Delhaize
TIP
Re: Delhaize
Die man is trouwens nooit ontslagen. Hij wou niet meer verder werken aan die voorwaarden (lees loon).
Volgens mij is dit een goede zaak.
Delhaize is een rollercaster. Vandaag 1/2 EURO in de min.
Idd. goede zaak, want idd. z'n loon was te hoog.jupi schreef:Die man is trouwens nooit ontslagen. Hij wou niet meer verder werken aan die voorwaarden (lees loon).
Morgen, voorbeurs, 1e Kw. resultaten voor Delhaize. Hoe ze ook zijn, hoop dat ze goed geïnterpreteerd worden.
Is iets waar ik in 't algemeen kop nog staart aan krijg: soms barslechte resultaten, en de koers stijgt, soms puike resultaten en geen beweging, zelfs ontgoocheling.
Is iets waar ik in 't algemeen kop nog staart aan krijg: soms barslechte resultaten, en de koers stijgt, soms puike resultaten en geen beweging, zelfs ontgoocheling.
En ziedaar, ik ben niet alleen. Van een diepe put tot -2€ naar +0.8€, procentueel gezien is dat toch meer dan 5% beweging.
Delhaize is goed bezig vandaag. Blijkbaar kan de markt de info van deze morgen smaken!
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Voorbeurs vanmorgen het persbericht gelezen, was het helemaal eens met de uitgezette strategie. Delhaize moet van z'n sterktes uitgaan (breed aanbod en kwaliteit). Dat de marges onder druk staan is onvermijdelijk; groei in de juiste markten met blijvende focus op cash flow de juiste strategie. Hou die kosten dus maar onder kontrole, mr Muller
Ik blijf vol vertrouwen aandeelhouder, neemt niet weg dat ik toch even de billen moest toeknijpen net na de beursopening.
Ik blijf vol vertrouwen aandeelhouder, neemt niet weg dat ik toch even de billen moest toeknijpen net na de beursopening.
Blijkbaar is dit nieuws meer dan gesmaakt. Mooie piek althans voorlopig. Morgen zal er wel wat af gaan, maar dat is zeker geen drama.
Door een zware weerstand gegaan. Next stop: €60
Nog effe wachten, de doorbraak is nog niet bevestigd. Kwestie van tijd vermoed ik.
gpv1 schreef:Vandaag en twee weken geleden call opties Delhaize juni '14 gekocht aan uitoefenprijzen €45 en €46
Ik verwacht hier mooie winsten mee te realiseren.
gpv1 schreef:Vandaag opnieuw call-opties gekocht: september '14 aan uitoefenprijs €50.
Bij verdere koersdaling sla ik er nog wat meer in.
Ik heb al mijn call-opties verkocht op 7 mei, de dag toen de cijfers over het eerste kwartaal werden gepubliceerd en toen de aandelenkoers op €54,74 stond. Op 7 à 8 maanden tijd heb ik met mijn opties een mooie winst van 89,8% gerealiseerd, terwijl de onderliggende aandelenkoers met 19,6% toenam. Mission accomplished.gpv1 schreef:Van de koersdaling vandaag geprofiteerd om opnieuw call-opties te kopen: september '14 aan uitoefenprijs €50.
Vorige opties reeds 28% in waarde gedaald; Delhaize blijft voorlopig nog een van de meest verguisde mid caps in Europa.
Delhaize blijft schromelijk ondergewaardeerd. De gerapporteerde vrije kasstroom in het eerste kwartaal viel wat tegen. Over het hele jaar verwacht ik een vrije kasstroom van rond de €450 à €500 miljoen. Rekening daarmee houdend ligt de faire waarde per aandeel volgens mij nog altijd rond de €102 à €104 (gebaseerd op gemiddelde vrije kasstroom periode 2010-2014).
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Ergens interessante lectuur te vinden over opties? Heb mij tot nu toe altijd beperkt tot aandelen.
gpv1 op 12 november 2013 schreef:Dit is de gemiddelde vrije kasstroom van €634,4 miljoen in de periode 2009-2013, vermenigvuldigd met 18, gedeeld door aantal aandelen.
gpv1 op 14 januari 2014 schreef:Faire waarde: €90 (18x gemiddelde vrije kasstroom voorbije 5 jaren).
Misschien niet de juiste moment om de vraag te stellen (gezien het huidige berichtje in de trailer van de boodschappen van gpv1), maar ik vraag me af waar het gebruiken van '18 maal' vandaan komt? Waarom 18, waarom niet 16 of 20 of eender welk ander getal. Heb de draad nog eens doorgenomen en ik vind nergens het waarom van dat cijfer, dacht ik?gpv1 op 13 maart 2014 schreef:op basis van 18x gemiddelde vrije kasstroom 2009-2013
Zal er aan denken dit bericht nog eens te plaatsen na 31 mei 2014, mocht niemand anders het waarom kennen.
16 18 of 24 dat kies je zelf.
uiteindelijk gaat je faire waarde hierdoor veranderen maar de aandelen met de grootste onderwaardering blijven dezelfde.
uiteindelijk gaat je faire waarde hierdoor veranderen maar de aandelen met de grootste onderwaardering blijven dezelfde.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt voor je reactie, maar met je antwoord maak je het IMHO nog onduidelijker ...
gpv1 schreef dat faire waarde de enige parameter is die zij/hij gebruikt. Dus als er niet met 18 maar bijv. met een lager cijfer vermenigvuldigd zou worden, dan kan die faire waarde ineens lager liggen dan de huidige koers. Dus ineens niet meer ondergewaardeerd?
Dat cijfer is dus blijkbaar wel van veel belang in die context, niet?
Edit: tekst achteraf gewijzigd (het is maal 18, niet gedeeld door 18).
gpv1 schreef dat faire waarde de enige parameter is die zij/hij gebruikt. Dus als er niet met 18 maar bijv. met een lager cijfer vermenigvuldigd zou worden, dan kan die faire waarde ineens lager liggen dan de huidige koers. Dus ineens niet meer ondergewaardeerd?
Dat cijfer is dus blijkbaar wel van veel belang in die context, niet?
Edit: tekst achteraf gewijzigd (het is maal 18, niet gedeeld door 18).