Overzetten van fondsen van BB naar een andere bank
Overzetten van fondsen van BB naar een andere bank
Als ik fondsen bij jullie wil weghalen, omdat jullie te duur zijn geworden.
Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?
Gaat dit over weken of maanden.
Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag?
Gaat dit over weken of maanden.
Re: Overzetten van fondsen van BB naar een andere bank
Beste Jhn,
Het overzetten van een fondsenportefeuille van BinckBank naar een andere bank neemt gemiddeld enkele weken tot een maand tijd in beslag.
Houd er aub rekening mee dat bepaalde andere banken of brokers vaak verborgen kosten hebben waar u niet direct aan zou denken.
Zo is een uitgaande transfer bij BinckBank gratis terwijl u bijvoorbeeld bij Rabobank 100 euro per lijn betaald wanneer u weer wil weggaan. Voor een gemiddelde portefeuille van 10 aandelen of fondsen betaalt u dan al snel 1.000 euro aan kosten. Hier komt u al een heel eindje mee bij BinckBank.
Mvg
Het overzetten van een fondsenportefeuille van BinckBank naar een andere bank neemt gemiddeld enkele weken tot een maand tijd in beslag.
Houd er aub rekening mee dat bepaalde andere banken of brokers vaak verborgen kosten hebben waar u niet direct aan zou denken.
Zo is een uitgaande transfer bij BinckBank gratis terwijl u bijvoorbeeld bij Rabobank 100 euro per lijn betaald wanneer u weer wil weggaan. Voor een gemiddelde portefeuille van 10 aandelen of fondsen betaalt u dan al snel 1.000 euro aan kosten. Hier komt u al een heel eindje mee bij BinckBank.
Mvg
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Even vermelden dat vanaf 1 april er ook een verandering komt bij Binck op dit gebied en het verplaatsen van effecten vanaf Binck naar een andere instelling ook niet meer gratis is in sommige gevallen.
je kreeg hiervoor een melding in je 'binck'post.
je kreeg hiervoor een melding in je 'binck'post.
Klopt, hierbij het bericht over het transfereren van effecten:
"De eerste overdracht van effecten naar een andere financiële instelling blijft gratis. Indien u zou beslissen om uw effecten weg te transfereren naar een andere financiële instelling, dan blijven de transfers opgegeven in het eerste transferformulier gratis. Vanaf het tweede transferformulier binnen hetzelfde kalenderjaar zal een verwerkingskost aangerekend worden van €25/per effect."
Dit is om misbruik tegen te gaan. Er zijn namelijk klanten die wegtransfereren naar een andere bank/broker om gebruik te maken van een actie, waarna ze terugkomen met hun portefeuille om bij BinckBank bijvoorbeeld gebruik te maken van een actie (en wij betalen daarenboven alle transferkosten die de andere bank/broker aanrekent terug t.e.m 1.000 euro in transactietegoed), om dan enkele maanden later opnieuw de effecten weg te transfereren.
Ik hoop dat u ons hierin kunt begrijpen
"De eerste overdracht van effecten naar een andere financiële instelling blijft gratis. Indien u zou beslissen om uw effecten weg te transfereren naar een andere financiële instelling, dan blijven de transfers opgegeven in het eerste transferformulier gratis. Vanaf het tweede transferformulier binnen hetzelfde kalenderjaar zal een verwerkingskost aangerekend worden van €25/per effect."
Dit is om misbruik tegen te gaan. Er zijn namelijk klanten die wegtransfereren naar een andere bank/broker om gebruik te maken van een actie, waarna ze terugkomen met hun portefeuille om bij BinckBank bijvoorbeeld gebruik te maken van een actie (en wij betalen daarenboven alle transferkosten die de andere bank/broker aanrekent terug t.e.m 1.000 euro in transactietegoed), om dan enkele maanden later opnieuw de effecten weg te transfereren.
Ik hoop dat u ons hierin kunt begrijpen
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Verder klopt het ook dat andere brookers ferme kosten aanrekenen voor het weghalen van effecten bij hen. Bij medirect betaal je bv 75 euro per fonds dat je daar weghaalt.
Maar zoals Binckbank hier aanhaalde zijn er bij hen en andere Brookers acties om die kosten eventueel terugbetalen;-)
Dus als Medirect of Rabo straks niet meer zo gratis blijken te zijn en bv ook kosten gaan rekenen om een fonds te mogen verkopen zoals bij Binck dan staan we overal weer even ver....maar hebben wel een boel over en weer formuliertjes ingevuld en is de brooker de winnaar ?
Maar zoals Binckbank hier aanhaalde zijn er bij hen en andere Brookers acties om die kosten eventueel terugbetalen;-)
Dus als Medirect of Rabo straks niet meer zo gratis blijken te zijn en bv ook kosten gaan rekenen om een fonds te mogen verkopen zoals bij Binck dan staan we overal weer even ver....maar hebben wel een boel over en weer formuliertjes ingevuld en is de brooker de winnaar ?
Ik heb op 7/1/2014 de opdracht gegeven aan Binckbank om fondsen over te zetten naar een andere bank. Nu 2 maanden later is dit nog steeds niet gebeurt.
