Patronale Life Secure 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Patronale Life Secure 21
Ziezo, is ondertussen aangepast op de Rabo website.Brugse Leeuw schreef:Vanaf volgende week maandag kan je via Rabobank ook tijdelijk aan 0% instapkosten instappen voor de Baloise Invest.
Meer info volgt later op de website.
Voor mensen die Baloise Invest verkiezen, is het nu de moment.
Minimum instap wel pas vanaf 5000 euro. Patronale Secure 21 wel al mogelijk vanaf 2500 euro.
De toekomst zal uitwijzen wie de komende jaren de beste rendementen zal geven!
Ik merk wel op dat Baloise veel reclame maakt op o.a. voetbalwedstrijden en dat geld moet van ergens komen hé...
Patronale geeft het misschien liever aan de klanten en een tevreden klant is toch de beste reclame??!
0% instapkosten en 1,5% gewaarborgde rente. Vlak daarnaast staat Credimo CredoSecure , ook met 0% instapkosten maar wel 2,00% gewaarborgde rente. Bovendien is Baloise Invest nog maar een jonge TAK 21 die zijn kwaliteit nog niet bewezen heeft.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Yaris, Credimo geeft idd 2% basisrente tov Baloise 1,5%
Totaalrendement 2013 scoort Baloise dan weer iets hoger: 2,85% tov Credimo 2,55%.
En het is toch het totaalrendement dat telt!
Maar Baloise moet nu bewijzen dat het geen ééndagsvlieg is zoals Axa door telkens nieuwe produkten te lanceren: 1ste jaar een mooi rendement om dan de jaren erna maar 1,50% meer te geven zoals de Crest 30.
Ben blij dat ik mijn Crest 30 twee jaar geleden afgekocht heb (weliswaar met een boete) maar zit nu goed bij Patronale Secure 21 want toen nog kunnen instappen aan 2,25% levenslang gegarandeerd.
Totaalrendement 2013 scoort Baloise dan weer iets hoger: 2,85% tov Credimo 2,55%.
En het is toch het totaalrendement dat telt!
Maar Baloise moet nu bewijzen dat het geen ééndagsvlieg is zoals Axa door telkens nieuwe produkten te lanceren: 1ste jaar een mooi rendement om dan de jaren erna maar 1,50% meer te geven zoals de Crest 30.
Ben blij dat ik mijn Crest 30 twee jaar geleden afgekocht heb (weliswaar met een boete) maar zit nu goed bij Patronale Secure 21 want toen nog kunnen instappen aan 2,25% levenslang gegarandeerd.
Gefeliciteerd. Zo zie je maar dat je in tijden van dalende rente niet moet zitten wachten tot de rente weer stijgt. Tot dat inzicht ben ik recentelijk ook gekomen. Nu pak ik wat ik krijgen kan.
Ik heb de knoop doorgehakt en een CredoSecure geopend bij Rabobank voor mijn zoontje. 2% gegarandeerd, de rest is meegenomen.
Ook ik overweeg een deel van mijn geld in een Tak21 te stoppen. Zo heb ik een spreiding tussen spaarrekening - Tak21 - Beleggingen met meer risico.
Vraag is nu wat het voordeligste is. 1 tak21 waar ik alles wat ik in dit product wil stoppen verpak, of een paar Tak21's openen zodat ik bij afkoop van 1 exemplaar, de andere niet hoef aan te raken. Bovendien kan dat ook zorgen voor een meer gespreide opbouw van een Tak21-portfolio.
Of is het gewoon het handigste om 1 tak21 te openen, en bij te storten als er geld te veel is ?
Vraag is nu wat het voordeligste is. 1 tak21 waar ik alles wat ik in dit product wil stoppen verpak, of een paar Tak21's openen zodat ik bij afkoop van 1 exemplaar, de andere niet hoef aan te raken. Bovendien kan dat ook zorgen voor een meer gespreide opbouw van een Tak21-portfolio.
Of is het gewoon het handigste om 1 tak21 te openen, en bij te storten als er geld te veel is ?
Spreiden is beter, ook over meerdere verzekeringsinstellingen. Verzekeringsinstellingen kunnen immers ook failliet gaan. Net zoals bij banken heb je wel een waarborg tot 100.000 euro, maar toch ...
Spreiding over instellingen is uiteraard aangewezen, maar ik zoek ook een spreiding in de tijdsduur waarvoor ik kapitaal vastzet. En hoe ik er in geval van nood snel en goedkoop over kan beschikken. Omtrent de tijdsduur zie ik als alternatief een deel in een tak21, en een deel op een termijnrekening 5 jaar.
Bijkopen van dezelfde TAK 21 heeft het voordeel dat de resterende looptijd gelijk blijft en dat je je geld niet steeds opnieuw voor acht jaar vastzet. Als je bijvoorbeeld in het zevende jaar bijkoopt staat je geld nog maar één jaar vast. En uiteraard hoef je bij een verkoop niet alles ineens te verkopen.
