foute interestberekening nibc?
Re: foute interestberekening nibc?
Mijn vorige post werd door mij verwijderd wegens nood aan bijwerk aan de sheet. Sorry.
De rente toegekend zo goed op een spaarrekening of een termijn rekening is een jaarrente. Waarom de jaarrente veranderen in een kalenderjaarrente?
De berekening met een jaarrente is eenvoudiger, logisch en heerlijker, in het bijzonder bij schrikkeljaren.
Alhoewel er inderdaad, behalve voor wat de kapitalisatie betreft, geen verschil aan interesten voorkomt met termijnen van vier jaren of veelvoudig ervan, veranderd het resultaat wel degelijk met al de andere termijnen en data, op enkele bijzondere data na.
De, per eenheid, vastgestelde verschillen blijven wel van klein belang.
Bijgevoegde sheet laat duidelijk blijken waar, de omvang en wanneer de verschillen zich voordoen.
Graag reactie bij gevonden “bug(s)”.
De rente toegekend zo goed op een spaarrekening of een termijn rekening is een jaarrente. Waarom de jaarrente veranderen in een kalenderjaarrente?
De berekening met een jaarrente is eenvoudiger, logisch en heerlijker, in het bijzonder bij schrikkeljaren.
Alhoewel er inderdaad, behalve voor wat de kapitalisatie betreft, geen verschil aan interesten voorkomt met termijnen van vier jaren of veelvoudig ervan, veranderd het resultaat wel degelijk met al de andere termijnen en data, op enkele bijzondere data na.
De, per eenheid, vastgestelde verschillen blijven wel van klein belang.
Bijgevoegde sheet laat duidelijk blijken waar, de omvang en wanneer de verschillen zich voordoen.
Graag reactie bij gevonden “bug(s)”.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Hallo Flytox,
is dit een vraag aan ons of meer een algemene boodschap aan de bezoekers van deze draad? Voor alle duidelijkheid ik heb er geen probleem mee mocht het het tweede zijn maar indien het een vraag is had ik graag wat verduidelijking gehad want ik weet niet goed waar je graag een antwoord op wil.
is dit een vraag aan ons of meer een algemene boodschap aan de bezoekers van deze draad? Voor alle duidelijkheid ik heb er geen probleem mee mocht het het tweede zijn maar indien het een vraag is had ik graag wat verduidelijking gehad want ik weet niet goed waar je graag een antwoord op wil.
Het is een algemeen bekend making van de gevolgen van de berekeningswijze. Verder staat de vraag in de text.
Waarom de jaarrente veranderen in kalenderjaarrente?
Mvg,
Waarom de jaarrente veranderen in kalenderjaarrente?
Mvg,
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
De reden daar is omdat het banksysteem waarmee wij en heel wat banken werken werkt met een renteberekening op dagbasis.
Wat belet te werken met een dagbasis en een jaarrente?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Er is bij de opzet een bepaalde keuze gemaakt. De keuze nu veranderen is behoorlijk complex en zou heel wat kosten met zich meebrengen zonder een meerwaarde te creëren, noch voor onze klanten noch voor ons. Aangezien wij er zeer op gericht zijn om onze kosten zo laag mogelijk te houden zodat wij een zo hoog mogelijke rente kunnen bieden aan onze klanten is een wijziging van de benadering niet aan de orde.
Dat wou ik horen en lezen en blijf bij mijn standpunt.
Tot de volgende keer.
Mvg,
Tot de volgende keer.
Mvg,
Is deze manier van intresberekening ivm 366 of 365 dagen enkel gebruikelijk bij termijnrekeningen en spaarrekeningen?
Of wordt deze berekeningswijze ook gebruikt bij kasbons?
heeft weinig zin om je daar druk over te maken, één dag meer of minder zal met de huidige intresten weing meer opbrengst geven. Of ge moet al 1 miljoen euro hebben uitstaan... pfffffff... En elke bank zal wel zijn eigen berekeningsmethode hebben, de ene van dag tot dag en de andere per kalenderjaar.mba schreef:Is deze manier van intresberekening ivm 366 of 365 dagen enkel gebruikelijk bij termijnrekeningen en spaarrekeningen?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Bij NIBC Direct hebben wij geen kasbons. Wij kunnen deze vraag dus niet beantwoorden. Het lijkt mij aangewezen om, bij de bank waar u de kasbons aanhoudt, deze vraag te stellen.
Beste,deze morgen zag ik mijn interest voor termijnrekening ongeveer - 80€ bedragen ten opzichte van verleden jaar.
Klop dat aub?
Dank bij voorbaat
Klop dat aub?
Dank bij voorbaat
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het is voor ons onmogelijk om op basis van deze informatie hierop te antwoorden. Indien het gaat om een langlopende termijnrekening dan zou dit in principe niet mogen, indien het gaat om een kortlopende die al dan niet automatisch vernieuwd werd dan kan dit het geval zijn afhankelijk van het bedrag waarover we spreken en de rente-evolutie in de specifieke gekozen periode.
Het meest aangewezen lijkt mij om even naar ons gratis nummer te bellen 0800 63 500 daar kunnen ze uw specifiek geval in detail bekijken.
Het meest aangewezen lijkt mij om even naar ons gratis nummer te bellen 0800 63 500 daar kunnen ze uw specifiek geval in detail bekijken.