De Beurs vandaag
TIP
Re: De Beurs vandaag
Een verschuiving van Tigenixers naar Option(ix) deze week? Blijkbaar kan je met penneystocks nog het meest verdienen. Alleen de timing wil niet altijd (=bijna nooit) lukken. Heb zo ook nog naar andere remontes gekeken. Nyrstar van bijna 2 naar 3 en een beetje, Agfa, toch een € op 1,75 erbij op een half jaar.... Mdx,...
Speculatie, doe ik niet aan mee. De kans is groot dat je er uw vingers aan verbrand. Ik opteer voor bedrijven die ondergewaardeerd zijn( maar die zijn tegenwoordig dun gezaaid).Fientje schreef:Een verschuiving van Tigenixers naar Option(ix) deze week? Blijkbaar kan je met penneystocks nog het meest verdienen. Alleen de timing wil niet altijd (=bijna nooit) lukken. Heb zo ook nog naar andere remontes gekeken. Nyrstar van bijna 2 naar 3 en een beetje, Agfa, toch een € op 1,75 erbij op een half jaar.... Mdx,...
Zijn we aan de "Sell in May ..." Periode gekomen?
Of zijn er gewoon koopkes te doen?
Of zijn er gewoon koopkes te doen?
-
- Full Member
- Contacteer:
volgens mij wordt er in Mei even veel gekocht als verkocht
De huidige verkoop heeft te maken met het Oekraïneverhaal. Kan morgen voorbij zijn, of niet. Alleszins, solden!
Op naar de zomer? Weinig beweging in 't algemeen, wat afkalving hier en daar. Lees ook dat volatiliteit afneemt tot laagste niveau's. Boeken dicht, iedereen op vakantie? Heb zelf niets meer ge/verkocht sinds begin maart, ben tevreden met wat ik heb.
Elk jaar terug die vraag: alles bijhouden, of toch maar gedeelte verkopen, en die 'zomerrally' missen. Een zeldzaam fenomeen, als ik het goed heb.
Elk jaar terug die vraag: alles bijhouden, of toch maar gedeelte verkopen, en die 'zomerrally' missen. Een zeldzaam fenomeen, als ik het goed heb.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@fientje Persoonlijk probeer ik die emoties zover mogelijk weg te houden van mijn strategie. Weet dat er een grondslag is voor de sell in may and go away, maar dan ga je er toch vanuit dat je de markt weet te timen. Blijf dus rustig aankopen met het idee: hoog aankopen is goed omdat mijn portefeuille dan ook hoog staat, laag aankopen is goed om mijn gemiddelde aankoop naar beneden te brengen. Het is dan natuurlijk wel spannend om 3 weken geen internet te hebben om te kunnen opvolgen.......
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Zelf maak ik me meer zorgen in een (te) lang durende regeringsvorming dan in één of ander spreekwoord. Er is toch niets dat er op wijst dat het plots slecht zou moeten gaan met de beurzen?
En de historisch sterk opgelopen waarderingen? Geen reden voor bezorgdheid?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
De vorige keer deden we het zelfs beter zonder regering dan met regering.
En ook nu zien experts geen probleem bij lange onderhandelingen. De huidige federale regeringsleden halen dan prompt aan dat op het eind de rente ging stijgen, maar de oorzaak lag niet bij het uitblijven van de regeringsvorming maar lag op Europees vlak.
Net zoals ze nu ook pluimen op hun hoed steken met de lage rente die België nu betaalt, dat is niet de verdienste van de federale regering, maar ze pakken d'er wel graag mee uit. Alle pigs landen lenen nu uiterst goedkoop (Zelfs Italië en Portugal), waarschijnlijk ook de verdienste van de strik als je het hen zou vragen.
En ook nu zien experts geen probleem bij lange onderhandelingen. De huidige federale regeringsleden halen dan prompt aan dat op het eind de rente ging stijgen, maar de oorzaak lag niet bij het uitblijven van de regeringsvorming maar lag op Europees vlak.
Net zoals ze nu ook pluimen op hun hoed steken met de lage rente die België nu betaalt, dat is niet de verdienste van de federale regering, maar ze pakken d'er wel graag mee uit. Alle pigs landen lenen nu uiterst goedkoop (Zelfs Italië en Portugal), waarschijnlijk ook de verdienste van de strik als je het hen zou vragen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Moesten we nu in Frankrijk of Duitsland leven, maar een Belgische regeringsvorming kan moeilijk op de beurs wegen. Hoeveel omzet halen alle Bel-20'ers/topppers samen nog in België? Procentueel, 15%, minder? Je moet maar eens kijken naar een gemiddeld bedrijf. Jensen, Bekaert, Ageas, Inbev, Resilux.... (Een Delhaize nog wel). Dus daar houd ik in elk geval geen rekening mee.
Hetgeen ik gewoon vaststel zijn zwakke koersen gedurende de zomer, net zoals in de kerstvakantie trouwens. Wie echt geld nodig heeft, vindt niet genoeg geïnteresseerde tegenpartijen, en dus dalende koersen, kleine inzinkingen inclusief.
Hetgeen ik gewoon vaststel zijn zwakke koersen gedurende de zomer, net zoals in de kerstvakantie trouwens. Wie echt geld nodig heeft, vindt niet genoeg geïnteresseerde tegenpartijen, en dus dalende koersen, kleine inzinkingen inclusief.
beurs zit nog steeds in een bull market
lage rente, goede bedrijfsresultaten en geen wtc torens
lage rente, goede bedrijfsresultaten en geen wtc torens
Daar is het dipje al.... Braderie Ageas, Kbc, ....
op de valreep nog wat lease invest gekocht net onder de 80 vlak voor de dividend uitbetaling.
Gezien de extreem lage rente kunnen de bevaks nog hoger volgens mij.
beurs in zijn geheel is ook nog niet duur als je er vanuit gaat dat zeer lage LT rente nog jaren kan blijven duren.
Ageas lost AB INBEV af als "beloftevolst" aandeel volgens zeezout. Zit al aan 5% portefeuille
rest van de top 10 nu
interbrew
home
wdp
sioen
warehouse
kinopolis
arseus
leasinvest
nat bank
Gezien de extreem lage rente kunnen de bevaks nog hoger volgens mij.
beurs in zijn geheel is ook nog niet duur als je er vanuit gaat dat zeer lage LT rente nog jaren kan blijven duren.
Ageas lost AB INBEV af als "beloftevolst" aandeel volgens zeezout. Zit al aan 5% portefeuille
rest van de top 10 nu
interbrew
home
wdp
sioen
warehouse
kinopolis
arseus
leasinvest
nat bank
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Inderdaad veel aandelen zijn vandaag aantrekkelijk geprijsd.Fientje schreef:Daar is het dipje al.... Braderie Ageas, Kbc, ....
Ageas, KBC, Socfinasia, Delta Lloyd enz.
De rente is zeer laag en zal allicht nog lang zeer lang blijven. Misschien/waarschijnlijk zal de rente zelfs nog dalen.
P.S.: veel leden vroegen mij via pb om terug te reageren. Ik wil dit echter wel doen, maar verwacht dan van iedereen hier ook wat reactie. Minimum één bericht per dag van eenieder zou toch mogelijk moeten kunnen zijn.