overboeking van ene naar andere rekening
overboeking van ene naar andere rekening
Wanneer gaat het mogelijk zijn om een bedrag rechtstreeks van mijn ene rekening bij NIBC naar mijn andere rekening (getrouwheidsrekening) bij NIBC te transfereren zonder dat dit via de tegenrekening moet gebeuren
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: overboeking van ene naar andere rekening
Dit staat op de lijst van dingen die we graag aangepast willen zien. Het is echter onmogelijk om hier een concrete datum op te plakken gezien dit in de release kalender moet worden ingepast. deze is afhankelijk van heel wat zaken en gezien er ook van de kant van de wetgever heel wat aanpassingen vereist zijn dit jaar moeten we kijken wanneer dit lukt. Wat ik wel al kan zeggen is dat het niet in de eerste jaarhelft zal zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste,
In het kader van de aanpassingen van de wet, was er ook een gedeelte dat je geld van de ene naar de andere spaarrekening (uiteraard binnen zelfde bank) moest kunnen overschrijven, zonder verlies van een lopende getrouwheidspremie.
Hoe gaan jullie dat dan doen als je via een externe tegenrekening moet passeren?
In het kader van de aanpassingen van de wet, was er ook een gedeelte dat je geld van de ene naar de andere spaarrekening (uiteraard binnen zelfde bank) moest kunnen overschrijven, zonder verlies van een lopende getrouwheidspremie.
Hoe gaan jullie dat dan doen als je via een externe tegenrekening moet passeren?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Dat is één van de parameters die we mee in overweging moeten nemen bij de geplande wijzigingen.
Zal de overboeking van de ene naar de andere rekening bij NIBC ingevolge de gewijzigde reglementering weldra mogelijk zijn?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het deel van de reglementering dat impact heeft op de overboeking van geld van de ene rekening naar de andere zal maar van kracht zijn vanaf 1 januari 2014. Uiteraard zullen wij ervoor zorgen dat wij dan, zoals steeds aan alle wettelijke bepalingen voldoen.
Ik wou net een bedrag van mijn spaarrekening naar mijn getrouwheidsrekening overschrijven en ik zie dat het nog steeds niet mogelijk is om dit rechtstreeks te doen. Moet ik dan via mijn tegenrekening gaan? En hoe zit het dan met de vermelding hierboven ivm het behoud van de getrouwheidspremie?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Normaal gezien kan dit wel. Als u nu een overboeking ingeeft dan kan u bij de tegenrekening kiezen tussen uw effectieve tegenrekening en uw andere rekening bij NIBC Direct.
Vanaf vandaag is het ook zo dat u bij het overboeken van de ene NIBC Direct rekening naar de andere uw reeds opgebouwde getrouwheidspremie behoudt. Hiervoor moet de overschrijving echter groter zijn dan € 500 en per rekening heeft u recht op 3 dergelijke overschrijvingen per jaar.
Vanaf vandaag is het ook zo dat u bij het overboeken van de ene NIBC Direct rekening naar de andere uw reeds opgebouwde getrouwheidspremie behoudt. Hiervoor moet de overschrijving echter groter zijn dan € 500 en per rekening heeft u recht op 3 dergelijke overschrijvingen per jaar.
Beste,
u heeft gelijk. Ik kon eerst niets kiezen bij het veld 'tegenrekening' maar blijkbaar moet je eerst de rekening selecteren van waar men wil overschrijven en dan kan men inderdaad kiezen voor naar de tegenrekening of de getrouwheidsrekening over te schrijven. Mijn excuses.
u heeft gelijk. Ik kon eerst niets kiezen bij het veld 'tegenrekening' maar blijkbaar moet je eerst de rekening selecteren van waar men wil overschrijven en dan kan men inderdaad kiezen voor naar de tegenrekening of de getrouwheidsrekening over te schrijven. Mijn excuses.
En als er meer dan 3 overschrijvingen van 500 euro zijn met welke houdt men dan rekening ?NIBC Direct schreef:Hiervoor moet de overschrijving echter groter zijn dan € 500 en per rekening heeft u recht op 3 dergelijke overschrijvingen per jaar.
De eerste drie ?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Inderdaad, de proportionele overdracht geldt voor de eerste 3 overschrijvingen van het jaar.
Stel, ik plaatste op 01/07/2013 een bedrag van €1000 op mijn spaarrekening. Op 01/10/2013 opnieuw €1000.
Er staat dan €2000 op. Dan schrijf ik €1000 over naar een getrouwheidsrekening van NIBC.
Dan wordt de getrouwheidspremie behouden. Maar dewelke? Is het dan de langstlopende getrouwheidspremie die voortgezet wordt op de getrouwheidsrekening? Die van 01/07/2013? Of die van 01/10/2013?
Er staat dan €2000 op. Dan schrijf ik €1000 over naar een getrouwheidsrekening van NIBC.
Dan wordt de getrouwheidspremie behouden. Maar dewelke? Is het dan de langstlopende getrouwheidspremie die voortgezet wordt op de getrouwheidsrekening? Die van 01/07/2013? Of die van 01/10/2013?
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Contacteer:
Hoe het concreet in zijn werk gaat is als volgt.
Om te beginnen geldt het LIFO principe (last in first out) dus we kijken naar de storting van 01/10/13. Vandaag zijn we 02/01/2014 Het geld heeft met andere woorden 31+30+31+1 dag op de rekening gestaan = 92 dagen. Voor die 92 dagen behouden we opgebouwde getrouwheidspremie aan het geldende procent op de spaarrekening van waar het geld komt (=X) vanaf dag 93 begint de getrouwheidspremie verder op te bouwen aan de geldende getrouwheidsrekening op de nieuwe rekening (Y) op dag 365 verwerft u (92*X)+(273*Y)
Tenzij u natuurlijk voor het einde van die periode een nieuwe overschrijving doet vanop die 2de rekening. Indien deze lager is dan € 500 dan verbreekt u voor dat deel de opgebouwde getrouwheidspremie, indien u echter terug overschrijft naar de eerste spaarrekening en de overschrijving is hoger dan € 500 dan telt men opnieuw met rente X voor het resterend aantal dagen.
Om te beginnen geldt het LIFO principe (last in first out) dus we kijken naar de storting van 01/10/13. Vandaag zijn we 02/01/2014 Het geld heeft met andere woorden 31+30+31+1 dag op de rekening gestaan = 92 dagen. Voor die 92 dagen behouden we opgebouwde getrouwheidspremie aan het geldende procent op de spaarrekening van waar het geld komt (=X) vanaf dag 93 begint de getrouwheidspremie verder op te bouwen aan de geldende getrouwheidsrekening op de nieuwe rekening (Y) op dag 365 verwerft u (92*X)+(273*Y)
Tenzij u natuurlijk voor het einde van die periode een nieuwe overschrijving doet vanop die 2de rekening. Indien deze lager is dan € 500 dan verbreekt u voor dat deel de opgebouwde getrouwheidspremie, indien u echter terug overschrijft naar de eerste spaarrekening en de overschrijving is hoger dan € 500 dan telt men opnieuw met rente X voor het resterend aantal dagen.
Heb daarnet een interne overboeking gedaan van mijn Spaar- naar mijn Getrouwheidsrekening...
Positief is het "meegaan" van de GP (wordt duidelijk vermeld).
Negatief is de onduidelijkheid van de weg om naar een interne overboeking te gaan.
Positief is het "meegaan" van de GP (wordt duidelijk vermeld).
Negatief is de onduidelijkheid van de weg om naar een interne overboeking te gaan.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...