Exmar
TIP
Re: Exmar
Micha3, uitoefening van opties is toch een typisch fenomeen bij bestuurders.
Vergeet ook niet dat zij direct nieuwe opties ontvangen.
Vergeet ook niet dat zij direct nieuwe opties ontvangen.
Donderdag weten we exact hoeveel slotdividend de aandeelhouders zullen innen.
Defintive resultaten 2013: Press release
Dividend
De Raad van Bestuur zal aan de algemene vergadering van aandeelhouders van 20 mei 2014 voorstellen een
bruto dividend uit te keren van EUR 0,90 per aandeel waarvan EUR 0,60 per aandeel in september 2013 als
interimdividend werd uitgekeerd.
Indien de algemene vergadering dit goedkeurt zal het dividend van EUR 0,30 per aandeel
(netto dividend EUR 0,225 per aandeel) betaalbaar worden gesteld vanaf 28 mei 2014
(ex-date 23 mei – record date 27 mei).
Dividend
De Raad van Bestuur zal aan de algemene vergadering van aandeelhouders van 20 mei 2014 voorstellen een
bruto dividend uit te keren van EUR 0,90 per aandeel waarvan EUR 0,60 per aandeel in september 2013 als
interimdividend werd uitgekeerd.
Indien de algemene vergadering dit goedkeurt zal het dividend van EUR 0,30 per aandeel
(netto dividend EUR 0,225 per aandeel) betaalbaar worden gesteld vanaf 28 mei 2014
(ex-date 23 mei – record date 27 mei).
Meer dan het dubbel van vorig jaar, dankzij de goede resultaten van 2013. Hopelijk vertaalt zich dat nu ook in koersherstel. Terug naar de 12 euro?
wat denken jullie van het dividend voor de volgende jaren ?
is de 0,90 euro nu de basis voor de toekomst als alles goed blijft lopen of zit er een stuk eenmalig dividend in voor de verkoop van schepen etc... ?
Ik vind niet direct dividendvoorspellingen voor de volgende jaren terug.
is de 0,90 euro nu de basis voor de toekomst als alles goed blijft lopen of zit er een stuk eenmalig dividend in voor de verkoop van schepen etc... ?
Ik vind niet direct dividendvoorspellingen voor de volgende jaren terug.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Wat ik in elk geval weet (maar ik weet dat dat Zeezout niet interesseert ) is dat het met de koers terug goed zit. Staat voorlopig op 12 euro, zijnde bijna + 6%. Ben ik blij dat ik dinsdag heb ingekocht aan 11,15 euro
Ik dacht eenmalig, volgend jaar ongeveer 0,50 p/a?
0,90 euro is een uitzonderlijk dividend wegens uitzonderlijke meerwaarden.
Voor dit jaar (betaalbaar in 2015) ga ik uit van een dividend van 0,40 à 0,50 euro.
Interessant te zien dat ook Jens_Dev op deze golflengte zit.
Exmar zit reeds jaren in mijn aandelenportefeuille. Wel eenmalig kort uitgestapt, maar daarna terug ingestapt.
Exmar blijft zeker ook nog jaren in mijn aandelenportefeuille. Heb het aandeel vaak aangeprijst als koopwaardig en stond ook bij mijn favorieten voor 2014. Ik blijf Exmar ook verder aanprijzen doch misschien best kopen op koerszwakte.
Voor dit jaar (betaalbaar in 2015) ga ik uit van een dividend van 0,40 à 0,50 euro.
Interessant te zien dat ook Jens_Dev op deze golflengte zit.
Exmar zit reeds jaren in mijn aandelenportefeuille. Wel eenmalig kort uitgestapt, maar daarna terug ingestapt.
Exmar blijft zeker ook nog jaren in mijn aandelenportefeuille. Heb het aandeel vaak aangeprijst als koopwaardig en stond ook bij mijn favorieten voor 2014. Ik blijf Exmar ook verder aanprijzen doch misschien best kopen op koerszwakte.
Deze zaterdag in De Tijd enkele opvallende cijfers gezien omtrent Exmar:
- Koers-winst verhouding: 8,2
- Dividendrendement: 7,9% (al was dit jaar uitzonderlijk)
- Bedrijfswinst/omzet: 24,8%
Net voor de definitieve resultaten 2013 was een mooi instapmoment. Prijzen net boven de 11 euro zijn nog steeds interessant om in te stappen, maar ik zou er niet meteen op rekenen.
- Koers-winst verhouding: 8,2
- Dividendrendement: 7,9% (al was dit jaar uitzonderlijk)
- Bedrijfswinst/omzet: 24,8%
Net voor de definitieve resultaten 2013 was een mooi instapmoment. Prijzen net boven de 11 euro zijn nog steeds interessant om in te stappen, maar ik zou er niet meteen op rekenen.
Ablynx, Ageas, ArcelorMittal, CFE, Euronav, Exmar, IBA, KBC Ancora, Montea, RealDolmen, Sanofi, Sofina, Ter Beke, Tessenderlo, Texaf
Exmar heeft in elk geval in de huidige correctie naar aanleiding van de algemene sell off in vooral tech & biotech en de miserie in Oekraïne tot heden bijzonder goed stand gehouden.
Altijd een positief teken naar de toekomst toe.
Altijd een positief teken naar de toekomst toe.
En dat had je dus niet mogen zeggen
Toch wel. Ik vind een daling van 1 à 2% niet noemenswaardig (en totaal verwaarloosbaar).Hyakari schreef:En dat had je dus niet mogen zeggen
Piper schreef:Toch wel. Ik vind een daling van 1 à 2% niet noemenswaardig (en totaal verwaarloosbaar).Hyakari schreef:En dat had je dus niet mogen zeggen
Idd de beste weg nr top met voldoende ondersteuning is gestaag : langzaam mr zeker....
Outside, inderdaad, volkomen akkoord.
Langzame (en duurzame) LT-stijgingen zijn inderdaad het beste en dit zelfs met af en toe gezonde aderlatingen of correcties.
Langzame (en duurzame) LT-stijgingen zijn inderdaad het beste en dit zelfs met af en toe gezonde aderlatingen of correcties.