Poll: GSM - prepaid of abonnement
Re: Poll: GSM - prepaid of abonnement
Als jullie toch enkel naar elkaar bellen en sms'en, waarom overweeg je dan niet de 10€ bundel van Mobile Vikings?
Als je per maand 10€ herlaadt dan heb je per sim kaart:
- 1u/dag gratis bellen naar MV
- 300 sms/dag naar MV
- 500 MB om te surfen
- 10€ belwaarde
Met die 10€ belwaarde kan je bv ook sms tickets van De Lijn kopen, aan SMS parkeren doen of cashen (krijg je een deel terug op je bankrekening).
Enig nadeel aan deze formule, je belt aan 0,33€/min naar andere netwerken. Dat is wat aan de hoge kant.
Als je per maand 10€ herlaadt dan heb je per sim kaart:
- 1u/dag gratis bellen naar MV
- 300 sms/dag naar MV
- 500 MB om te surfen
- 10€ belwaarde
Met die 10€ belwaarde kan je bv ook sms tickets van De Lijn kopen, aan SMS parkeren doen of cashen (krijg je een deel terug op je bankrekening).
Enig nadeel aan deze formule, je belt aan 0,33€/min naar andere netwerken. Dat is wat aan de hoge kant.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
mja , we zijn nu beide kangoeroe 10 en betalen daarvoor samen 16 euro per maand , korting van 20% getrouwheid
we hebben nu 1U beltijd naar eender welk netwerk en 100 smsen / maand en ongelimiteerd gratis bellen en smsen naar elkaar , als onze kinderen binnen een paar jaar ook gebruik van een gsm gaan maken kunnen ze ook hieraan gebonden worden en dus belt en smst heel ons gezin gratis naar elkaar
we hebben nu 1U beltijd naar eender welk netwerk en 100 smsen / maand en ongelimiteerd gratis bellen en smsen naar elkaar , als onze kinderen binnen een paar jaar ook gebruik van een gsm gaan maken kunnen ze ook hieraan gebonden worden en dus belt en smst heel ons gezin gratis naar elkaar
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Ik kom gek van al die onnozele formules van zoveel minuten gratis bellen, zoveel MB te surfen, zoveel duizenden SMS'en (doe ik toch nooit) en nu nog met Colruyt er nog bij zoveel belkrediet terug te storten...
Geef mij maar een formule: per minuut zo goedkoop mogelijk, per SMS zo goedkoop mogelijk en per MB zo goedkoop mogelijk.
Zoals het zou moeten zijn: nice & easy...
Geef mij maar een formule: per minuut zo goedkoop mogelijk, per SMS zo goedkoop mogelijk en per MB zo goedkoop mogelijk.
Zoals het zou moeten zijn: nice & easy...
Ik gebruik de MV 15 per maand formule.
Goedkoper om naar andere netwerken te bellen dan die van €10.
En in mijn geval kom ik dus niet toe met 500 MB per maand.
Dan doe ik meestal nog een 5 tal dagen door nadat het pakket verlopen is en herlaad ik opnieuw.
Dus 15 euro voor 35 dagen.
Goedkoper om naar andere netwerken te bellen dan die van €10.
En in mijn geval kom ik dus niet toe met 500 MB per maand.
Dan doe ik meestal nog een 5 tal dagen door nadat het pakket verlopen is en herlaad ik opnieuw.
Dus 15 euro voor 35 dagen.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Als men niet véél belt per maand en regelmatig smst dan is het abonnement b9 van base het interessants en voor prepaid denk ik dat colruyt de meest gunstige is of heeft iemand een beter alternatief voor beide formules??
Btw ik verbruik 0 MB aan data! Mss een rare vraag maar als men zoveel hotspots heeft in belgie via wifi heb je dan echt een 3G verbinding nodig?? Als telenet klant kan je van de vele telenethomespots gebruik maken aangezien iedere telenet klant die heeft!
Btw ik verbruik 0 MB aan data! Mss een rare vraag maar als men zoveel hotspots heeft in belgie via wifi heb je dan echt een 3G verbinding nodig?? Als telenet klant kan je van de vele telenethomespots gebruik maken aangezien iedere telenet klant die heeft!
Als je niet veel belt en sms kun je misschien bij base zelf al beterkoop af zijn met B-0.
Prepaid zit je dan inderdaad beter bij colruyt. Want zij passen het tarief aan naar de goedkoopste.
En als je kwa data afhankelijk moet zijn van de hotspots dan heb je toch heel veel gaten. Terwijl je je verplaatst (trein, tram, bus, auto) zal het al niet lukken. Tussen de velden en in de bossen zal het al niet lukken.
Prepaid zit je dan inderdaad beter bij colruyt. Want zij passen het tarief aan naar de goedkoopste.
En als je kwa data afhankelijk moet zijn van de hotspots dan heb je toch heel veel gaten. Terwijl je je verplaatst (trein, tram, bus, auto) zal het al niet lukken. Tussen de velden en in de bossen zal het al niet lukken.