Bij mij duurde de transfer van BB iets minder dan 2 maand. Kreeg inderdaad €200 op mijn rekening van de ontvangende bank. De reden voor de transfer was niet het welkomstgeschenk. Het niet kunnen genieten van het dubbelbelastingverdrag met Frankrijk was de reden. Ik betaalde zo elk jaar honderden Euro's te veel aan belastingen. Het was een beginnersfout van mij om Franse aandelen bij BB te kopen.
BB schrijft hier, enkele weken tot een maand, ik moet zeggen dat klopt niet.paul1 schreef:Ik heb op 7/1/2014 de opdracht gegeven aan Binckbank om fondsen over te zetten naar een andere bank. Nu 2 maanden later is dit nog steeds niet gebeurt.
Het duurt langer.
We hopen op een vlugge afhandeling, want anders wordt het maanden
Dus zij die nog willen overstappen, hou er rekening mee!
Een bijkomend vraagje: indien je fondsen laat overplaatsen naar een andere financiële instelling, hoe gebeurt dit dan: worden het aantal eenheden van elk fonds dat op je effectenrekening staat overgedragen (hetgeen voor mij logisch lijkt) of wordt de totale waarde (= eenheden X inventariswaarde op dag van overplaatsing) van elk fonds overgedragen...? In dit laatste geval kan - aangezien een overdracht weken of zelfs een paar maanden kan duren - dit toch wel een serieus verschil geven: in een stijgende markt, krijg je dan immers minder eenheden voor het overgezet bedrag, terwijl in een dalende markt je meer eenheden krijgt... Mij lijkt het alleszins logisch dat het aantal eenheden van elk fonds wordt overgeplaatst, maar ik stel deze vraag omdat ik op dit forum las dat iemand vertelde (kan het draadje niet meer terugvinden...) dat bij zijn overdracht van pensioenspaarfonds naar Rabobank het totale bedrag, en dus niet het aantal eenheden, werd overgezet. In de tijdspanne dat de overdracht geregeld was, was de inventariswaarde redelijk gestegen en kreeg betrokkene voor hetzelfde bedrag minder eenheden van zijn pensioenspaarfonds bij Rabo toebedeeld... Is hier duidelijk een addertje onder het gras... Vandaar mijn vraag of er eenheden of het totale bedrag van een fonds wordt overgeheveld?
Normaalgezien worden de eenheden overgedragen. Er vindt dus geen verkoop en aankoop plaats.
Wat dat overdragen naar rabobank betreft:
Ook hier als het om hetzelfde fonds gaat (bv: Fortis naar Rabo), is dit hetzelfde geval.
Als je echter van bijvoorbeeld het dexia pensioenspaarfonds overzet naar rabo, dan vindt er wel een verkoop en aankoop plaats, daar het 2 verschillende fondsen zijn.
Wat dat overdragen naar rabobank betreft:
Ook hier als het om hetzelfde fonds gaat (bv: Fortis naar Rabo), is dit hetzelfde geval.
Als je echter van bijvoorbeeld het dexia pensioenspaarfonds overzet naar rabo, dan vindt er wel een verkoop en aankoop plaats, daar het 2 verschillende fondsen zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Hoelang heeft het bij jou in totaal geduurd? Zelf heb ik ook eind januari gevraagd om aandelen te transfereren, en dit is nu nog steeds niet gebeurd.paul1 schreef:Ik heb op 7/1/2014 de opdracht gegeven aan Binckbank om fondsen over te zetten naar een andere bank. Nu 2 maanden later is dit nog steeds niet gebeurt.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Ik heb mijn transfer formulieren opgestuurd eind januari. De transferformulieren werden door mijn nieuwe broker aan binck opgestuurd op 5 februari. Nu momenteel zijn enkel de fondsen van Threadneedle nog niet getransfereerd.
Ter info
Als je bij Binck ingelogd bent en je gaat kijken bij je orders kan je zien op welke datum Binck de transfer behandeld heeft . Je weet zo dus of alles behandeld is en wanneer dit was (bij mij was de datum (17/02) van opmaken voor de transfer voor alle fondsen dezelfde). Gezien de meeste fondsen al lang getransfereerd zijn ligt dit volgens mij dus aan de fondsbeheerders die hun tijd om alles in orde te brengen.
Een fonds dat uit de lijst verdwijnt bij Binck staat iets daarna op de lijst bij de nieuwe broker.
Ter info
Als je bij Binck ingelogd bent en je gaat kijken bij je orders kan je zien op welke datum Binck de transfer behandeld heeft . Je weet zo dus of alles behandeld is en wanneer dit was (bij mij was de datum (17/02) van opmaken voor de transfer voor alle fondsen dezelfde). Gezien de meeste fondsen al lang getransfereerd zijn ligt dit volgens mij dus aan de fondsbeheerders die hun tijd om alles in orde te brengen.
Een fonds dat uit de lijst verdwijnt bij Binck staat iets daarna op de lijst bij de nieuwe broker.
Eind maart het grootste deel van de transfers aangekomen na bijna 3 maand.