Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
wat denken jullie over wapenfabrikanten ? vorig jaar juni kocht ik wat onderdelenbouwers van drones (LM, General Dynamics, Aerovironment, Nortrop grumman, raytheon, enz..) spijtig genoeg voor veel te weinig geld. Ondertussen is dat mainstream geworden.
Hier nog mensen die dat opvolgen ?
Delta Drone gekocht, waarin ik geloofde, dramatisch resultaat.
Picanol vind ik wel weer interessant en zeker koopwaardig.
Zeker nu Sioen die toch in dezelfde sector zit en vandaag een mooi rapport krijgt maar Picanol zakt en staat gewoon ook goedkoop genoteerd.
Van de opvering van Tessenderlo is ook weinig te merken bij Picanol.
Zeker nu Sioen die toch in dezelfde sector zit en vandaag een mooi rapport krijgt maar Picanol zakt en staat gewoon ook goedkoop genoteerd.
Van de opvering van Tessenderlo is ook weinig te merken bij Picanol.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
Er is opleving bij Tessenderlo maar die is niet zo groot.
30% op 6 maand niet zo groot?Zeus schreef:Er is opleving bij Tessenderlo maar die is niet zo groot.
75% aandelen, 16% obligaties, 9% cash
-
- Hero Member
- Contacteer:
Meende gij da nu ?susu schreef:wat denken jullie over wapenfabrikanten ? vorig jaar juni kocht ik wat onderdelenbouwers van drones (LM, General Dynamics, Aerovironment, Nortrop grumman, raytheon, enz..) spijtig genoeg voor veel te weinig geld. Ondertussen is dat mainstream geworden.
Gaat het hier over koopwaardige aandelen of ethische beleggingen? (hint: thread title)
-
- Hero Member
- Contacteer:
ik heb niet de pretentie te kunnen oordelen of iets al dan niet ethisch is.
idd enkel Schopenhauer heeft ooit iets zinnigs ivm ethiek geschreven...
Deze aandelen zijn sinds juni vorig jaar serieus gestegen. Vraag is of deze evolutie zich zal doorzetten (gezien de leading fabrikanten in USA zitten => zakkende defensiebudgetten enz..), anderzijds is er de ontwikkeling voor "burgerdoeleinden"...
Iemand ?
Deze aandelen zijn sinds juni vorig jaar serieus gestegen. Vraag is of deze evolutie zich zal doorzetten (gezien de leading fabrikanten in USA zitten => zakkende defensiebudgetten enz..), anderzijds is er de ontwikkeling voor "burgerdoeleinden"...
Iemand ?
Ik zelf heb Lockheed in portefeuille. Gekocht aan 88 $, nu staan ze mijns inziens wel enorm hoog ik ben van plan om mijn aantal aandelen te halveren en dan zie ik wel wat ze doen.
Moreel heb ik er geen probleem mee dat ik investeer in wapens, per slot van rekening ik haal de trekker niet over
In de USA zitten we inderdaad met een dalend defensie budget, maar we moeten er rekening meehouden dat de Europese wel eens omhoog zouden kunnen gaan met Poetin die zich in het oosten aan het roeren is.
Moreel heb ik er geen probleem mee dat ik investeer in wapens, per slot van rekening ik haal de trekker niet over
In de USA zitten we inderdaad met een dalend defensie budget, maar we moeten er rekening meehouden dat de Europese wel eens omhoog zouden kunnen gaan met Poetin die zich in het oosten aan het roeren is.
buiten BAE Systems zie ik niet echt "technisch capabele" fabrikanten hier in Europa...Politieke kwesties.
Beursgenoteerd toch niet nee.susu schreef:buiten BAE Systems zie ik niet echt "technisch capabele" fabrikanten hier in Europa...Politieke kwesties.
Maar onze Amerikaanse vrienden zullen ons wel met veel plezier van nieuw speelgoed voorzien...
http://www.beursduivel.be/beurstips-en- ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;