Exmar
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Exmar
'k Vraag me af of Saverys "nog steeds nadenkt over een opsplitsing van Exmar" zoals hij voor 2 jaar rond deze tijd verklaarde aan De Tijd.
Uit de opsplitsing zouden dan 3 aparte beursgenoteerde bedrijven ontstaan , een LPG ,een LNG & de offshore .
Iemand nog iets vernomen betreffende deze ?
Pittig detail , voor een gezonde opsplitsing had het bedrijf zon 300 miljn € nodig per divisie .....en dat zagen de banken niet echt zitten.
Mvg , Marc
Uit de opsplitsing zouden dan 3 aparte beursgenoteerde bedrijven ontstaan , een LPG ,een LNG & de offshore .
Pittig detail , voor een gezonde opsplitsing had het bedrijf zon 300 miljn € nodig per divisie .....en dat zagen de banken niet echt zitten.
Mvg , Marc
Stevia is flink aan het boomen, ik denk dat hij een goeie investering ermee gedaan heeftnicknamesucks schreef:Ben eens benieuwd hoe die jongere telg van Saverys het met zijn Steviaplantage doet.
Ik heb me hetzelfde afgevraagd. Vroeg of laat komt dit ervan, maar concreet zijn er denk ik nog geen plannen.marcheyrman schreef:'k Vraag me af of Saverys "nog steeds nadenkt over een opsplitsing van Exmar" zoals hij voor 2 jaar rond deze tijd verklaarde aan De Tijd.
Mvg , Marc
Stevia is flink aan het boomen, ik denk dat hij een goeie investering ermee gedaan heeftMaarten schreef:nicknamesucks schreef:Ben eens benieuwd hoe die jongere telg van Saverys het met zijn Steviaplantage doet.
Echt? Ik ken er niet veel van maar vorige week stond er nog in de krant dat produkten waar stevia inzitten helemaal niet verkopen. Deze produkten zijn duurder + de smaak vinden vele mensen niet goed.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Stevia is duur en geen suikervervanger want niet stroperig. Zal wel meer en meer als toevoeging in frisdranken worden gebruikt. Ice tea green bv zit stevia in.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Sprite ook maar is nu minder lekker...
Ik zie Stevia toch de laatste tijd in meer en meer huiskamers opduiken.Filip3 schreef: Echt? Ik ken er niet veel van maar vorige week stond er nog in de krant dat produkten waar stevia inzitten helemaal niet verkopen. Deze produkten zijn duurder + de smaak vinden vele mensen niet goed.
-
- Hero Member
- Contacteer:
smaak is kwestie van gewoonte, trouwens de smaak verschilt niet zoveel van suiker.
@ leeuw v Brugge : sprite is nooit lekker
@ leeuw v Brugge : sprite is nooit lekker
Misschien moeten jullie dit eens navragen bij iemand die naar de algemene vergadering geweest is.Maarten schreef:Stevia is flink aan het boomen, ik denk dat hij een goeie investering ermee gedaan heeftnicknamesucks schreef:Ben eens benieuwd hoe die jongere telg van Saverys het met zijn Steviaplantage doet.
Ik heb me hetzelfde afgevraagd. Vroeg of laat komt dit ervan, maar concreet zijn er denk ik nog geen plannen.marcheyrman schreef:'k Vraag me af of Saverys "nog steeds nadenkt over een opsplitsing van Exmar" zoals hij voor 2 jaar rond deze tijd verklaarde aan De Tijd.
Mvg , Marc
Exmar lijkt het dipje weer achter zich te laten. Was/Is het moment om bij te tanken of voor een eerste instap.
Dalingen richting 11 euro zijn mijn inziens koopkansen, maar in een huidig klimaat is het een kwestie van durven.
Ik heb alvast voldoende Exmars en voldoende andere aandelen in bezit.
Ik heb alvast voldoende Exmars en voldoende andere aandelen in bezit.
Exmar kwam gisteren met goede resultaten.
Hoogtepunten en meest recente ontwikkelingen:
- Opmerkelijke meerwaarde op de verkoop van oudere LPG-schepen en aanhoudend sterke LPG-tarieven
- Versteviging van de balans met USD 114 miljoen door de uitgifte per eind juni van onbevoorrechte obligaties voor de financiering van nieuwe offshore en LNG-projecten
- De LNG-portfolio draagt onder de afgesloten charters naar behoren bij tot het resultaat
- Sterke kwartaalbijdrage voor de engineering en consulting diensten van de in Houston gevestigde EXMAR OFFSHORE COMPANY
Na de zomer zal Exmar ook noteren in de VS en dit mag ook als positief nieuws verwacht worden.
Hoogtepunten en meest recente ontwikkelingen:
- Opmerkelijke meerwaarde op de verkoop van oudere LPG-schepen en aanhoudend sterke LPG-tarieven
- Versteviging van de balans met USD 114 miljoen door de uitgifte per eind juni van onbevoorrechte obligaties voor de financiering van nieuwe offshore en LNG-projecten
- De LNG-portfolio draagt onder de afgesloten charters naar behoren bij tot het resultaat
- Sterke kwartaalbijdrage voor de engineering en consulting diensten van de in Houston gevestigde EXMAR OFFSHORE COMPANY
Na de zomer zal Exmar ook noteren in de VS en dit mag ook als positief nieuws verwacht worden.
Hoge aantallen bij Exmar en anderen.
Ik vrees dat de correctie nog niet teneinde is.
Alleen de grote jongens zullen bepalen wanneer er een einde komt aan de huidige beurscorrectie.
Toch denk ik dat Exmar aan huidige koersen koopwaardig is.
Ik vrees dat de correctie nog niet teneinde is.
Alleen de grote jongens zullen bepalen wanneer er een einde komt aan de huidige beurscorrectie.
Toch denk ik dat Exmar aan huidige koersen koopwaardig is.
Monrose, Exmar (familie Saverys) betaalt steeds hoge dividenden uit indien hun balans en resultatenrekening dit toelaten.
Het behoort dus zeker tot de mogelijkheden maar het is vandaag gewoon te vroeg om daar een overzicht over te hebben. Het jaar is nog maar halfweg. Ik denk dat familie Saverys daar zelfs vandaag niet mee bezig zijn. Iets voor de volgende kwartaalresultaten allicht.
Het behoort dus zeker tot de mogelijkheden maar het is vandaag gewoon te vroeg om daar een overzicht over te hebben. Het jaar is nog maar halfweg. Ik denk dat familie Saverys daar zelfs vandaag niet mee bezig zijn. Iets voor de volgende kwartaalresultaten allicht.