Delhaize
TIP
Re: Delhaize
De "18" moet theoretisch gekozen worden in functie van de mogelijke rendementen van andere beleggingen.
Als risicovolle obligaties 10% netto geven ga je een hogere vergoeding eisen om risico te nemen en omgekeerd.
Weet niet wat gpv juist doet maar Ik denk dat hij 18 gekozen heeft als een historisch gemiddeld cijfer.
Als risicovolle obligaties 10% netto geven ga je een hogere vergoeding eisen om risico te nemen en omgekeerd.
Weet niet wat gpv juist doet maar Ik denk dat hij 18 gekozen heeft als een historisch gemiddeld cijfer.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
CEO Delhaize België stapt op.
http://www.delhaizegroup.com/en/Publica ... hange.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, wat is de oplossing voor België? Veel te harde concurrentie, afbrokkelende marges, duur imago.
http://www.delhaizegroup.com/en/Publica ... hange.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, wat is de oplossing voor België? Veel te harde concurrentie, afbrokkelende marges, duur imago.
Het wordt allicht tijd dat de heer Müller spijkers met koppen begint te slaan. Drie toplui weg op korte tijd en nog niets geweten over een plan voor Delhaize België. Zo gaan we er niet komen, lijkt me.
Hij mag inderdaad wel eens kleur bekennen. In onderstaand artikel gebeurt ddit alvast ook niet. Wat moeten we daar nu weer van denken?
http://www.tijd.be/bear_and_bull/Roemen ... 9-7467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/bear_and_bull/Roemen ... 9-7467.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk ook dat het een tijdje zijwaarts zal bewegen.
Het parcours is hobbelig aan het worden en er moeten nieuwe mensen ingepast worden.
Ik vermoed ook niet dat Delhaize in België veel wereldschokkende verbeteringen zal kunnen doen.
Het zal van de VS moeten komen.
Het parcours is hobbelig aan het worden en er moeten nieuwe mensen ingepast worden.
Ik vermoed ook niet dat Delhaize in België veel wereldschokkende verbeteringen zal kunnen doen.
Het zal van de VS moeten komen.
De goedkope dollar kan ook wegen op het resultaat van Delhaize.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Hoe dan ook is dit een aandeel dat ik kocht in tijden van crisis. Gevolg is dat ik nu hoe dan ook mooie winsten aan het maken ben. Op LT zit ik hier volgens mij dus zeker goed.
Zonder knippen dividend is Delhaize nu sterkste stijger in BEL20...
Zie mijn berichten op de volgende pagina:fedspaar schreef:gpv1 op 12 november 2013 schreef:Dit is de gemiddelde vrije kasstroom van €634,4 miljoen in de periode 2009-2013, vermenigvuldigd met 18, gedeeld door aantal aandelen.gpv1 op 14 januari 2014 schreef:Faire waarde: €90 (18x gemiddelde vrije kasstroom voorbije 5 jaren).Misschien niet de juiste moment om de vraag te stellen (gezien het huidige berichtje in de trailer van de boodschappen van gpv1), maar ik vraag me af waar het gebruiken van '18 maal' vandaan komt? Waarom 18, waarom niet 16 of 20 of eender welk ander getal. Heb de draad nog eens doorgenomen en ik vind nergens het waarom van dat cijfer, dacht ik?gpv1 op 13 maart 2014 schreef:op basis van 18x gemiddelde vrije kasstroom 2009-2013
Zal er aan denken dit bericht nog eens te plaatsen na 31 mei 2014, mocht niemand anders het waarom kennen.
waarde-van-koersadvies-t16661-15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Toch dat jaarverslag maar eens geopend. 2500 'mogelijke' ontslagen (Tijd vandaag) op 16227 Belgische werknemers eind 2013 (Lux. incl.). Dat is fors ingrijpen, als dat eerste cijfer klopt.
Extra hoog cijfer in de aankondiging om wat toegevingen te kunnen doen? 15% van je personeel in een klap wegdoen in een winstgevend bedrijf... Is ook veel meer dan puur op basis van het heel beperkte aantal aangekondigde winkelsluitingen.
Extra hoog cijfer in de aankondiging om wat toegevingen te kunnen doen? 15% van je personeel in een klap wegdoen in een winstgevend bedrijf... Is ook veel meer dan puur op basis van het heel beperkte aantal aangekondigde winkelsluitingen.
Tja als je een pak winkels sluit zul je personeel over hebben.
Zoals ik lees zullen de overblijvende personeelsleden ook mogen inleveren. The race naar the bottom. Naar het mariginalenniveau van Albert Heyn.
Vergelijk het personeel maar eens van een Delhaize en Albert Heyn.
En dan die mediapraat dat Albert Heyn goedkoper is. Vanwaar ze dat halen?? Ja,op bepaalde producten misschien. Maar door de band genomen is Albert Heyn heeeeel duur. Bij AH moeten superwinsten gemaakt worden: dure producten in cominatie met supergoedkoop personeel.