Bij prepaid zou ik Carrefour ipv Colruyt nemen. De prepaid van Colruyt (10 euro) is maar 1 jaar geldig, die van Carrefour (15 euro) blijft doorlopen zolang je maar minstens 1x per 6 maanden een betaalde oproep/sms doet.dries944 schreef:Als men niet véél belt per maand en regelmatig smst dan is het abonnement b9 van base het interessants en voor prepaid denk ik dat colruyt de meest gunstige is of heeft iemand een beter alternatief voor beide formules??
Wel opletten hoeveel je belt/smst, de tarieven van Colruyt zijn iets voordeliger.
https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... even.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mobile.carrefour.eu/files/FicheT ... 2013NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Sedert kort heb ik een prepaidkaart aangeschaft van Alditalk. Reden : je kan voortaan die kaartjes online opladen en beheren, vroeger moest je telkens naar Aldi. Goedkoop ook nog : 9,99 betalen, 10 euro belkrediet inbegrepen. Daarom dus, als antwoord op je vraag 'waarom heb je een aldikaart?'
@ optibear & Zwiertje @ Tonijnbelegger: jullie zijn een beschermde diersoort. Vroeger was ik ook jullie mening toegedaan.
Maar ik heb onregelmatige uren, werk op 100 km. van mijn deur, en nog kinderen. En ik vind sms zeer makkelijk om correcte info te geven/krijgen.....ook +2 uur op de trein zitten, en ondertussen mij ergeren in dit forum, is ook wel handig
dat ik hiervoor 7-8 €/maand betaal, heb ik ervoor over hoor! En nee, arm word ik er niet van....leef ook nog graag & op 'gezonde' manier met geld bezig....wat je hier niet altijd meer terugvindt
Maar ik heb onregelmatige uren, werk op 100 km. van mijn deur, en nog kinderen. En ik vind sms zeer makkelijk om correcte info te geven/krijgen.....ook +2 uur op de trein zitten, en ondertussen mij ergeren in dit forum, is ook wel handig
dat ik hiervoor 7-8 €/maand betaal, heb ik ervoor over hoor! En nee, arm word ik er niet van....leef ook nog graag & op 'gezonde' manier met geld bezig....wat je hier niet altijd meer terugvindt
Ik heb een abonnement bij BASE, betaal €15 euro om onbeperkt te sms'en, 3 uur te bellen (denk ik, gebruik het toch nooit zo veel), 500 MB en gratis naar mijn familie te bellen. Vrij schappelijk denk ik?
Ik heb ook niet echt zin om maandelijks mijn kaart te gaan opladen ofzo, liefst een abonnement.
Ik heb ook niet echt zin om maandelijks mijn kaart te gaan opladen ofzo, liefst een abonnement.
Heb nu Aldi Talk.
Maak weinig gebruik van gsm (alleen als ik geen wifi-toegang heb).
Meestal gebruik ik VOIP (bijna gratis) tarief: 0-5 €ct/min
Als ik al veel gebruik zou maken van gsm buitenhuis, dan kies ik voor Aldi "all-in-one 400 Bundel".
Lijkt me interessant 2.5 €ct /min/sms/1MB.
En je kan online herladen, ook automatisch.
Voor "veelbellers" zullen er wel betere formules bestaan denk ik.
rud.
Maak weinig gebruik van gsm (alleen als ik geen wifi-toegang heb).
Meestal gebruik ik VOIP (bijna gratis) tarief: 0-5 €ct/min
Als ik al veel gebruik zou maken van gsm buitenhuis, dan kies ik voor Aldi "all-in-one 400 Bundel".
Lijkt me interessant 2.5 €ct /min/sms/1MB.
En je kan online herladen, ook automatisch.
Voor "veelbellers" zullen er wel betere formules bestaan denk ik.
rud.
Als je nu nog snel Colruyt Mobile wordt, kan je vanaf juli van voordeligere tarieven bij Mobistar genieten.
Kijk effe op site colruytmobile
Kijk effe op site colruytmobile
Dat gaat niet meer hoor. De startpacks zijn niet meer te koop.
-
- Newbie
- Contacteer:
Heb vroeger prepaid gehad en ben daarna overgeschakeld naar abonnement. Gewoon omdat het makkelijker was vond ik. Betaal trouwens maar 15 euro per maand
Gebruik al enkele jaren Carrefour Prepaid en betaal al enkele jaren eigenlijk niets, of toch, wissel gewoon mijn Carrefour punten om in de actie periode zodat ik 7 euro belwaarde krijg voor 500 punten of 5 euro winkelwaarde. Bel wel heel weinig, gemiddeld zo'n 2 euro belwaarde per maand en af en toe dataverkeer (7 euro belwaarde voor 500 MB). Voor mij veruit de goedkoopste oplossing, heb geen auto en ga naar de Carrefour om den hoek.