cts.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Voor een devaluatie is een bankenunie nodig met één centrale bankenbeleid. Deze kan de kapitaalstromen dan controleren en de wisselkoersen bepalen. Of de eurozone uit elkaar valt is mij nog niet duidelijk. Ik geloof eerder in een gecontroleerde devaluatie van de periferie landen zoals Geert Noels het uitlegt. Eerst moeten de kapitaalstromen aan banden gelegd kunnen worden. Evenals het vrij verkeer van goederen en diensten. Dat kan men anno 2014 beter dan enkele jaren terug.Oudere Jongere schreef:Stier, hoe zie je die devaluatie praktisch? Persen aan? Dollars inslaan? Waarde goudvoorraden afboeken? (dat laatste: )
Goud gaat ooit dezelfde waarde hebben als verarmd uranium en asbest. Het is eveneens een zwaar metaal. Door de degeneratie van het menselijke ras gaat het aandeel van de bevolking dat een fysieke allergie heeft tegen zware metalen stijgen. Dit gaat tot gevolg hebben dat goud een negatieve waardering zal krijgen.
Bedoel je met erfenisrechten afschaffen, de successierechten afschaffen?
Als je geen erfenisrecht meer hebt door bloedverwantschap, dan krijg je dus niks meer. Sowieso hoeft er dan geen taks meer geheven te worden.
Keizer Nero heeft ooit zijn rijkste burgers laten vermoorden met de Staat als enige erfgenaam. Dit om zijn megalomane projecten verder te kunnen uitvoeren.
Als je geen erfenisrecht meer hebt door bloedverwantschap, dan krijg je dus niks meer. Sowieso hoeft er dan geen taks meer geheven te worden.
Keizer Nero heeft ooit zijn rijkste burgers laten vermoorden met de Staat als enige erfgenaam. Dit om zijn megalomane projecten verder te kunnen uitvoeren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Volgens express.be zou Reuters de een document kunnen inkijken hebben waaruit blijkt dat de EU de pensioenspaarrekeningen wil confisceren. (Reuters)
daarom dat ik nooit aan pensioensparen heb willen beginnen.
De wortel w altijd maar dikker maar komt nooit korterbij maw , deze ezel vangen ze daar niet aan
De wortel w altijd maar dikker maar komt nooit korterbij maw , deze ezel vangen ze daar niet aan
Ik zie nergens het woord confisceren in de Reuterstekst, enkel mobiliseren. En dat ding (ik ga het zelfs geen artikel noemen) op Express, is wederom stemmingmakerij. De volkslening is ook een mobilisering van spaargeld. Is dat dan een confiscatie? Hmm, nee he?Spruitekop schreef:Volgens express.be zou Reuters de een document kunnen inkijken hebben waaruit blijkt dat de EU de pensioenspaarrekeningen wil confisceren. (Reuters)
Stemmingmakerij, inderdaad. Dat zie je al aan de titel. Letterlijk:
2. Het feit dat 'mobiliseren' tussen aanhalingstekens staat wijst erop dat de auteur de officiële versie van de plannen in twijfel trekt. Een echte journalist doet zoiets niet. Die geeft de feiten objectief weer zonder zijn eigen mening erin te verwerken. De kleuring van het artikel wordt nog eens bevestigd in de laatste zin:
1. Er is sprake van 'uw' spaargeld, niet van 'het' spaargeld: de lezer moet zich persoonlijk bedreigd voelen.Na het IMF en de Bundesbank, wil nu ook de EU uw spaargeld 'mobiliseren'
2. Het feit dat 'mobiliseren' tussen aanhalingstekens staat wijst erop dat de auteur de officiële versie van de plannen in twijfel trekt. Een echte journalist doet zoiets niet. Die geeft de feiten objectief weer zonder zijn eigen mening erin te verwerken. De kleuring van het artikel wordt nog eens bevestigd in de laatste zin:
Dat is geen nieuwsartikel maar cafépraat/forumpraat.De term ‘confisceren’ is dan ook misschien beter op zijn plaats dan 'mobiliseren.'
ik ben er 99% zeker van dat tegen de tijd dat ik op pensioen ga er enkel nog zal gesproken worden in termen van "pijler 1, 2 of 3" en dat het onderscheid tussen privé-opgebouwd pensioenkapitaal (vb eigen huis, spaargeld, groepsverzekeringen, enz...) en de andere pijlers zal verdwenen zijn.
MAW als je toekomt met 1vd pijlers zal je niet meer kunnen genieten van de andere pijlers.
MAW als je toekomt met 1vd pijlers zal je niet meer kunnen genieten van de andere pijlers.