Regering garandeert liquiditeit Belgische grootbanken (De Tijd)
TIP
Regering garandeert liquiditeit Belgische grootbanken (De Tijd)
Waarom kan dit nu en vorige week niet?
Re: Regering garandeert liquiditeit Belgische grootbanken (De Tijd)
Een goede vraag. De enige reden dat ik kan bedenken is dat er dit serieus besproken moet worden en dit vraagt tijd.rob schreef: Waarom kan dit nu en vorige week niet?
Eigenlijk toch een pluim voor de KBC. Ze kunnen nu uitgiftes doen met staatsgarantie zonder dat de staat een extra participatie heeft genomen in KBC. Ik denk niet dat hiervoor een precedent is.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De Vlamingen krijgen een garantie, goed zo. Quaden wordt teruggefloten.
Rest enkel nog het probleem van Fortis. Vandaag nog geen notering.
Vermits hier in België alles kan en vermits het Beschermingsfonds in België waarschijnlijk geen garantie moet betalen voor omgevallen buitenlandse banken (tot nu toe), zouden ze misschien een inspanning kunnen doen voor Fortisaandeelhouders. Een terugfluiten van overname van fortis door Nederlanders of Fransen aan bradeerprijzen zit er volgens mij absoluut niet in, maar het nemen van verantwoordelijkheid ten opzichte van fortisbeleggers zou welgekomen zijn. Al was het maar de prijs der aandelen VOOR Bos ons allen de bomen ingejaagd heeft.
Rest enkel nog het probleem van Fortis. Vandaag nog geen notering.
Vermits hier in België alles kan en vermits het Beschermingsfonds in België waarschijnlijk geen garantie moet betalen voor omgevallen buitenlandse banken (tot nu toe), zouden ze misschien een inspanning kunnen doen voor Fortisaandeelhouders. Een terugfluiten van overname van fortis door Nederlanders of Fransen aan bradeerprijzen zit er volgens mij absoluut niet in, maar het nemen van verantwoordelijkheid ten opzichte van fortisbeleggers zou welgekomen zijn. Al was het maar de prijs der aandelen VOOR Bos ons allen de bomen ingejaagd heeft.
waar blijven mijn BNP paribas aandelen waarop ik recht heb als fortis aandeelhouder?! wanneer gaat leterme nu eens eindelijk komen uitleggen waarom hij eerst beweert dat ze fortis nooit voor een habbekrats gaan verkopen, dat ze dat rustig in de toekomst gaan bekijken, om een week later in een gezellig onderonsje op weekend met de fransen ons grootste bank te verkopen aan bradeerprijzen? nog een week later wordt het nog prachtiger, plots blijken de geldvoorraden van de ECB en de staatskassen tot in de hemel te reiken en mogen alle banken plots onbeperkt lenen !! dus maw Fortis had nooit verkocht moeten worden want een week later konden ze bij de ECB zoveel liquide middelen aantrekken als ze wilden !!
Met geld te lenen was het kapitaalprobleem van Fortis niet opgelost. Ik ga ooit wel de boek of de documentaire zien over de financiële crisis. Op dit moment weet nog niemand hoe het gaat uitdraaien.
Barclays en RBS zitten trouwens ook verlegen om kapitaal.
Barclays en RBS zitten trouwens ook verlegen om kapitaal.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]