Patronale Life Secure 21
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
Re: Patronale Life Secure 21
En ondertussen is mijn CredoSecure ook een feit. Voorlopig nog met beperkt kapitaal. Aangezien ik een aardige som verwacht die ik zonder risico wil laten renderen vond ik dit een waardige optie. Kan op termijn nog zien of ik alles hierin plaats, of gedeeltelijk.
Jammer dat ik het geld niet sneller zag aankomen of ik had al vroeger aan de toekomst gewerkt.
Jammer dat ik het geld niet sneller zag aankomen of ik had al vroeger aan de toekomst gewerkt.
interessante info tak 21
http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... eden-tak21" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnkapitaal.be/obligaties-s ... eden-tak21" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Newbie
- Contacteer:
Beste Molenveld,molenveld schreef:Ik heb de knoop doorgehakt en een CredoSecure geopend bij Rabobank voor mijn zoontje. 2% gegarandeerd, de rest is meegenomen.
ik overweeg ook een tak 21 voor mijn minderjarige zonen via Rabobank te openen.
Hoe heb je dit gedaan gezien rabobank in de FAQ het volgende stelt?
----- begin extract -----------
Het is niet mogelijk om via Rabobank.be een Tak 21-spaarverzekering aan te gaan op naam van een minderjarige. Bij het intekenen dienen steeds een verzekeringsnemer, een verzekerde en een begunstigde worden aangeduid. De verzekeringsnemer en verzekerde dienen bij Rabobank.be steeds één en dezelfde persoon te zijn en deze dient meerderjarig te zijn. Een minderjarige kan wel de begunstigde zijn bij overlijden van de verzekeringnemer/verzekerde.
------einde extract --------------------
Groeten,
Frankiebis
Ik heb het precies gedaan zoals je citeert; op mijn naam, met kind als begunstigde bij overlijden.
Binnen 8 jaar bekijk ik wat ik doe met het geld – in de tak21 belegd laten, of terugstorten op zijn spaarrekening, afhankelijk van de rentes op dat ogenblik.
Binnen 8 jaar bekijk ik wat ik doe met het geld – in de tak21 belegd laten, of terugstorten op zijn spaarrekening, afhankelijk van de rentes op dat ogenblik.
http://www.tak-21.be/successieplanning/ ... voorbeeld/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik ben ook geïnteresseerd in deze TAK 21.
Ik heb via Rabobank even de Financiële infofiche gedownload. Iemand die me kan helpen met het volgende?
---------------------------------------------------------------------------------
Kosten
Dossier- en instapkost:
Vrije stortingen :
Dossierkost : 35 EUR van toepassing op elke individuele vrije storting.
Vrije stortingen : Variabele instapkost op Premie na taks: Max. 5,00%
Geplande periodieke stortingen:
Eerste Premie: 35 EUR, voor bijkomende Premies: 4 euro
Variabele instapkost op Premie na taks: Max. 5,00%
Taks: 2,00% (natuurlijke personen) 4,40% (rechtspersonen)
---------------------------------------------------------------------------------
Wat wordt bedoeld met 'Variabele instapkost op Premie na taks: Max. 5,00%'?
Ik snap het niet...
Bedankt!
Ik heb via Rabobank even de Financiële infofiche gedownload. Iemand die me kan helpen met het volgende?
Kosten
Dossier- en instapkost:
Vrije stortingen :
Dossierkost : 35 EUR van toepassing op elke individuele vrije storting.
Vrije stortingen : Variabele instapkost op Premie na taks: Max. 5,00%
Geplande periodieke stortingen:
Eerste Premie: 35 EUR, voor bijkomende Premies: 4 euro
Variabele instapkost op Premie na taks: Max. 5,00%
Taks: 2,00% (natuurlijke personen) 4,40% (rechtspersonen)
Wat wordt bedoeld met 'Variabele instapkost op Premie na taks: Max. 5,00%'?
Ik snap het niet...
Bedankt!
Beste,
je hebt een infofiche voor diverse aanbieders gedownload.
de kosten bij rabobank zijn :
nstapkosten
Geen, enkel een vaste administratieve kost van 35 euro
Mvg,
je hebt een infofiche voor diverse aanbieders gedownload.
de kosten bij rabobank zijn :
nstapkosten
Geen, enkel een vaste administratieve kost van 35 euro
Mvg,
"35 EUR van toepassing op elke individuele vrije storting."
"Eenmalige vaste kost van 35 EUR"
Ik vind het een beetje verwarrend. Is deze kost ook van toepassing op bijstortingen?
"Eenmalige vaste kost van 35 EUR"
Ik vind het een beetje verwarrend. Is deze kost ook van toepassing op bijstortingen?
Ik denk het wel, ja. kwestie van een voldoende hoog bedrag te plaatsen zeker ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaag mijn uittreksel voor 2013 ontvangen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Is dat wat je dan als fiscaal attest kan gebruiken?
Ik ga er ook een openen denk ik! Is dit nog steeds een goeie??
Dus levensverzekering is ook fiscaal aftrekbaar? Ook al geniet je reeds van pensioensparenaftrek?start2saver schreef:Is dat wat je dan als fiscaal attest kan gebruiken?
Hoeveel is het winstvoordeel bij aftrek levensverzekering ( bij pensioensparen is dit ca 300 €)
En heeft er al iemand via spaargids zo iets afgesloten, en hoe verliep dit?
Wat is het verschil tussen de Secure, Fructisafe, Safe en de Starfix?
tips
greetz
jempi25
Enkel langetermijnsparen (is ook een verzekering) is aftrekbaar. 30% van van 2280 per persoon kun je terug recupereren. Let op: voldoende geld verdienen en rekening houden met hypothecaire aftrekken en aftrekken schuldsaldoverzekering.
Iemand met een lening verbruikt dus al wat van die korf.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een pensioenspaarverzekering zoals patronale life secure 21 is mijns inziens ook fiscaal aftrekbaar, maar niet als je al een pensioenspaarfonds hebt. Langetermijnsparen is een andere aftrekpost.Lukske schreef:Enkel langetermijnsparen (is ook een verzekering) is aftrekbaar. 30% van van 2280 per persoon kun je terug recupereren. Let op: voldoende geld verdienen en rekening houden met hypothecaire aftrekken en aftrekken schuldsaldoverzekering.
Toch? Kan iemand dit bevestigen?
-
- Newbie
- Contacteer:
Vanaf 29/04 zakt het rendement van 2,45% naar 2,20% (bron rabobank.be) aangezien het gegarandeert rendement op jaarbasis zakt van 1,65% naar 1,40%. Raden jullie aan om nog snel bij te storten of een nieuw contract af te sluiten?
Groeten,
Frankiebis
Groeten,
Frankiebis