Vastgoedbevaks
TIP
Re: Vastgoedbevaks
wdp web wereldhave alle drie mooie resultaten en vooruitzichten
home lease retail en montea waarschijnlijk ook maar resultaten zijn er nog niet.
home lease retail en montea waarschijnlijk ook maar resultaten zijn er nog niet.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Resultaten Montea
Netto courant resultaat van EUR 13,5 miljoen (EUR 2,05 per aandeel)
• Groei met 20,0% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
Voorstel tot uitkering van een dividend van EUR 1,97 per aandeel
• Stijging van 2,1% ten opzichte van 2012
Stijging van de reële waarde van de vastgoedportefeuille met 10,0% tot EUR 312 miljoen
• Ten opzichte van EUR 284 miljoen eind 2012
Stijging van het netto huurresultaat met 18,7% tot EUR 23,7 miljoen
Operationele marge van 84,1% over het ganse jaar 2013
Bezettingsgraad van 94,9%
Gemiddelde looptijd van de contracten op eerste vervaldatum van 5,7 jaar
Verdere versterking en diversificatie van de financieringsstructuur
cfr: http://www.montea.com/sites/montea/file ... icht_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Netto courant resultaat van EUR 13,5 miljoen (EUR 2,05 per aandeel)
• Groei met 20,0% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar
Voorstel tot uitkering van een dividend van EUR 1,97 per aandeel
• Stijging van 2,1% ten opzichte van 2012
Stijging van de reële waarde van de vastgoedportefeuille met 10,0% tot EUR 312 miljoen
• Ten opzichte van EUR 284 miljoen eind 2012
Stijging van het netto huurresultaat met 18,7% tot EUR 23,7 miljoen
Operationele marge van 84,1% over het ganse jaar 2013
Bezettingsgraad van 94,9%
Gemiddelde looptijd van de contracten op eerste vervaldatum van 5,7 jaar
Verdere versterking en diversificatie van de financieringsstructuur
cfr: http://www.montea.com/sites/montea/file ... icht_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist en ik geloof ook in hun management, maar toch twee aandachtspunten:Gerhard38 schreef:...Montea lijkt me voor de komende jaren goed...quasi 100% bezetting.
1 De hoge pay-out ratio laat niet veel ruimte voor verdere expansie van het dividend.
... Het resultaat, beschikbaar voor uitkering, bedraagt EUR 13,72 miljoen (EUR 2,08 per aandeel). Op basis van dit resultaat zal de raad van bestuur van Montea een dividend voorstellen van EUR 1,97 per aandeel15, wat een uitkeringspercentage inhoudt van 94,7% ten opzichte van het resultaat, beschikbaar voor uitkering en 96,1% ten opzichte van het netto courant resultaat.
2 Montea noteert aan €31.40 met een forse premie tov de inventariswaarde
... De netto activa waarde per 31/12/2013 bedraagt EUR 20,392 per aandeel maar wordt ook sterk beïnvloed door de negatieve variatie van de reële waarde van de indekkingsinstrumenten. Wanneer geen rekening wordt gehouden met de netto negatieve variatie van de reële waarde van de indekkingsinstrumenten (IAS 39), bedraagt de netto activa waarde EUR 22,43 per aandeel ...
Bron: http://www.montea.com/sites/montea/file ... icht_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik stel voor dit forum 'vastgoedbevaks' voor te behouden voor reacties die op alle bevaks van toepassing kunnen zijn en een apart forum op te richten voor elke bevak specifiek. Dit zou m.i. iets handiger zijn om bepaalde reacties terug te vinden.
Ik doe alvast een poging met de bevaks die ik meer van nabij volg. Indien jullie hier niet mee akkoord kunnen gaan dan gooi ik terug alles in deze thread.
Ik doe alvast een poging met de bevaks die ik meer van nabij volg. Indien jullie hier niet mee akkoord kunnen gaan dan gooi ik terug alles in deze thread.
ook lease invest verhoogd dividend met 2,2 % tot 4,5 euro 9de vehoging op rij.
Gezien de zware kapitaalsverhoging vorig jaar is dit een mooi resultaat.
3/4 (Lease, web wdp) tot nu toe voor mijn bevaks. Retail Estates laat verstaan dat zonder ongelukken dividend verhoogd zal worden tot 3 euro. Als beurzen nog wat verder stijgen, ga ik mogelijk wat bevaks bijkopen en gewone aandelen verkopen om risicoprofiel portefeuille te verlagen. Montea lijkt me dan logische keuze en mss ook Home invest maar daar is het nog wachten op de resultaten.
Bevaks zijn voor de geduldige beleggers, maar als je tijd hebt en kiest voor kwaliteit (dividend steeds hoger) is het zeker lonend
bekijk koers van web en wdp evolutie over 10 jaar en dan heb je de dividenden nog niet meegeteld.
Wel LT rente in de gaten houden
Gezien de zware kapitaalsverhoging vorig jaar is dit een mooi resultaat.
3/4 (Lease, web wdp) tot nu toe voor mijn bevaks. Retail Estates laat verstaan dat zonder ongelukken dividend verhoogd zal worden tot 3 euro. Als beurzen nog wat verder stijgen, ga ik mogelijk wat bevaks bijkopen en gewone aandelen verkopen om risicoprofiel portefeuille te verlagen. Montea lijkt me dan logische keuze en mss ook Home invest maar daar is het nog wachten op de resultaten.
