Carmignac Patrimoine
Re: Carmignac Patrimoine
Niks geluk. Je kan één of twee keer geluk hebben. Maar Patrimoine heeft sinds 1989 nog maar twee keer een echt negatief jaarresultaat laten zien. Al 20 van de 22 jaar een goed resultaat, dat is geen geluk maar deskundigheid.
Ja robokat, jij bent in je mening nog ( en waarschijnlijk terecht) nog extremer dan ik !
Mvg
Mvg
aan Rabobbank: als ik bij jullie CP aankoop, dan betaal ik 1%instap.
stel als ik in 2015 de fondsen terug wens te verkopen, moet ik daar dan nog iets op betalen, maw wordt er iets afgehouden van de winst?
PS: ik weet dat er pagina's aan uitleg voorhande zijn, maar toch had ik graag misschien eens een klein reken voorbeeldje gehad.
antwoorden met url naar jullie website hoeven niet!
stel als ik in 2015 de fondsen terug wens te verkopen, moet ik daar dan nog iets op betalen, maw wordt er iets afgehouden van de winst?
PS: ik weet dat er pagina's aan uitleg voorhande zijn, maar toch had ik graag misschien eens een klein reken voorbeeldje gehad.
antwoorden met url naar jullie website hoeven niet!
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voor Carmignac Patrimoine zijn de verschillende kosten en taksen waar u rekening mee dient te houden:
Bij aankoop:
-1% instapkosten ==> wordt ingehouden door Rabobank.be
-geen taksen
Jaarlijks via uw belastingaangifte:
-opgave van de uitbetaalde dividenden in het fonds (belastbaar tegen 25%) ==> via een calculator op de website van Carmignac kan u zelf berekenen hoeveel het dividendgedeelte bedraagt in uw situatie. Dit bedrag dient u op te geven in uw belastingaangifte.
Bij verkoop:
-géén uitstapkosten
-belasting op meerwaarde uit vastrentende beleggingen (belastbaar tegen 21%) ==> wordt ingehouden door Rabobank.be
-géén beurstaks
Bij aankoop:
-1% instapkosten ==> wordt ingehouden door Rabobank.be
-geen taksen
Jaarlijks via uw belastingaangifte:
-opgave van de uitbetaalde dividenden in het fonds (belastbaar tegen 25%) ==> via een calculator op de website van Carmignac kan u zelf berekenen hoeveel het dividendgedeelte bedraagt in uw situatie. Dit bedrag dient u op te geven in uw belastingaangifte.
Bij verkoop:
-géén uitstapkosten
-belasting op meerwaarde uit vastrentende beleggingen (belastbaar tegen 21%) ==> wordt ingehouden door Rabobank.be
-géén beurstaks
die eind belasting, is dat die fameuze 21% versus 25%
zijnde 21% jullie geven dit door aan de staat.
25% jullie geven niets door?
heb ik het goed voor?
zijnde 21% jullie geven dit door aan de staat.
25% jullie geven niets door?
heb ik het goed voor?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
In de nieuwe fiscale maatregelen werd inderdaad voorzien dat alle roerende inkomsten door de bank zullen moeten worden doorgegeven aan de Nationale Bank om te bepalen of de grens van 20.000 EUR (voor de bijkomende heffing van 4%) al dan niet werd overschreden. Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij de bank bepaalde inkomsten niet zal moeten aangeven, zoals het niet-belastbare intrestgedeelte uit spaarboekjes, of rendementen uit de staatsbons die werden uitgegeven in november/december 2011.
Er wordt ook een mogelijkheid voorzien om, ongeacht het totale rentebedrag, ervoor te kiezen om automatisch de bijkomende heffing van 4% te laten inhouden door de bank. In dat geval dienen de roerende inkomsten niet te worden doorgegeven aan de Nationale Bank.
Er wordt ook een mogelijkheid voorzien om, ongeacht het totale rentebedrag, ervoor te kiezen om automatisch de bijkomende heffing van 4% te laten inhouden door de bank. In dat geval dienen de roerende inkomsten niet te worden doorgegeven aan de Nationale Bank.
Zij die van dit fonds vanaf willen hounde boel in de gaten, laatste 3 maand 5% erbij.
Zij,die willen kopen wachten beter. T staat weer duur.
Zij,die willen kopen wachten beter. T staat weer duur.
-
- Full Member
- Contacteer:
als ik de calculator invul met mijn gegevens nl op 31/12/2013 0,22 aandelen dan staat er dat ik niets moet aangeven, kan dat kloppen
Als je 0,22 aandelen aangekocht hebt in 2013 en je hebt niets verkocht of bijgekocht en je bezat geen aandelen voor 2013 dan:
Aan het einde van het jaar 2013 was u in het bezit van 0,22 stukken Carmignac Patrimoine Part A EUR FR0010135103
Het bedrag in dividenden (aandelen) waargenomen in 2013 is 0,000 €. (Deel I, Vak VII. A. 2. d) 1°)
Het bedrag in vastrentende (obligaties) en monetaire beleggingen waargenomen in 2013 is 0,000 €. (Deel I, Vak VII. A. 2. d) 1°)
mvg
Aan het einde van het jaar 2013 was u in het bezit van 0,22 stukken Carmignac Patrimoine Part A EUR FR0010135103
Het bedrag in dividenden (aandelen) waargenomen in 2013 is 0,000 €. (Deel I, Vak VII. A. 2. d) 1°)
Het bedrag in vastrentende (obligaties) en monetaire beleggingen waargenomen in 2013 is 0,000 €. (Deel I, Vak VII. A. 2. d) 1°)
mvg