Zoals ik lees zullen de overblijvende personeelsleden ook mogen inleveren. The race naar the bottom. Naar het mariginalenniveau van Albert Heyn.
Vergelijk het personeel maar eens van een Delhaize en Albert Heyn.
En dan die mediapraat dat Albert Heyn goedkoper is. Vanwaar ze dat halen?? Ja,op bepaalde producten misschien. Maar door de band genomen is Albert Heyn heeeeel duur. Bij AH moeten superwinsten gemaakt worden: dure producten in cominatie met supergoedkoop personeel.
Heb toch een kip en ei gevoel.
Wat was er eerst? Moordende concurrentie en 'omvallende' Delhaize in de pers of een plan om een forse herstructurering door te voeren? Ik denk dat laatste.
De pers als wegbereider gebruikt. Geloof hoe langer hoe minder van wat ik in de krant lees. Een paar AH's in België, en dan... dit?
Wat was er eerst? Moordende concurrentie en 'omvallende' Delhaize in de pers of een plan om een forse herstructurering door te voeren? Ik denk dat laatste.
De pers als wegbereider gebruikt. Geloof hoe langer hoe minder van wat ik in de krant lees. Een paar AH's in België, en dan... dit?
Het gaat dan ook over meer dan die paar AH's.
Er is concurrentie van Aldi en Lidl.
De personeelskosten zouden hoger zijn dan oa Colruyt en AH (al wordt dat door de vakbonden ontkent).
Volledig artikel, zie de papieren Het Nieuwsblad, blz 11.
Er is concurrentie van Aldi en Lidl.
De personeelskosten zouden hoger zijn dan oa Colruyt en AH (al wordt dat door de vakbonden ontkent).
Volledig artikel, zie de papieren Het Nieuwsblad, blz 11.
Het is tegenwoordig een schande geworden om een loon te krijgen waarvan je kan leven en een beetje sparen.
Stilletjesaan evolueren we allemaal (buiten een bepaalde categorie natuurlijk) naar de working poor.
Mensen die echt werken worden er niet voor betaald, zij die zonder risico voor zichzelf gokken met bedrijven (oa CEO's) worden er royaal voor betaald. Met of zonder resultaat.
Ik zou kunnen zeggen "i don't care want ik en mijn vrouw zijn allebei ambtenaar" maar dat wil ik niet; ik vind dat iedereen een degelijk loon verdient. Handwerk of zitwerk; werken is werken.
Stilletjesaan evolueren we allemaal (buiten een bepaalde categorie natuurlijk) naar de working poor.
Mensen die echt werken worden er niet voor betaald, zij die zonder risico voor zichzelf gokken met bedrijven (oa CEO's) worden er royaal voor betaald. Met of zonder resultaat.
Ik zou kunnen zeggen "i don't care want ik en mijn vrouw zijn allebei ambtenaar" maar dat wil ik niet; ik vind dat iedereen een degelijk loon verdient. Handwerk of zitwerk; werken is werken.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Het staat je natuurlijk vrij hé Lukske om een deel van je ambtenarenloon terug te storten zodat je op een aanvaardbaar loon begint te leven. (zoals de PTB-leden van plan zijn om te doen, alles boven de 1300-1400€ terugstorten)
Als we de kantjes ervan aflopen (genre sommige gierigaards hier) dan gaan we inderdaad in die spiraal terecht komen waar we nu met Delhaize in zitten. Volgende zijn de Vandenborre's, Krëfels, Photohall's, ... en dan kan je binnenkort je eco-cheques oprollen en in je achterste steken. Die goedkope internetwinkels zullen ze niet lusten, past niet in hun concept ed.
We willen de goedkoopste, we willen investeren met ons kapitaal in diegene die het meest winst maakt omdat we nu eenmaal recht zouden hebben op een "eerlijk" rendement. Tja, het kan verkeren zei Bolero (de broer van ...)
Het is de verantwoordelijkheid van eenieder om de werkgelegenheid hier te ondersteunen. Maar d'er zitten hier veel guppies als we de kans krijgen eten we onze eigen eieren op. Jammer.
Als we de kantjes ervan aflopen (genre sommige gierigaards hier) dan gaan we inderdaad in die spiraal terecht komen waar we nu met Delhaize in zitten. Volgende zijn de Vandenborre's, Krëfels, Photohall's, ... en dan kan je binnenkort je eco-cheques oprollen en in je achterste steken. Die goedkope internetwinkels zullen ze niet lusten, past niet in hun concept ed.
We willen de goedkoopste, we willen investeren met ons kapitaal in diegene die het meest winst maakt omdat we nu eenmaal recht zouden hebben op een "eerlijk" rendement. Tja, het kan verkeren zei Bolero (de broer van ...)
Het is de verantwoordelijkheid van eenieder om de werkgelegenheid hier te ondersteunen. Maar d'er zitten hier veel guppies als we de kans krijgen eten we onze eigen eieren op. Jammer.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!