Bevaks zijn voor de geduldige beleggers, maar als je tijd hebt en kiest voor kwaliteit (dividend steeds hoger) is het zeker lonend
bekijk koers van web en wdp evolutie over 10 jaar en dan heb je de dividenden nog niet meegeteld.
Wel LT rente in de gaten houden
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Leasinvest was een goede keuze, mijn bevaks zijn in goede doen.
Zoek je er eentje, leasinvest is er eentje om op te volgen.
Zoek je er eentje, leasinvest is er eentje om op te volgen.
Rush op rusthuizen. Cofinnimo en Aedifica zetten in op dit segment.
bron: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... er-RNBTRKZ" onclick="window.open(this.href);return false;
bron: http://trends.knack.be/economie/nieuws/ ... er-RNBTRKZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad, de vastgoedbevaks doen het de laatste dagen ook uitstekend... Vooral Intervest Offices is de laatste dagen in goede doen, zodanig zelfs dat ik twijfel om (deels) winst te nemen? Ik zit erin aan een gemiddelde aankoopprijs van 18,30 € en ze sluiten vandaag af aan bijna 22 €... Zit hier nog veel stijgingspotentieel in in aanloop naar het dividend (Intervest Off noteert op 6 mei ex-dividend)?Jhn schreef:mijn bevaks zijn in goede doen.
Zou het kunnen dat velen, na de toch wel mooie stijging van de beurs de laatste maanden, nu beginnen met vastgoedbevaks in te slaan met genomen winsten...? Misschien is dit nog maar een begin in aanloop naar de uitkering van de dividenden in april en mei...
Bij INTO en aandere kleinere bevaks kan je altijd een limiet order stevig boven de koers leggen.
soms als er een groot aankooporder komt dikwijls vlak voor sluiting kun je ze verkopen aan mooie prijs.
Wat INTO zelf betreft : Mss het moment om over te schakelen naar andere bevak met beter track record quai groei ?
Heb geen glazen bol of de LT ommekeer ingezet is bij INTO of niet.
Morgen resultaten Home Invest. Samen met Montea en Befimmo diegene die ik niet heb maar wel volg voor aankoop
soms als er een groot aankooporder komt dikwijls vlak voor sluiting kun je ze verkopen aan mooie prijs.
Wat INTO zelf betreft : Mss het moment om over te schakelen naar andere bevak met beter track record quai groei ?
Heb geen glazen bol of de LT ommekeer ingezet is bij INTO of niet.
Morgen resultaten Home Invest. Samen met Montea en Befimmo diegene die ik niet heb maar wel volg voor aankoop
Komt inderdaad voor en misschien een goed idee... Ik denk dat ik morgen de helft te koop plaats aan een relatief hoge limiet en dat ik met de andere helft uitkijk tot na het dividend. Het is inderdaad wat gissen of de koersstijging al dan niet een lange termijnverhaal wordt of niet. De laatste paar weken stelde ik wel vast dat enkele analisten plots positief waren/zijn over Intervest Offices en zelfs het koopadvies of accumulate gaven met koersdoelen van 21,50 tot 22 € en waarbij voor 2014 en 2015 een stijgende winst per aandeel werd meegegeven...zeezout schreef:Bij INTO en aandere kleinere bevaks kan je altijd een limiet order stevig boven de koers leggen.
resultaten home invest mooie stijging van winst IW en dividend +7%
koopwaardige bevak
koopwaardige bevak
Misschien te overwegen om eerstkomend winst te nemen op Intervest Offices en hiermee Home Invest aan te kopen, want deze laatste lijkt mij beter voor de langere termijn...zeezout schreef:resultaten home invest mooie stijging van winst IW en dividend +7%
koopwaardige bevak
voor wat her waard is, ik heb onlangs winst genomen op een reeks bevaks.
Into, Lease, Aedefica en Home Invest
Reden, het werd eens tijd om echte winst in pocket te hebben.
Herinvestering in andere aandelen zoals, Resilux, Arseus, Delhaize, ABInbev
Heb daar ook nog geen minuut spijt van gehad.
Met allen heb ik weer een schone winst vergaard op korte tijd.
Into, Lease, Aedefica en Home Invest
Reden, het werd eens tijd om echte winst in pocket te hebben.
Herinvestering in andere aandelen zoals, Resilux, Arseus, Delhaize, ABInbev
Heb daar ook nog geen minuut spijt van gehad.
Met allen heb ik weer een schone winst vergaard op korte tijd.
heb HOME INVEST ingeslagen, ter vervanging van Retail Estates.
Resultaten waren echt wel goed maar ondergesneeuwd met de krimcrisis
Resultaten waren echt wel goed maar ondergesneeuwd met de krimcrisis
De fiscus verloor tegen Wereldhave. De kasgeldconstructie werd immers door de rechtbank verworpen. Meer dan 300 andere firma's waaronder Atenor stonden ook onder verdenking.
Mij lijkt het dat deze aandelen er bat zullen bij hebben.
Mij lijkt het dat deze aandelen er bat zullen bij hebben.