Zo denk ik er ook over. Veel alternatieven zijn er niet meer. De beurzen donderen eens te meer naar beneden en de rente op het spaarboekje blijft dalen. Ik verwacht dat de verzekeringsinstellingen de gegarandeerde rente op nieuwe TAK 21's binnen afzienbare tijd ook naar beneden zullen aanpassen.molenveld schreef:Ik heb de knoop doorgehakt en een CredoSecure geopend bij Rabobank voor mijn zoontje. 2% gegarandeerd, de rest is meegenomen.
Bij Baloise heb ik al een contract lopen (rentegarantie 3 %, wel jammer dat ik slechts het minimumbedrag stortte, nl 20.000). Bijstorten is makkelijk (minstens 5.000). Weten jullie of je dan enkel 2 % taks betaalt of ook nog instapkosten? Dankuwel voor de info!Yaris schreef:0% instapkosten en 1,5% gewaarborgde rente. Vlak daarnaast staat Credimo CredoSecure , ook met 0% instapkosten maar wel 2,00% gewaarborgde rente. Bovendien is Baloise Invest nog maar een jonge TAK 21 die zijn kwaliteit nog niet bewezen heeft.
Behalve een bijstorting overweeg ik ook een nieuw contract. Maar de beste voorwaarden (of toch goede verwachtingen...) kiezen lijkt me niet gemakkelijk. Gelukkig maakt rabobank het wat makkelijker door een overzicht te maken.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Ik dacht dat voor iedere bijstorting je telkens opnieuw voor 8 jaar vastzit voor dat bedrag. Immers "De uitstapkosten worden berekend in functie van de datum van storting van elke individuele premie".Yaris schreef:Bijkopen van dezelfde TAK 21 heeft het voordeel dat de resterende looptijd gelijk blijft en dat je je geld niet steeds opnieuw voor acht jaar vastzet. Als je bijvoorbeeld in het zevende jaar bijkoopt staat je geld nog maar één jaar vast.
Anderzijds is de vrijstelling van roerende voorheffing wel verworven mits uitbetaling na meer dan 8 jaar en 1 maand na aanvang van het (initiële) contract. Dus hier geniet je bijstorting wel van de reeds lopende termijn.
Ik begrijp de tak 21 niet zo goed?
Wanneer je bv geld stort en er staat zoals bij Patronale Secure Bruto gewaarborgd 2,45 % tot eind 2014 als men dan stort voor deze datum is dan je bedrag voor 8 jaar aan die rente gegarandeerd? Of kan dit zakken?
En zoals bij Patronale Safe Bruto gewaarborgd 2,25 % 8 jaar is dit ook zo?
Begrijp echt niet van dit evenzo voor pensioensparen men stapt in op een bepaalde datum met gegarandeerde rente maar als je nadien bijstort jaarlijks dan kan dit rendement ook gewijzigd zijn?
greetz
jempi25
Wanneer je bv geld stort en er staat zoals bij Patronale Secure Bruto gewaarborgd 2,45 % tot eind 2014 als men dan stort voor deze datum is dan je bedrag voor 8 jaar aan die rente gegarandeerd? Of kan dit zakken?
En zoals bij Patronale Safe Bruto gewaarborgd 2,25 % 8 jaar is dit ook zo?
Begrijp echt niet van dit evenzo voor pensioensparen men stapt in op een bepaalde datum met gegarandeerde rente maar als je nadien bijstort jaarlijks dan kan dit rendement ook gewijzigd zijn?
greetz
jempi25
Voor Patronale Secure slechts tot eind 2014 (ook voor bedragen gestort voor deze datum).
Voor Patronale Safe voor 8 jaar, voor bedragen die worden gestort tijdens de periode waarin dit % wordt aangeboden.
Belangrijker is echter het netto-rendement. En buiten het rendement van de voorbije jaren dat enigszins indicatief kan zijn voor waaraan je je mag verwachten, is dit koffiedik kijken...
Voor Patronale Safe voor 8 jaar, voor bedragen die worden gestort tijdens de periode waarin dit % wordt aangeboden.
Belangrijker is echter het netto-rendement. En buiten het rendement van de voorbije jaren dat enigszins indicatief kan zijn voor waaraan je je mag verwachten, is dit koffiedik kijken...
In 2014 krijg je 2,45% (op jaarbasis), alle jaren daarna maar 1,65% gegarandeerd.jempi25 schreef:Wanneer je bv geld stort en er staat zoals bij Patronale Secure Bruto gewaarborgd 2,45 % tot eind 2014 als men dan stort voor deze datum is dan je bedrag voor 8 jaar aan die rente gegarandeerd? Of kan dit zakken?
Een voorbeeld:Begrijp echt niet van dit evenzo voor pensioensparen men stapt in op een bepaalde datum met gegarandeerde rente maar als je nadien bijstort jaarlijks dan kan dit rendement ook gewijzigd zijn?
Ze zeggen vandaag dat de gegarandeerde rente 2,5% is -> je doet vandaag een storting waar je alle volgende jaren 2,5% op zult krijgen.
Volgend jaar zeggen ze dat de gegarandeerde rente 2% is -> op de storting die je volgend jaar doet, zul je 2% krijgen. Op de storting van dit jaar blijf je 2,5% krijgen, dat verandert niet meer.